Aero verliest air...
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Re: Aero verliest air...
Helaas nog niet, afgelopen week een gescheurde koelslang gehad dus daar is de tijd in gaan zitten. ECMS, die optie heb ik niet in opensid. Badp ook niet, maar die zou er wel in moeten zitten dus moet de ecu even resetten. Dat doe ik morgen even. mijn amul waarde loopt wel aardig heen en weer (+35, -286, -196) en aadd was 33 en is inmiddels -13. Na het checken van de badp zal evo de auto waarschijnlijk gaan loggen. De FPR is gecheckt en die schommelt met de Pinl mee.
-
brian76
- Donateur (3x)

ok, jammer dat het nog niet is opgelost, Amul is volgens mij niet schokkend.
Je kan in je open sid de mode veranderen door op mode te gaan staan van de 2 regels moet ie dan op de bovenste staan, dan druk je op set en kan je de mode aanpassen, zie onder:
Mode SID.ST_Mode door enkele seconden op SET te drukken kan er naar andere modi in het SID menu geschakeld worden
Hoop dat het snel opgelost word
Je kan in je open sid de mode veranderen door op mode te gaan staan van de 2 regels moet ie dan op de bovenste staan, dan druk je op set en kan je de mode aanpassen, zie onder:
Mode SID.ST_Mode door enkele seconden op SET te drukken kan er naar andere modi in het SID menu geschakeld worden
Hoop dat het snel opgelost word
-
JTB81
- Geregistreerd lid
De auto loopt te arm en dat zit ergens in de software. Verhoog ik namelijk de amul handmatig dan is de ioff minder negatief en mreq schiet weer naar 1240. De vraag is alleen wat in de hardware kan dit veroorzaken?
-
ReinO
- Donateur (2x)

amul mag tussen de -500 en +500 Die aadd is echter niet goed en duidt op een luchtlekje, tankonluchtingsprobleem of een benzinetoevoerprobleem.
suc6 met zoeken en evo is er bekend mee dus uiteindelijk gaat het opgelost worden.
suc6 met zoeken en evo is er bekend mee dus uiteindelijk gaat het opgelost worden.
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Na het vervangen van wat terugslagklepjes, de thermostaat en de temperatuursensor is mijn Aadd 89, mijn Amul is echter -521 en dus dramatisch. Kan iemand de relatie leggen tussen wat ik gedaan heb en de negatieve amul?
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Dat is niet meteen dramatisch. De waarden die Reino noemt zijn eerder een goede richtlijn. Heb je een flink stuk gereden nadat je deze waarde geconstateerd hebt? Dit zijn geen vaste waarden en willen dan ook nog weleens fluctueren of zelfs bijtrekken naar de genoemde 'marges' door Reino.JTB81 schreef:Na het vervangen van wat terugslagklepjes, de thermostaat en de temperatuursensor is mijn Aadd 89, mijn Amul is echter -521 en dus dramatisch. Kan iemand de relatie leggen tussen wat ik gedaan heb en de negatieve amul?
-
JTB81
- Geregistreerd lid
De Amul was -194 en na een flink stuk rijden (vanochtend ongeveer 40 km naar mijn werk) liep die op (of af) naar -477 en vervolgens bleef hij steken op -521. Aadd precies andersom dus. Die liep op en bleef uiteindelijk constant op 89. Ioff blijft negatief bij accelereren. Het lijkt erop dat de amul negatiever geworden is om de Ioff niet nog verder negatief te laten worden.
-
ReinO
- Donateur (2x)

ik zou het even laten rusten: zo slecht is dit nu ook weer niet. wanneer je geen open sid zou hebben zou je het niet geweten en het meeste
is gecheckt. daar komen geen schokkende gebreken dus ernstige motorschade is dan niet waarschijnlijk.
had ik niet bekeken in je topic: maar is je lambda nog goed en kat. ook? en geen ce meldingen met of zonder code?
dit weekend een stukje 220kmu gereden (amul 90, 0 aadd) in het duitse en daarna met een slakkengangetje de snelweg af en bij het stoplicht
amul 571, 0 aadd en ce melding 0420 'onlogische waarde op rij 1' daar is al een heel topic over volgeschreven, ik geloof het wel ik heb gereset en alles back to normal.
is gecheckt. daar komen geen schokkende gebreken dus ernstige motorschade is dan niet waarschijnlijk.
had ik niet bekeken in je topic: maar is je lambda nog goed en kat. ook? en geen ce meldingen met of zonder code?
dit weekend een stukje 220kmu gereden (amul 90, 0 aadd) in het duitse en daarna met een slakkengangetje de snelweg af en bij het stoplicht
amul 571, 0 aadd en ce melding 0420 'onlogische waarde op rij 1' daar is al een heel topic over volgeschreven, ik geloof het wel ik heb gereset en alles back to normal.
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Nouja het probleem is dat ik simpelweg vermogen mis en dat Mreq en Mair nogal van elkaar afwijken. Ik wil ooit nog eens naar een stage 3, maar dan moet ik dit probleem wel eerst goed getackeld hebben.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Logisch, ik ken het uitzoeken van die kleine dingen. Ik geloof niet direct dat hij een negatieve ioff compenseert door je amul te veranderenJTB81 schreef:Nouja het probleem is dat ik simpelweg vermogen mis en dat Mreq en Mair nogal van elkaar afwijken. Ik wil ooit nog eens naar een stage 3, maar dan moet ik dit probleem wel eerst goed getackeld hebben.
Bekijk de bedrading van je DI eens of raadpleeg je knock counters. Ik heb hetzelfde als jij aan de hand en dit lag aan slechte aarde van de DI. Deze zit geaard meteen bij je Lambda en BDP sensor stekkers op het inlaatspruitstuk. Een nieuw oogje en goede verbinding bleek de oplossing.
Ioff betekent namelijk dat hij waarschijnlijk knocks 'voelt/hoort/ziet'... Daarom schroeft hij het vermogen terug -> wordt hij negatief.
-
ReinO
- Donateur (2x)

idd van die kleine 'oenige' dingen, lekje in de uitlaat / klem?
schroef gebroken van het uitlaatspruitstuk: als het een beetje zwart is... lek.
enz
maar je merkt: we denken mee:)
schroef gebroken van het uitlaatspruitstuk: als het een beetje zwart is... lek.
enz
maar je merkt: we denken mee:)
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Aero verliest air...
Net naar huis gereden, Amul was ineens -51 en nu weer -607. Aadd is 78, dus dat fluctueert niet zo. Akw1 en Akw2 zijn 995, dat lijkt me erg hoog. Mreq komt niet boven de 990, mair loopt wel mooi mee. Als ik rustig optrek dan is ioff al -150. Dat is veel erger dan het was. Ik kan het massapunt zo 1,2,3 niet vinden.
-
ReinO
- Donateur (2x)

ik snap dat je doorzoekt en hopelijk komt het lek boven.
Wat is je turbodruk eigenlijk / of hoort het te zijn.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
JTB81 schreef:Net naar huis gereden, Amul was ineens -51 en nu weer -607. Aadd is 78, dus dat fluctueert niet zo. Akw1 en Akw2 zijn 995, dat lijkt me erg hoog. Mreq komt niet boven de 990, mair loopt wel mooi mee. Als ik rustig optrek dan is ioff al -150. Dat is veel erger dan het was. Ik kan het massapunt zo 1,2,3 niet vinden.
100% ook mijn probleem.
Lijkt echt op een aarde probleem van de DI.
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Help me even, welke waarde in OpenSID is dat ook alweer?ReinO schreef:ik snap dat je doorzoekt en hopelijk komt het lek boven.