Xtra Pk's in de kou!

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Maarten
Lid van verdienste

Re: Xtra Pk's in de kou!

Bericht door Maarten » di 01 mar, 2005 17:05

Met dit weer is mijn auto lekker snel. Om te voorkomen dat ik in de zomer teveel vermogen verlies, wordt deze week onderstaande intercooler ingebouwd om de inlaatlucht lekker koel te houden.

Elksport intercooler voor NG900/9-3 8) 8)
Afbeelding
Afbeelding

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » di 01 mar, 2005 17:12

Dat is een mooie intercooler! :shock:

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » di 01 mar, 2005 17:56

Ziet er weer strak uit Maarten!!

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » di 01 mar, 2005 18:59

Hi Hanm,

Weet je ook hoeveel pk`s zo`n intercooler doet toevoegen, of is het alleen specifiek voor een betere koeling voor getunede motoren. Uiteindelijk wil ik voor mijn 9-5 een maptun stage3 en zit ook te denken aan zo`n intercooler. Ik hoop dan op een 300 pk uit te komen.

Gr,
Peter

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » di 01 mar, 2005 21:43

Voor t7 ligt de pk winst moeilijker. Op de andere diverse forums zijn er diverse eindeloze onderwerpen geweest over de praktijk versus de theorie. Een echt duidelijke uitkomst is er niet daar iedereen in zijn stelling blijft volharden.

Beste is dat je de IC samen met de software aanpast, 300pk zal praktisch onmogelijk zijn met je huidige turbo.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » wo 02 mar, 2005 0:08

Maarten schreef:Met dit weer is mijn auto lekker snel. Om te voorkomen dat ik in de zomer teveel vermogen verlies, wordt deze week onderstaande intercooler ingebouwd om de inlaatlucht lekker koel te houden.

Elksport intercooler voor NG900/9-3 8) 8)
Afbeelding
Afbeelding
Past die gewoon op de standaard plek of moeten daar nog aanpassingen voor worden gedaan? Wat voor een intercooler heb je nu, en belangijker mischien nog, wat ga je daar mee doen? (ervan uitgaande dat je een T7/diesel intercooler hebt)

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 02 mar, 2005 1:40

Peter,
Voor 300 pk had je de turbo van je 9000Aero moeten houden :wink:

Mark,
De intercooler past precies op de plaats waar nu de Saab crossflow/Viggen/diesel/T7 intercooler zit. Het is de dikste intercooler die in de bestaande ruimte past.
Tijn wist al langer van de intercoolerplannen en had al een optie genomen op het exemplaar dat nu beschikbaar komt.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » wo 02 mar, 2005 1:45

Laat als vervolg op deze topic ook weten wat het effect is als ie eenmaal gemonteerd is. :twisted:

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » wo 02 mar, 2005 14:12

Maarten schreef: Elksport intercooler voor NG900/9-3 8) 8)
Afbeelding

waarom hebben ze deze nou niet voor de Classic!! :? :cry: ;-(+ ;-(+

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » wo 02 mar, 2005 14:42

Zoiets is er van Abbott die hebben een grote ic die op de plaats v/d standaard ic past met een veel betere flow!

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 02 mar, 2005 14:56

Bennie, bedoel je zoiets als onderstaande intercooler? :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Finally!!! A larger and much more efficient intercooler is now available for the Classic 900!

We apologize for the temporary picture, but we wanted to get this on our web site ASAP for the many of you that have been inquiring about this new product. Improved pictures, specs, and dyno results will be posted shortly.

This new intercooler is designed to replace the stock unit with bolt-in ease. Kit includes ducting, constant torque clamps and hose connections. This 525 CFM intercooler supports up to 350 H.P. and offers significant improvements in power for the stock 900 and dramatic improvements in horse power for the modified cars.

We hope you are all as excited as we are about these new intercoolers! The testing process begins this weekend and data will be posted as it becomes available.

This intercooler is being offered for the introductory price of $595 without ducting and $749 as a complete kit.
Orders are being accepted now and the intercoolers will be delivered two weeks after the order date as they are custom made for us.

Please feel free to call us with any questions!

East Coast: (732) 708-1807 West Coast (805) 464-0591

Also available and coming soon: Maptun style intercooler kit for the 9-5, a 9-3, NG 900, and Viggen intercooler, plus a brand new 9-3 SS intercooler!

Prachtig, zo'n handgemaakte aluminium intercooler. 8) 8) 8)

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » wo 02 mar, 2005 15:13

Ziet er geweldig uit toch!

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » wo 02 mar, 2005 15:38

Ik dacht meer aan een front intercooler, maar deze ziet er inderdaad goed uit! alleen die prijs vind ik aan de hoge kant (hoeveel is dat in euro,s? :oops: ). Morgen maar even naar de sloop, daar stond nog een 93 viggen met intercooler :wink: .

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 02 mar, 2005 16:52

Bennie, dit is precies wat je nodig hebt. :wink:
Alles is mogelijk, alles is te koop........ook voor een classic 900. 8) .
Helaas hangt overal een prijskaartje aan. :cry:

Afbeelding

DV
Geregistreerd lid

Bericht door DV » wo 02 mar, 2005 21:59

Tjseeessesss :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Hier is maar 1 woord voor:
:P GEIL :!:

Plaats reactie