Sneller dan.... .

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
maxmink93
Geregistreerd lid

Re: Sneller dan.... .

Bericht door maxmink93 » do 14 jan, 2016 21:01

3e versnelling(wellicht zijn daarom alle tanden van de 3 eraf :)? )
http://youtu.be/-WyNaVDVQf4" onclick="window.open(this.href);return false;

Rootje5
Geregistreerd lid

Bericht door Rootje5 » zo 17 jan, 2016 17:03

Mmm,

Reed laatst samen op met het instapmodel (S70D)
Van 100 tot 180. De tesla had eerst een kleine voorsprong maar vanaf 150 liep ik toch langzaam weer in.

Even groeten naar elkaar, was best even leuk met m'n oude trouwe Saab!

Meanblueman
Geregistreerd lid

Bericht door Meanblueman » za 23 jan, 2016 14:51

Tesla discussie :mrgreen:

Ik heb nog geen Tesla gereden, mijn ervaring ligt eigenlijk vooral bij motorfietsen.
Nu heb ik bv oa 2 motoren staan die de 300km/u aantikken en heb een tijdje geleden een dagje gereden op een elektrische motorfiets, een Zero.
Die beleving zal vergelijkbaar zijn met een Tesla, lijkt mij.
Het belangrijkste: Die trek je er dus gewoon niet uit als de bestuurder dat niet wil.

Vanaf de eerste 0,1 seconde dat je 'gas' geeft en de motor/auto in beweging komt heb je gelijk 100% maximale trekkracht die ook nog geregeld word, dus geen wielspin.
Gecombineerd met geen enkel schakelmoment geeft een heel bijzondere ervaring :P Als aan een elastiek, vanaf vertrek in 1 steile lijn tot aan de topsnelheid.
Ik verwacht dat ik ook met mijn lieve beesten van motoren met een acceleratie tot 100km/u in ongeveer 3 seconden het toch ga afleggen als ik 10 x tegen een Zero zou rijden. Mijn motor is weliswaar sneller op de 100 op papier, maar dat red ik 1 of 2 x als ik me goed concentreer en de omstandigheden er naar zijn.
Op de Zero stap je op en vertrekt. Een beginnend motorrijder is daardoor sneller als een sportieve rijder met ervaring op een supersport motor.

Zo zal het helaas toch ook zijn met een heel snelle Saab tegenover een Tesla...

a3426rage
Geregistreerd lid

Bericht door a3426rage » za 23 jan, 2016 15:10

Vandaag met mijn stage 1 saab best veel lol gehad tegen een V60 met D6 en AWD op nat weg dik. Erg toffe gast trokken redelijk gelijk op vanaf 60 aangezien mijn machine een bom van wheelspin is die ik moet controlleren in zijn 1 en 2.

Dat verhaal over elektrische auto's/motoren kan ik me wel in vinden, die Volvo had ook een diesel met veel koppel, AWD en een automaat. Je moet toch echt wel goed kunnen koppelen en schakelen mocht je een automaat met dubbele koppeling en super kleine schakel momenten er uit willen rijden.

Reed van de week wel een Golf GTE en GTD zoek op de dijk :)

huissen
Geregistreerd lid

Bericht door huissen » wo 02 mar, 2016 21:51

Vrees helaas ook voor een tesla en de elektrische motor die dingen zijn helaas verdomde snel..

Rij zelf een 9-3 coupe '99 stage 1 by G-ice

Heb normaal gesproken bijna geen problemen met andere auto's bij t stoplicht (mits ik grip weet te houden) GTI's e.d geen partij laatst zelf een volvo 850 T5 van een maat eruit gereden (niet verwacht)

Helaas kwam ik laatst wel zo'n nektasje + opscheer tegen in een audi a8 4,2 diesel dacht ik probeer t gewoon maar tegen zo'n bak met automaat is niet oo te schakelen.. :|

Kortom van een totale leek op saab gebied in een jaar toch wel heel anders gaan nadenken over saab's :bluethumb: :bluethumb:

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » wo 02 mar, 2016 22:39

Ach zo'n tesla trekt bij elk stoplicht sprintje weer een paar % van de accu leeg. Dus aan het eind van de dag ben je altijd sneller. :lol:

Hoewel er geen sprintje gedaan was, kreeg ik van een vriend van mij het compliment dat mijn classicje zijn 2006 330i coupé zonder al te veel moeite de baas is als er een tussensprintje gedaan zou worden. (stilstaande start hoef en ga ik uiteraard niet te proberen vs. een achterwielaandrijver)

Dus als ik de volgende keer een 530i tegen kom op de snelweg ga ik die toch maar eens plagen denk ik. :-P+

HighwayJetDNA
Donateur
Donateur

Bericht door HighwayJetDNA » vr 04 mar, 2016 8:40

Gisteren een E46 BMW 320i, bestuurder had zo'n mooi petje op :lol:
Saab was beduidend sneller, liep zeer gemakkelijk bij hem weg.

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » vr 04 mar, 2016 9:19

a3426rage schreef:Vandaag met mijn stage 1 saab best veel lol gehad tegen een V60 met D6 en AWD op nat weg dik. Erg toffe gast trokken redelijk gelijk op vanaf 60 aangezien mijn machine een bom van wheelspin is die ik moet controlleren in zijn 1 en 2.

Dat verhaal over elektrische auto's/motoren kan ik me wel in vinden, die Volvo had ook een diesel met veel koppel, AWD en een automaat. Je moet toch echt wel goed kunnen koppelen en schakelen mocht je een automaat met dubbele koppeling en super kleine schakel momenten er uit willen rijden.

Reed van de week wel een Golf GTE en GTD zoek op de dijk :)
Er is iemand die een soort van e-bike aan het maken is waarmee hij een tesla wil verslaan :lol: levens moe is hij ook een beetje volgens mij :wow: maar
ik vind het wel ruig als het hem lukt...Docter Bas flux e-bike.

Ik trek met mijn elektrische fiets elke scooter totaal zoek voor het stoplicht...scooters tussen 3.5-5.5kw fietsje max 3.2kw
een elektromotor moet het hebben van het koppel niet van de kw,s/pk,s

Nadeel van auto,s en motoren is dat ze zwaar zijn en daardoor veel ampere snoepen dus veel accu nodig om ergens te komen wat natuurlijk
aardig wat gewicht is.
Met de accu/motor techniek die er is zijn ze al een heel eind en dit word in de toekomst vast beter.
Veel mensen denken dat het zonder geluid en schakelen niet echt plezierig rijden is maar als je eenmaal een elektrische motor-scooter of auto gereden hebt verbaas je je echt....geeft op de een of ander manier een vrijer gevoel en gaat zo soepel en snel allemaal,brandstof motoren verliezen eigenlijk extreem(80% aan warmte door de uitlaat)veel energie tov stroom als brandstof.

Er is een oude ford mustang ...die sneller als als elke super car,tesla,lambo of wat dan ook en rijd op stroom :wow:
zombie 222 Die wil je niet tegen komen op de autobaan :lol: net een vliegtuig.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 04 mar, 2016 9:32

maandag een MY 2015 BMW 535d ontmoet en die moest en zou me inhalen.
Daarna afremmen en accelereren waarbij de bmw er vol vandoor wilde, dat kreeg ie echter niet voor elkaar :).
En ik hoefde nog niet eens de 5e versnelling te gebruiken. Na 2 pogingen ging ie opzichtig van het gas.

dado
Geregistreerd lid

Bericht door dado » vr 04 mar, 2016 22:56

ReinO schreef:maandag een MY 2015 BMW 535d ontmoet en die moest en zou me inhalen.
Daarna afremmen en accelereren waarbij de bmw er vol vandoor wilde, dat kreeg ie echter niet voor elkaar :).
En ik hoefde nog niet eens de 5e versnelling te gebruiken. Na 2 pogingen ging ie opzichtig van het gas.
dan weet ik niet wat jij voor vermogen hebt, maar een 535D rij je niet zomaar weg, hebben standaard meer dan 310PK en 630NM...
standaard 0-100 sprint in iets boven de 5 sec...

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » vr 04 mar, 2016 23:14

mega idiote snelle Tune Me Up(c) Tune ;) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » za 05 mar, 2016 7:04

Dat gaan we weer. Maar het is te vroeg voor chips en cola :(

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » za 05 mar, 2016 7:58

dado schreef: dan weet ik niet wat jij voor vermogen hebt, maar een 535D rij je niet zomaar weg, hebben standaard meer dan 310PK en 630NM...
standaard 0-100 sprint in iets boven de 5 sec...
eens... heb eens een van Hannover naar de NL grens met een bevriende 535d samen teruggereden. Mijn 9-5 heeft ca 280 pk en is giftig snel maar het maximale wat ik bereikte was dat hij niet bij me weg kon rijden. Van erbij wegrijden was geen sprake. Maar dat was nog steeds genoeg om de bmw rijder beteuterd te laten kijken

idem trouwens met mijn 900 T16 uit 85 die standaard is behalve een korter bak (primair 6) waarmee ik een woest bestickerde Toyota Supra (100 pk meer) bijhield. De man kwam na afloop naar me toe en vroeg wat voor beest van een motor ik wel niet in die oude Saab had zitten. Trouwens... Later bleek dat hoogtoerig doorblazen niet heel goed was voor mijn cilinderkop... mijn kleppen tikten dat het een lieve lust was

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 05 mar, 2016 9:52

als het niet waar zou zijn van die bmw 535d zou ik het hier niet neerzetten.

Een testritje naast mij in de 900ng om het zelf eens mee te maken is prima hoor, ik rij gewoon legale snelheden maar je dan kunt heel goed
de versnelling tussen 70 en 130km u voelen.
En hoeveel saabs rijden hier met 1.95 bar turbodruk - en niet pieken hoor- ?

Oh ja:
- maxmink is nog sneller
- kcp heeft snellere saabs
- die van Bennie is volgens mij ook sneller
enz.

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » za 05 mar, 2016 15:04

Thieuke schreef:Dat gaan we weer. Maar het is te vroeg voor chips en cola :(
Kan toch inmiddels wel :D :D