12.6 is de ideale air/fuel ratio voor turbo motorenspeektuning schreef:Dat schijnt inderdaad wel een goede ratio te zijn voor lekker veel koppel he? Aangezien mijn wideband sensor nog niet werkt (waarschijnlijk na zaterdag wel) kan ik het nog niet goed aflezen.accordracer schreef:Deze heb ik ook. Al 2 jaar en nog steeds dezelfde bosch sensor. Ze zeggen dat zo'n sensor maar 1 jaar mee kan als je hem in de downpipe zet. Die van mij werkt nog prima.ArvidD schreef:oke wel netjes die wideband! heb ik ook gedaan (AEM wide band sensor + meter) want dat is veel betrouwbaarder en veiliger.
Op wat voor mengsel tunen jullie de auto af. Ik zorg dat ik bij volgas 11:1 heb.
Komen jullie a.s. zondag ook naar de clubspecial op Zandvoort?
Ik zou de Accord graag willen zien en horen.
Ik rij 11:1 omdat ik wil dat de zuigers extra gekoeld worden door de brandstof. Het is een te rijk mengsel...klopt....maar liever een te rijk mengsel als dat m'n zuigers wegsmelten door de idiote hittes met zoveel compressie als dat mijn motor heeft.
Een turbo motor zoals jullie saabs hebben ander materiaal zuigers die tegen meer hitte kunnen als een atmosferische motor. Daarom doe ik wat extra benzine erbij om het zaakje te koelen.
Verder ben ik er niet in zandvoort. Ik zit op 't moment krap bij kas.