Navigatie inbouwen

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Szábló
Geregistreerd lid

Bericht door Szábló » za 06 mei, 2006 11:49

Is inbouw van een 7 inch scherm aan de binnenkant van je zonneklep misschien een optie? Valt ook niet op als je hem niet gebruikt, dus je auto is minder inbraakgevoelig. Bovendien houd je goed zicht op de weg.

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » ma 10 jul, 2006 15:36

na 2 maanden buitenland nu terug in la Belgique en dadelijk een afspraak gemaakt met arc te Antwerpen, via via bij Saab te horen gekregen dat het mogelijk moet zijn om de radiomodule te verplaatsen en de dubbel din te bedienen via de aux ingang op de radio....

Zou dan een speciale mal moeten voor worden gemaakt enz... Dinsdag gaan ze kijken of de ruimte diep genoeg is... let's hope...

Iemand ondertussen nog extra tips of ervaringen ?

Enig idee waar ik een originele fabrieksnavigatie op de kop kan tikken uit een ongeluk ( zou plan b dan maar zijn ) ofwel een opbouw modulen installeren ( vdo - kenwood - alpine - .... )

PatrickR
Geregistreerd lid

Bericht door PatrickR » wo 26 jul, 2006 22:32

Ik heb gewoon voor mijn VDO scherm een dashmount gekocht van Arat (optimount), deze wordt bevestigd onder luchtrooster. Is speciaal gemaakt voor mijn model. Kost wel 189 Euro, maar goed het ziet er netjes uit.

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » do 03 aug, 2006 17:27

Heeft ARC te Antwerpen al een goed alternatief gevonden?

Graag wat info navigatie draagt ook mijn interesse weg.

Daantje
Geregistreerd lid

Bericht door Daantje » za 05 aug, 2006 0:46

Vriend van me heeft pas een car-pc in z'n auto gebouwd..
Gewoon windows xp in de auto, games,audio, video, navigatie,tv, zelfs internet is dan een optie. Je achteruitkijkspiegel is overbodig geworden met een simpele usb webcam.....en goedkoper als een kenwood of pioneer systeem met minder mogelijkheden.
Je hoeft dan alleen een touchscreen inbouwen, wat niet zoveel diepte nodig heeft. De eigelijke computer komt onder de stoel te liggen..
Een ondasch screen kan natuurlijk ook..
Meer info vind je hier http://www.carputerforum.nl/carpc/ of bij google

Zelf doe ik het nog met de standaart radio-casette&wisselaar, en een pda voor tomtom, maar nu ik z'on car-pc gezien heb, denk ik al niet meer over een "gewone"(multimedia)radio. Ik neem ook een car-pc, zodra m'n banksaldo het weer toelaat 8)

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » za 12 aug, 2006 0:51

wel opnieuw naar ARC geweest enige oplossing was de radio verplaatsen, contact gehad met de dealer, zowel arc met dealr als met invoerder laten contact opnemen, zou dan toch weer niet gaan enz...

nu een originele navigatie gekocht van 03 versie ongebrukt met alle bekabeling voor prijsje 300€ nu enkel open dat ze hem geplaatst krijgen ....

wat een drama, toch wel ontgoocheld in de medewerking van dealers en invoerder....

ben benieuwd dat ze deze navigatie derin krijgen... mocht iemand een goed adres of inbouwer kennen PLEASE LET ME KNOW nog steeds interesse om een mooie alpine derin te gooien...

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » za 07 okt, 2006 9:57

jip de navigatie erin gezet, scherm, radio, cd alles werkt BEHALVE de dvd navigatie speler .... Blijkbaar is dit veranderd in 2005...

Iemand een tip ???? Misschien kan er een alpine vehicule hub opzetten ? Wat kost een dvd navigatie speler van 2006 ?

krokoklaas
Geregistreerd lid

Bericht door krokoklaas » za 07 okt, 2006 11:38

Wat voor scherm gebruik je dan ? in principe moet als het Alpine is het gewoon werken. Is de RGB kabel gebruikt ? Zit deze wel op de goeie plek in de computer ? Draait de computer wel (cd erin en eruit)
Is navigatie wel geselecteerd in het menu ?
Ik heb honderden Alpine's ingebouwd en eigenlijk nooit problemen.

Remco
Donateur
Donateur

Navi

Bericht door Remco » za 07 okt, 2006 18:53

polo schreef:jip de navigatie erin gezet, scherm, radio, cd alles werkt BEHALVE de dvd navigatie speler .... Blijkbaar is dit veranderd in 2005...

Iemand een tip ???? Misschien kan er een alpine vehicule hub opzetten ? Wat kost een dvd navigatie speler van 2006 ?
Wat is je chassisnummer? Het onderdeelnummer is idd veranderd:

Article : DVD-speler
PartNo : 12802114
Ch. --41011665

Article : DVD-speler
PartNo : 12802538
Ch. 41011666--

In hoeverre dit met de aansluiting e.d. te maken heeft weet ik niet, misschien is de nieuwere versie alleen wat sneller. Weet je zeker dat je computer niet stuk is, of dat je een goede dvd hebt? Voor een nieuwe moet je rekenen op een 750 euro.

Ik heb zelf eventueel nog enkele dvd navi computers liggen voor de 9-3 SS, ik heb ze getest in mijn eigen 9-3 en ze werken perfect. Of deze bij jouw ook werken weet ik niet maar mocht je interesse hebben stuur me dan maar een pbtje.

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » ma 09 okt, 2006 9:58

foutje....

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » ma 09 okt, 2006 9:59

beetje verduidelijken de navigatie die ze inbouwde is van 2003-2004 , nu blijkbaar is de dvd speler inderdaad veranderd en kan hij geen contact leggen via de canbus bekabeling... Serienummer is dus veranderd...

Gaat dus over een originele saabnavigatie !

Mijn chassis nummer is YS3FF56W161100766

Remco zie PM !!! Heb zeker interesse !

Misschien dat ik het originele saabscherm + cd - radio module kan gebruiken, werkt perfect volgens de dealer en er een alpine navigatiecomputer rechtstreeks op kan hangen via de alpine vehicule hub pro...

Iemand ervaring mee ? Zou het kunnen werken ? Ander merk mag ook natuurlijk !

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » za 21 okt, 2006 12:04

niemand bruikbare tips ?

vdl
Geregistreerd lid

navigatie

Bericht door vdl » wo 22 nov, 2006 20:52

Inbouwen is een optie zoals hier te lezen is.
Ik heb gekozen voor een externe variant: een NUVI 350.
Deze past vrij goed in de asbak van een 93 sport sedan als je het kleine inzetbakje eruit haalt en de meegeleverde houder gebruikt..
De voeding kabel loop door de middentunnel waadoor er nauwelijks draden te zien zijn.
De satelietontvangst en de FM ontvangst (voor de files) is goed.
Mogelijk een goedkoper alternatief waarbij geen conflicten met het infotainmentsysteen ontstaan en er niet gezaagd of geboord hoeft te worden..

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » wo 22 nov, 2006 21:07

Je hebt toevallig geen link met foto's?

vdl
Geregistreerd lid

Bericht door vdl » do 23 nov, 2006 23:08

Ik maakte in mijn vorige bericht een typefout. Het betreft de NUVI 360.
Voor een paar foto's:
http://w-vdlee.magix.net in het album saab

Plaats reactie