Heb een keer een blokje om in de cabrio van je maatje uit udenhout gereden, en ik vond de remmen nou niet echt om over naar huis te schrijven. Ik vond het echt slecht vertragen. Dat waren EBC redstuff blokken en volgens mij EBC 3GD schijven.evo schreef:Wat bedoel je daar precies mee?Coenwagner schreef:...monteer eens een keer Ferodo DS2500. Dan zul je zien dat het echt veel beter remt dan die EBC troep...
Over welke EBC troep heb je het? D'r zijn nogal wat smaken voor (totaal) verschillende toepassingen.
Welke schijf / blok combi heb je het over.
Wat was de toepassing?
etc, etc...
Begrijp me niet fout. Ik geloof heus wel dat die Ferrodo's goede blokken zijn. Maar ik ben van mening dat de EBC combo die ik bijv. op mijn 9-3 heb ook uitermate potent is. Maar ik kan natuurlijk alleen voor mijn toepassing spreken. Zo sporadisch mogelijk van hard naar, eehhh.... minder hard... En zolang ik ze de tijd geef om af te koelen, doen ze het heeeel goed. Goed doseerbaar tot in de ABS onder eigenlijk alle condities. Enige min punt is hun koud-gedrag... maar dat duurt meestal niet kort
En zo ken ik nog wel een paar gevallen, waarvan mensen zelf zeiden dat ze het slecht vonden remmen, zowel blokken die nogal gauw verglaasden en schijven die krom trekken.
Dus Evo als je remstuff's op zijn, koop dan eens Ferodo DS2500's dan gaat er een wereld voor je open
Voordeel van Ferodo's is dat je al vanaf koud een goeie bite hebt!