John.K schreef: Ik draai nu 1.5 bar op ron 98 met een hele slag feulcut wijziging.
Temperatuur is normaal.
Na 2000 km bougies nagekeken en zijn mooie koffie met melk kleur dus niets duid op te arm lopen.
Geen pingel of klop waargenomen met led dus het lijkt alsof dit nog acceptabel is.
Klopsensor is nog actief (niet aan de pot gezeten)
Ik besef dat ik op de grens zit van wat er uit te halen is zonder verdere aanpassingen.
John
Basis boost
-
bennie
- Geregistreerd lid
-
(R)ed
- Lid van verdienste
yep!!bennie schreef:John.K schreef: Ik draai nu 1.5 bar op ron 98 met een hele slag feulcut wijziging.
Temperatuur is normaal.
Na 2000 km bougies nagekeken en zijn mooie koffie met melk kleur dus niets duid op te arm lopen.
Geen pingel of klop waargenomen met led dus het lijkt alsof dit nog acceptabel is.
Ik besef dat ik op de grens zit van wat er uit te halen is zonder verdere aanpassingen.
John![]()
![]()
........Is dit met de T8???
-
John.K
- Geregistreerd lid
Jawelbennie schreef:John.K schreef: Ik draai nu 1.5 bar op ron 98 met een hele slag feulcut wijziging.
Temperatuur is normaal.
John![]()
![]()
Geweldig om wegtrekkend 3/4e in het rood te gaan en aan het einde van de versnelling nog ff wielspin te krijgen.
Lijkt wel of ie bij de 5000 rpm nog ff een zetje extra geeft.
Ben ondertussen aan het uitzoeken hoe ik dmv een drukschakelaar ala feulcut, bij meer dan 1.0 bar de koudstartinjector mee kan laten werken.
En gaat de koppakking er tussen uit dan heb ik gelijk een mooi excuus om de kop, inlaat en uitlaat (inc spruitstukken) te flowen, heb dit al eerder gedaan bij div wagens dus moet geen probleem opleveren.
ff beetje of topic, iedereen heeft het over ontsteking vervoegen om meer vermogen te krijgen, draai nu op de standaard afstelling hoeveel is goed om te beginnen?
-
(R)ed
- Lid van verdienste
-
Vyv
- Moderator + Donateur

-
bennie
- Geregistreerd lid
Ik dacht altijd dat een T8 niet voldoende brandstof kon inspuiten boven de 1.1 bar turbodruk??Red Arrow schreef:yep!!bennie schreef:John.K schreef: Ik draai nu 1.5 bar op ron 98 met een hele slag feulcut wijziging.
Temperatuur is normaal.
John![]()
![]()
Ik haal dit nog niet eens met mijn Lucas injectie die toch beduidend meer benzine voor handen heeft als een T8!?
Hoe is het verloop van de turbodruk door de toeren heen?
Ik kan wel de 1.5 bar halen, maar de APC schroeft hem hoger in de toeren wel weet terug.
Gr, Bennie
-
Hans SV
- Geregistreerd lid
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Grens?1,5bar op een 8v dat blaast wel lekker dan!John.K schreef:Waarom niet?joachiem schreef:Dat klinkt goed 0,45basis en piek van 1bar.
Met ron98 of 95?
Ik zelf zou niet verder dan 1,1bar gaan dan blijvt het nog binnen de
norm van de fuel cut.
Hoe zit het met de uitlaat? met of zonder kat?
Ik draai nu 1.5 bar op ron 98 met een hele slag feulcut wijziging.
Temperatuur is normaal.
John
-
Red Arrow #42
- Geregistreerd lid
Wat houd een Fuelcut precies in?
Ik heb wel eens als ik op de snelweg rijdt en even aan het "doorhalen" ben de turbodruk fluctueerd. Kortgezegd. van minimale naar maximale en weer over en weer. dit duurt even voordat ik de full-boost heb. Het pingelen van de turbodruk is dat de fuelcut of??? is er iets anders aan de hand. Ik merk wel hou kouder de motor hoe meer moeite ik moet doen om de turbo niet te laten ingrijpen (koude motor) maar als hij warm is komt hij niet vaak verder dan de helft. (sporadisch) APC is verder wel ok...
Vraagje 2. Is de turbodruk zo makkelijk aan te passen door een schroefje te verstellen? waar zit deze precies?
Ik hoop op antwoord.
Ik heb wel eens als ik op de snelweg rijdt en even aan het "doorhalen" ben de turbodruk fluctueerd. Kortgezegd. van minimale naar maximale en weer over en weer. dit duurt even voordat ik de full-boost heb. Het pingelen van de turbodruk is dat de fuelcut of??? is er iets anders aan de hand. Ik merk wel hou kouder de motor hoe meer moeite ik moet doen om de turbo niet te laten ingrijpen (koude motor) maar als hij warm is komt hij niet vaak verder dan de helft. (sporadisch) APC is verder wel ok...
Vraagje 2. Is de turbodruk zo makkelijk aan te passen door een schroefje te verstellen? waar zit deze precies?
Ik hoop op antwoord.
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
Fuelcut is meer dat je motor opeens bij (te) volle turbodruk ineens alle vermogen kwijt is. Dat komt door de ingebouwde veiligheid (de fuel-cut) waarbij de benzinetoevoer (vandaar de naam) naar 't blok tijdelijk wordt onderbroken om zo schade aan bv koppakking en/of cilinders te voorkomen.
Sommige zeggen dat t lijkt alsof je tegen een muur rijdt... ik heb 't na het opdraaien van de twee potmetertjes op mijn APC ook wel eens, maar vindt t allemaal wel mee vallen.... gewoon ff gas los en de druk eraf en dan kan ie weer opnieuw beginnen...
Ben overgens ook nog nooit tegen een muur gereden, dus kan niet vergelijken...
Wat jij hebt is denk ik toch iets anders hoor!
Daan
Sommige zeggen dat t lijkt alsof je tegen een muur rijdt... ik heb 't na het opdraaien van de twee potmetertjes op mijn APC ook wel eens, maar vindt t allemaal wel mee vallen.... gewoon ff gas los en de druk eraf en dan kan ie weer opnieuw beginnen...
Ben overgens ook nog nooit tegen een muur gereden, dus kan niet vergelijken...
Daan
-
MXL
- Geregistreerd lid
Mijn 9-3 2.0T heeft de actuator volgens mij net wat te strak staan, ik heb in de winter bij de extreem lage temperaturen aanzienlijk mee vermogen, en hiermee ook weleens een fuelcut, geloof me dit is niet tof, de vergelijking met de muur kan ik begrijpen. Ik moet eigenlijk eens een turbodruk meter aansluiten om te zien hoe hoog de druk nou eigenlijk komt.dasdaas schreef:Fuelcut is meer dat je motor opeens bij (te) volle turbodruk ineens alle vermogen kwijt is. Dat komt door de ingebouwde veiligheid (de fuel-cut) waarbij de benzinetoevoer (vandaar de naam) naar 't blok tijdelijk wordt onderbroken om zo schade aan bv koppakking en/of cilinders te voorkomen.
Sommige zeggen dat t lijkt alsof je tegen een muur rijdt... ik heb 't na het opdraaien van de twee potmetertjes op mijn APC ook wel eens, maar vindt t allemaal wel mee vallen.... gewoon ff gas los en de druk eraf en dan kan ie weer opnieuw beginnen...![]()
Ben overgens ook nog nooit tegen een muur gereden, dus kan niet vergelijken...![]()
Daan