T16 cabrio

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » za 17 sep, 2005 18:47

marq101 schreef:
Hans SV schreef:Hoe weet ik of mijn basisboost goed is en wat bedoel je met lh2.2/2.4?
Aan die apc upgrade zat ik al te denken, moet dan ook fpr vervangen? zit nu en 2.8bar op.
Op het forum staan diverse onderwerpen die verwijzen naar hoe je de basis moet afregelen. Het staat ook beschreven in de diverse manuals.
De LH2.2 of LH2.4 zijn type-aanduidingen voor injectie van Bosch (het kan overigens zijn dat je een Lucas injectie hebt)

Ik vind dat je altijd eerst je basis optimaal moet hebben voordat je verder gaat. Mijn, arbitraire, route/rijtje zou zijn:

1a) Andere uitlaatbocht bij turbo (verplaatsen accu noodzakelijk)
1b) Geen tussendemper (ik vraag me namelijk af of een complete nieuwe uitlaat zoveel winst brengt)
2) Aanpassen APC/basisboost et cetera, meten, meten en meten.
3) Afregelen/aanpassen injectie en meten, meten, meten.
4) Meten, meten, meten en meten en dan nog eens meten
5) Dan kijken of een andere fpr nodig is
6) Dan kijken of je zo tevreden bent

Zie

http://www.beekautoracing.nl/

Overigens, los van dat alles zou ik eerst de wegligging aanpakken.
Power is nothing without control om er maar even een vet cliché tegenaan te gooien
Wat heeft een Lucas of bosch met apc upgrade temaken?

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » za 17 sep, 2005 19:07

Hans SV schreef: Wat heeft een Lucas of bosch met apc upgrade temaken?

Niets......

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » za 17 sep, 2005 20:31

wel iets toch? dwz... als je apc getweeked is dat Lucas injectoren de betere zijn

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » za 17 sep, 2005 22:17

Style&Co schreef:wel iets toch? dwz... als je apc getweeked is dat Lucas injectoren de betere zijn
geen idee......zou toch sowieso bij een classic grotere injectoren monteren.... :D

Hans SV
Geregistreerd lid

Bericht door Hans SV » zo 18 sep, 2005 0:16

Wat voor injectoren kun je er dan beter in zetten? Ben trouwens nog steeds op zoek naar 3.3 bar fpr, iemand? 8)

John.K
Geregistreerd lid

Bericht door John.K » zo 18 sep, 2005 9:20

Hans SV schreef:Wat voor injectoren kun je er dan beter in zetten? Ben trouwens nog steeds op zoek naar 3.3 bar fpr, iemand? 8)
Probeer via ebay.com aan een goede rising rate fpr te komen, geeft in de toekomst nog wat meer speelruimte en je weet zeker dat de motor bij ieder torental de juiste druk krijgt ipv bijv teveel bij laag.
Groet

John

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » zo 18 sep, 2005 9:58

Hans SV schreef:Wat voor injectoren kun je er dan beter in zetten? Ben trouwens nog steeds op zoek naar 3.3 bar fpr, iemand? 8)
uhmmm....bij 3,3 bar zou ik ook wel wat aan mijn onsteking gaan afstellen. Dat kan bij terugschakelen leuke geluidjes opleveren. :D

Inderdaad zou ik kiezen voor een R.FPR. Deze geeft meer speelruimte wat al gezegd is. Goedkoper is echter om je eigen standaard fpr om te bouwen.

De injectoren die ik in mijn classic had waren de red series van SPG9. Maar er zijn natuurlijk ook wel grotere injectoren te verkrijgen dichterbij huis.

Bij het aanpassen van brandstofdruk en/of injectoren zou het verstandig zijn om de software in je ecu aan te laten passen hieraan. Het zou nl. kunnen zijn dat de auto anders verzuipt bij het starten. (eigen ervaring)

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » zo 18 sep, 2005 10:43

Style&Co schreef:wel iets toch? dwz... als je apc getweeked is dat Lucas injectoren de betere zijn
Voor een standaart upgrade is bosch en lucas goed genoeg tot ruim 1bar.
maar andere injectoren lijkt mij meer een mooie combie met een andere
fuel chip en dan een druk van 1,5bar ofzo :twisted:

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » zo 18 sep, 2005 16:10

joachiem schreef:
Voor een standaart upgrade is bosch en lucas goed genoeg tot ruim 1bar.
maar andere injectoren lijkt mij meer een mooie combie met een andere
fuel chip en dan een druk van 1,5bar ofzo :twisted:
Vandaar dat ik de injectie er bij betrok. :wink:

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » zo 18 sep, 2005 22:35

Ja okey maar de turbo apc is los van de injectie.
Is wel leuk meer turbo druk maar je moet er wel mee uitkijken,
een pingel led monteren zou ik zeker doen als je ruim 1bar of meer wilt rijden.En natuurlijk je injectoren en fuel chip en dan komt de 3.3fpr van pas :wink:

Hans SV
Geregistreerd lid

Bericht door Hans SV » ma 19 sep, 2005 11:56

oke dit is nuttige info bedankt daarvoor , ik ga eerst maar is op zoek naar een goede turbodruk meter voor in de auto, ik ben niet van plan trouwens om meer als 1.0 of 1.1 bar turbodruk te gaan rijden maar hij moet wel goed afgesteld zijn kwa benzine ,lucht en turbodruk.

Plaats reactie