Speedparts ecu.

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
AlexJ
Donateur
Donateur

Re: Speedparts ecu.

Bericht door AlexJ » do 16 okt, 2014 9:34

Lopen hier nu twee draadjes over? Of was dat op FB?

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » do 16 okt, 2014 12:53

3 draadjes dus :-)

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » do 16 okt, 2014 21:41

Ik heb bij turbo en tuning ook nog een onderwerp hierover geplaatst. @ guido,ik heb een anniversary van 98 met 2.3 motor. Dat is een Aero zonder de Aero stoelen. De ecu die ik gekocht heb heft als typenummer PU.360-1,deze is voor de 9000 Aero met handbak en zonder tcs. In de advertentie staat dat het een gebruikte speedparts ecu is voor de 9000 2.3T en dat het een vermogenswinst van 40 pk oplevert.

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » do 16 okt, 2014 21:50

evo schreef:
Als je overigens eens in de buurt bent wil ik je ecu anders wel voor je uitlezen.
Bedankt evo,ik hou het in gedachten. Ik heb trouwens wel zo'n obd2 uitlees apparaat,kan ik daar misschien nog wat info vinden over de ecu die in de 9000 zit?

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » do 16 okt, 2014 21:59

@maikel2.0t,9000-95 en tanisha. Ik heb wel de goeie speedparts ecu,als je op de foto de typenummer ziet(PU.360-1)dan is deze voor de 9000 Aero met handbak en zonder tcs. Speedparts heeft alleen maar tuning voor de handbak volgens mij.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » vr 17 okt, 2014 0:52

Automaat en handbak hebben afzonderlijke boost maps. Als hij voor het enge getuned is hoeft hij bij het andere niet sneller te zijn...

Gr Gijs

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » vr 17 okt, 2014 8:01

Dankje Gijs. Nogmaals,speedparts heeft geen tuning voor de 9000 automaat. Je zou ev.zelf kunnen kijken,misschien heb ik het niet goed gezien. Dus deze ecu van speedparts moet de goeie zijn.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 17 okt, 2014 8:59

als je de goede hebt is er geen probleem toch?

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » vr 17 okt, 2014 11:30

@tanisha. Ik zal het voor jou speciaal nog een keer uitleggen. Je kunt ook gewoon mijn eerste bericht lezen,misschien valt het kwartje dan. Ik denk dat die verkoper op Ebay de printplaten verwisseld heeft. Ik heb nu waarschijnlijk een aero ecu gekocht met een behuizing van speedparts. En die verkoper heeft waarschijnlijk de speedparts ecu met de originele saab behuizing. Misschien om de apk in zwitserland te omzeilen? Hier in duitsland moet je zo'n tuning ook bij de apk(tuv)aanmelden en in de autopapieren vermelden. Ik dacht dat er wel verschil zou zijn in de speedparts printplaat en de originele saab printplaat. Maar ik heb intussen al begrepen dat er qua uiterlijk geen verschil te zien is. De enigste optie is uitlezen of inlezen,of nog een beetje proefrijden en dan eventueel met superplus ipv E10 benzine.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 17 okt, 2014 12:10

echt waar?

en mensen proberen jou hier ook iets uit te leggen er is verschil in 9-3/900ng programmering uiterlijk te herkennen aan een omgedraaide stekker aansluiting! (gelezen uit jouw text!)

er is geen verschil voor automaat als de ecu een draad extra krijgt past de ecu zich aan voor een automaat

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » vr 17 okt, 2014 17:10

Okay,sorry tanisha. Ik denk persoonlijk dat diegene die de printplaten met de behuizing verwisseld heeft,dat diegene de behuizing van de speedparts ecu per ongeluk omgedraaid heeft. Ik ga nog een beetje testen,misschien dat m'n vriend met de 9-5 aero met 250 pk nog een wedstrijdje wil doen. :O: En ik wil hem ook nog eens even lostrekken,kijken wat nu de topsnelheid is. Is het nodig om de minkabel van de accu los te maken als ik de ecu verwissel? Of is het voldoende om de auto niet op contact te zetten,dus sleutel eruit.

Onsjos
Geregistreerd lid

Bericht door Onsjos » vr 17 okt, 2014 19:32

Nog even over de stekkeraansluiting die omgedraaid zou zijn:
Ik weet uit eigen ondervinding dat, in ieder geval de '94 Aero, de stekker er tov de latere uitvoeringen aan de bovenzijde van de ECU op zit.
Wat dat tot gevolg heeft dat de printplaat andersom in zijn behuizing zit. Niet dat dit ook maar iets uitmaakt voor de prestaties van de auto, maar het neemt wellicht wat van je argwaan weg.

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » vr 17 okt, 2014 20:55

Dat is geloof ik niet de ecu van de motor. Ik denk eerder abs ofzo. Die heb ik bij mijn 98er ook erin zitten. Die stekker zit toch met zo'n metalen beugel gezekerd?

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » vr 17 okt, 2014 21:29

http://www.neobrothers.co.uk/maptun-sta ... 3ac4f9c03b" onclick="window.open(this.href);return false; Ik zat net hier te kijken en nu zie ik onderaan de advertentie staan dat de maptun ecu geprogrammeerd moet worden aan de auto met SaabTechII diagnostics. Zou dit misschien ook van toepassing zijn op de speedparts ecu? Dan had het toch op de website van speedparts moeten staan denk ik.

Guido
Geregistreerd lid

Bericht door Guido » vr 17 okt, 2014 23:05

Had je dan al een 3weg-klep/apc ?

Plaats reactie