Thermostaat 900 T16 1989

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 03 feb, 2006 13:44

ThierryC schreef:Van die interieur temperatuur klopt inderdaad, de eene veels te warm, zet je hem laag, veels te koud, maar ik heb gewoon een 89 graden thermostaat besteld bij lenferink en ik zie het wel, ik heb namelijk echt het idee dat mijn turbo motor niet helemaal warm word, hij blijft namelijk flink witte rook dampen als ik een half uur heb gereden.
Dat laatste doet de mijn ook. Als je koelvloeistof peil op orde blijft en je geen witte meuk in je olie ziet dan is het wel goed.

Trouwens, een 89 graden thermostaat is ook prima. Voor de zomer is de 82 graden wel een veilige gedachte, vooral in de file. Ik heb een schakelaar in de auto waarmee ik in de file de fan's zelf kan aanzetten. Wordt ie nooit te heet.

ThierryC
Geregistreerd lid

Bericht door ThierryC » vr 03 feb, 2006 13:47

Hoe kan je zien wat voor thermostaat je erin hebt, als ik nou een 82 graden thermo er in heb zitten bewaar ik die voor in de zomer, en plak ik die 89 graden van elferink er nu in! :) wat voor schakelaar heb je erin om die fan's aan te zetten dan?

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 03 feb, 2006 13:53

ThierryC schreef:Hoe kan je zien wat voor thermostaat je erin hebt, als ik nou een 82 graden thermo er in heb zitten bewaar ik die voor in de zomer, en plak ik die 89 graden van elferink er nu in! :) wat voor schakelaar heb je erin om die fan's aan te zetten dan?
Staat op de thermostaat.

Bij mijn t16 heb ik de airco eruit gehaald om te reviseren. Als ik nu de aircoknop indruk gaan de fans draaien.

Zonder airco kan je 2 draden extra op je thermocontact zetten en die verbinden met een schakelaar in je dashbord. Zo'n schakelaar vind je ook bij elferink voor niet teveel. Ik had er een waar 'extra' op stond

Plaats reactie