te weinig turbodruk 9-3 2.0T 200pk UPDATE p.2 filmpje 80-120
-
onno2
- Geregistreerd lid
turbo druk
David Joost:
Je had even door moeten trekken tot topsnelheid. In plaats van rond de 200 blijven hangen.
Even checken met je GPS en je kan snel een conclusie trekken.
Geen topsnelheid (is toch 235 km/uur ??) dan geen volle turbodruk....
Wel topsnelheid....... dan is het metertje niet representatief meer en moet je het wijzertje wat bijbuigen....
Onno
Je had even door moeten trekken tot topsnelheid. In plaats van rond de 200 blijven hangen.
Even checken met je GPS en je kan snel een conclusie trekken.
Geen topsnelheid (is toch 235 km/uur ??) dan geen volle turbodruk....
Wel topsnelheid....... dan is het metertje niet representatief meer en moet je het wijzertje wat bijbuigen....
Onno
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
(R)ed
- Lid van verdienste
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Vandaag 2x 80-120 in de 3 gemeten...
eerste keer: 7,2 sec
tweede keer: 6,8 sec
Dus zegmaar rond de 7 sec. In mijn ogen zou dat bij zijn pk/gewichtsverhouding maximaal 5 sec mogen zijn. Mijn 9000 kan met een gewicht van 1370kg en een vermogen van 175pk de 80-120 in iets onder de 5 sec halen, hierbij moet wel vermeld dat de 3e versnelling iets korter is dan die van een 9-5/9-3 (max 150km/u ipv 158km/u). De 9-5 Aero van mijn ouders doet het in precies 5 tellen, met 1618kg gewicht en 250pk.
De 9-3 van mijn oom heeft 200pk op een gewicht van 1338kg, hij is dus lichter en heeft meer vermogen dan mijn 9000 en een bijna net zo gunstige pk/gewichtsverhouding als de 9-5 Aero. Morgen gaat de 9-3 voor een beurt dus dan laten we het nakijken, ik laat jullie wel weten als ze de oorzaak gevonden hebben... Ik sta nogsteeds open voor suggesties wat het kan zijn!
Groeten,
David Joost
eerste keer: 7,2 sec
tweede keer: 6,8 sec
Dus zegmaar rond de 7 sec. In mijn ogen zou dat bij zijn pk/gewichtsverhouding maximaal 5 sec mogen zijn. Mijn 9000 kan met een gewicht van 1370kg en een vermogen van 175pk de 80-120 in iets onder de 5 sec halen, hierbij moet wel vermeld dat de 3e versnelling iets korter is dan die van een 9-5/9-3 (max 150km/u ipv 158km/u). De 9-5 Aero van mijn ouders doet het in precies 5 tellen, met 1618kg gewicht en 250pk.
De 9-3 van mijn oom heeft 200pk op een gewicht van 1338kg, hij is dus lichter en heeft meer vermogen dan mijn 9000 en een bijna net zo gunstige pk/gewichtsverhouding als de 9-5 Aero. Morgen gaat de 9-3 voor een beurt dus dan laten we het nakijken, ik laat jullie wel weten als ze de oorzaak gevonden hebben... Ik sta nogsteeds open voor suggesties wat het kan zijn!
Groeten,
David Joost
-
MXL
- Geregistreerd lid
-
Estatic
- Geregistreerd lid
STEL dat de druk inderdaad iets laag is, laat je oom er dan een nieuwe turbo inzetten? (Mocht het zover komen)davidjoost schreef:Morgen gaat de 9-3 voor een beurt dus dan laten we het nakijken, ik laat jullie wel weten als ze de oorzaak gevonden hebben...
Wegen de kosten op tegen de baten ?
M.a.w. boeit het je oom of die auto nu een halve seconde sneller is?
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Hier een filmpje met 80-120 in 6,6 sec:
http://nl.youtube.com/watch?v=MKEOMR4Q3SA
Bij de beurt hebben ze niks concreets kunnen vinden, geen foutmeldingen of storingen en de mechanische delen leken ook naar behoren te werken. Uiteindelijk is de wastegate een stukje korter gemaakt (door een paar slagen aan het stangetje te draaien), dit heeft een fractionele verbetering opgeleverd maar het is nogsteeds 'maar' 6,6 sec.... een waarde die meer past bij een stevig ingereden 9-3 LPT, lijkt me...
http://nl.youtube.com/watch?v=MKEOMR4Q3SA
Bij de beurt hebben ze niks concreets kunnen vinden, geen foutmeldingen of storingen en de mechanische delen leken ook naar behoren te werken. Uiteindelijk is de wastegate een stukje korter gemaakt (door een paar slagen aan het stangetje te draaien), dit heeft een fractionele verbetering opgeleverd maar het is nogsteeds 'maar' 6,6 sec.... een waarde die meer past bij een stevig ingereden 9-3 LPT, lijkt me...
-
MXL
- Geregistreerd lid
Zet nu eens de waardes in een tabel, dan kan je het verschil goed zien. Trek de stekker er af en meet het dan nog eens, dan weet je welke waarde je haalt met een LPT.
Maar goed,
de meting 80-120 in zijn 5
LPT 2.0t: 13.5
HPT 2.0T: 12.2
Stage 1: 8.9
Doe deze meting en kijk dan welke waarde je haalt. Maar probeer iets te doen wat je baseert op feiten niet dat gelul in de ruimte over hij voelt niet snel aan bla bla bla
Maar goed,
de meting 80-120 in zijn 5
LPT 2.0t: 13.5
HPT 2.0T: 12.2
Stage 1: 8.9
Doe deze meting en kijk dan welke waarde je haalt. Maar probeer iets te doen wat je baseert op feiten niet dat gelul in de ruimte over hij voelt niet snel aan bla bla bla
-
djkriz
- Geregistreerd lid
-
djkriz
- Geregistreerd lid