Wat heeft een Lucas of bosch met apc upgrade temaken?marq101 schreef:Op het forum staan diverse onderwerpen die verwijzen naar hoe je de basis moet afregelen. Het staat ook beschreven in de diverse manuals.Hans SV schreef:Hoe weet ik of mijn basisboost goed is en wat bedoel je met lh2.2/2.4?
Aan die apc upgrade zat ik al te denken, moet dan ook fpr vervangen? zit nu en 2.8bar op.
De LH2.2 of LH2.4 zijn type-aanduidingen voor injectie van Bosch (het kan overigens zijn dat je een Lucas injectie hebt)
Ik vind dat je altijd eerst je basis optimaal moet hebben voordat je verder gaat. Mijn, arbitraire, route/rijtje zou zijn:
1a) Andere uitlaatbocht bij turbo (verplaatsen accu noodzakelijk)
1b) Geen tussendemper (ik vraag me namelijk af of een complete nieuwe uitlaat zoveel winst brengt)
2) Aanpassen APC/basisboost et cetera, meten, meten en meten.
3) Afregelen/aanpassen injectie en meten, meten, meten.
4) Meten, meten, meten en meten en dan nog eens meten
5) Dan kijken of een andere fpr nodig is
6) Dan kijken of je zo tevreden bent
Zie
http://www.beekautoracing.nl/
Overigens, los van dat alles zou ik eerst de wegligging aanpakken.
Power is nothing without control om er maar even een vet cliché tegenaan te gooien
T16 cabrio
-
joachiem
- Geregistreerd lid
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
-
Hans SV
- Geregistreerd lid
-
John.K
- Geregistreerd lid
Probeer via ebay.com aan een goede rising rate fpr te komen, geeft in de toekomst nog wat meer speelruimte en je weet zeker dat de motor bij ieder torental de juiste druk krijgt ipv bijv teveel bij laag.Hans SV schreef:Wat voor injectoren kun je er dan beter in zetten? Ben trouwens nog steeds op zoek naar 3.3 bar fpr, iemand?
Groet
John
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
uhmmm....bij 3,3 bar zou ik ook wel wat aan mijn onsteking gaan afstellen. Dat kan bij terugschakelen leuke geluidjes opleveren.Hans SV schreef:Wat voor injectoren kun je er dan beter in zetten? Ben trouwens nog steeds op zoek naar 3.3 bar fpr, iemand?
Inderdaad zou ik kiezen voor een R.FPR. Deze geeft meer speelruimte wat al gezegd is. Goedkoper is echter om je eigen standaard fpr om te bouwen.
De injectoren die ik in mijn classic had waren de red series van SPG9. Maar er zijn natuurlijk ook wel grotere injectoren te verkrijgen dichterbij huis.
Bij het aanpassen van brandstofdruk en/of injectoren zou het verstandig zijn om de software in je ecu aan te laten passen hieraan. Het zou nl. kunnen zijn dat de auto anders verzuipt bij het starten. (eigen ervaring)
-
joachiem
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid
Vandaar dat ik de injectie er bij betrok.joachiem schreef:Voor een standaart upgrade is bosch en lucas goed genoeg tot ruim 1bar.Style&Co schreef:wel iets toch? dwz... als je apc getweeked is dat Lucas injectoren de betere zijn
maar andere injectoren lijkt mij meer een mooie combie met een andere
fuel chip en dan een druk van 1,5bar ofzo
-
joachiem
- Geregistreerd lid
-
Hans SV
- Geregistreerd lid