Waarom doen mensen dat? Bewaar dat spul toch.900T-R schreef:Ik heb de kap + scharnieren eens gewogen: ik dacht dat het geicht ronde de 28,5 kg of 29,5 kg lag.
Het meest geëigende materiaal lijkt me Kevlar; Sweedspeed maakte kappen, deuren en achterkleppen (inclusief ' vaste' whaletail) van dat spul voor de race - maar ook hij heeft een paar jaar geleden de mallen en alle delen die hij nog had liggen, verkocht.
Carbon Motorkap C900
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
Gripen
- Donateur (2x)

-
tanisha
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
Wouter
- Donateur (2x)

-
Henk-Jan
- Donateur

-
JanWessel
- Geregistreerd lid
H.E.N.K.I.E schreef:Over die motorkap, tsja, ik vind het niets. En de gewichtsbesparing is ook te verwaarlozen.
Da's de helft. Voor mensen die hun deuren al voorzien van raamslingers omdat de motoren te zwaar zijn, is zo'n gewichtsbesparing best wat waard.The weight of the finished product is less than 30lbs compared to 65 to 70lbs for the stock version.
15 kilo minder op je voorwielen is nogal wat hoor.
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
900T-R
- Geregistreerd lid
For more performance, add lightness - Colin Chapmanwaxle schreef:H.E.N.K.I.E schreef:Over die motorkap, tsja, ik vind het niets. En de gewichtsbesparing is ook te verwaarlozen.Da's de helft. Voor mensen die hun deuren al voorzien van raamslingers omdat de motoren te zwaar zijn, is zo'n gewichtsbesparing best wat waard.The weight of the finished product is less than 30lbs compared to 65 to 70lbs for the stock version.
15 kilo minder op je voorwielen is nogal wat hoor.
-
Henk-Jan
- Donateur

-
marq101
- Geregistreerd lid
Ja, op het gewicht van de motor is het te verwaarlozen maar het lichter maken van een auto doe je natuurlijk niet met alleen het vervangen van een motorkap. Het is een totaal aan maatregelen die je moet nemen, te beginnen bij het onafgeveerde gewichtH.E.N.K.I.E schreef:Ik betwijfel of je die 15kg daadwerkelijk goed gaat merken. Maar oké.
M.b.t. Colin Chapman, dat zijn sportwagens, 900 Classics niet.