Pdiff waarschijnlijk... Ik zet hem er altijd in onder Turb.JTB81 schreef:Help me even, welke waarde in OpenSID is dat ook alweer?ReinO schreef:ik snap dat je doorzoekt en hopelijk komt het lek boven.
Wat is je turbodruk eigenlijk / of hoort het te zijn.
Aero verliest air...
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Re: Aero verliest air...
-
brian76
- Donateur (3x)

Volgens mij moet je dan naar Pdif kijken. omgevingsdruk word daarbij opgeteld, dus als je 2000 ziet heb je ongeveer een overdruk van 1 bar
Je kan ook uitlezen wat de omgevingsdruk is maar die naam weet ik even niet uit mijn hoofd
Edit: Dion was me voor
Je kan ook uitlezen wat de omgevingsdruk is maar die naam weet ik even niet uit mijn hoofd
Edit: Dion was me voor
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Pbefbrian76 schreef:Volgens mij moet je dan naar Pdif kijken. omgevingsdruk word daarbij opgeteld, dus als je 2000 ziet heb je ongeveer een overdruk van 1 bar
-
brian76
- Donateur (3x)

vriend Google zegt:
Pdif
Pressure differential between Manifold Pressure and Atmospheric Pressure.
This is the value of your vacuum and boost pressure. Resolution is 0.1kpa
If Pdif reads 1000 then you are at 1bar (0.1 kpa or 14.7psi), including atmospheric. If Pdif reads 2000 then you are at 2bar including atmospheric (and if you are at sea-level this means you are boosting 1bar positive pressure). This value is relative to atmospheric pressure and should be taken into account when reading.
En nog een paar:
Pair
Atmospheric pressure
This should be a static value, resolution is 0.1kpa.
This is the value of your environments atmospheric pressure. Sea-level value is 1000.
Pbef
Pressure before throttle
This is the value of your boost pressure before the throttle plate. Resolution is 0.1kpa
This value is the boost pressure present in your charge pipe prior to the throttle.
Pinl
Engine Inlet Air Pressure
This is the value of your boost/vacuum at engine inlet. Resolution is 0.1kpa.
This value represents the actual boost/vacuum present in the manifold.
http://www.brewcityboost.com/category_s/1865.htm
Pdif
Pressure differential between Manifold Pressure and Atmospheric Pressure.
This is the value of your vacuum and boost pressure. Resolution is 0.1kpa
If Pdif reads 1000 then you are at 1bar (0.1 kpa or 14.7psi), including atmospheric. If Pdif reads 2000 then you are at 2bar including atmospheric (and if you are at sea-level this means you are boosting 1bar positive pressure). This value is relative to atmospheric pressure and should be taken into account when reading.
En nog een paar:
Pair
Atmospheric pressure
This should be a static value, resolution is 0.1kpa.
This is the value of your environments atmospheric pressure. Sea-level value is 1000.
Pbef
Pressure before throttle
This is the value of your boost pressure before the throttle plate. Resolution is 0.1kpa
This value is the boost pressure present in your charge pipe prior to the throttle.
Pinl
Engine Inlet Air Pressure
This is the value of your boost/vacuum at engine inlet. Resolution is 0.1kpa.
This value represents the actual boost/vacuum present in the manifold.
http://www.brewcityboost.com/category_s/1865.htm
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Nou Dion had gelijk, ik heb dit weekend de thermostaat vervangen. Na jullie bericht even gaan kijken of ik niet vergeten was de massa aan te sluiten op het thermostaathuis. Wat blijkt, bij vastpakken van de massakabel breekt de kop van de 10 mm bout waarmee hij vast zit af... Kan ik nu een klein stukje rijden als de massa niet aangesloten is? Kan ik de massa ook aansluiten op de andere 10 mm bout van het thermostaathuis?
-
brian76
- Donateur (3x)

Zou ik niet durven zeggen. Ik zou zelf dat niet zo snel doen omdat ik bang zou zijn voor mijn DI maar misschien is het allemaal niet zo spannend?
-
ReinO
- Donateur (2x)

Massa aanleggen maakt niet uit waar naar toe. desnoods een aparte draad naar dat randje van het schutbord: lekker dun.
verassende ontwikkeling hoor.
verassende ontwikkeling hoor.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Ik zou het NIET doen. probeer hem even ergens anders op aan te sluiten.
-
ReinO
- Donateur (2x)

als het massa gestuurd is wil dat natuurlijk weer niet. gewoon solderen dan.
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Aero verliest air...
Ik heb het massapunt met de accu verbonden met een fatsoenlijke dikke kabel. Dat lost de ergste problemen op. De problemen die er al waren, die zijn er nog steeds:
Bij acceleratie een negatieve ioff van rond de -80
Bij volgas is mreq hoger dan mair
Als ik Amul handmatig naar +300 zet dan is ioff veel minder negatief
In ieder geval erg fijn dat iedereen vandaag zo geholpen heeft!
Bij acceleratie een negatieve ioff van rond de -80
Bij volgas is mreq hoger dan mair
Als ik Amul handmatig naar +300 zet dan is ioff veel minder negatief
In ieder geval erg fijn dat iedereen vandaag zo geholpen heeft!
-
Steve-O
- Donateur (8x)

massa van blok = massa van blok.
Maakt echt nul uit op welke van de twee bouten van het thermostaathuis je de draad monteert. Wat telt is dat het contactoppervlak van bout en draadoog voldoende geleiden. (dus vrij van olie, vet en corrosie)
Maakt echt nul uit op welke van de twee bouten van het thermostaathuis je de draad monteert. Wat telt is dat het contactoppervlak van bout en draadoog voldoende geleiden. (dus vrij van olie, vet en corrosie)
-
ReinO
- Donateur (2x)

en daar heb je van die mooie kartelringetjes voor: contact gegarandeerd.
-
brian76
- Donateur (3x)

Had je nog eens een keer naar je Badp gekeken?
Ik haal Mreq ook niet maar weet ik weet dat mijn turbo wat minder aan het worden is. Weet je de staat van je turbo?
Ik haal Mreq ook niet maar weet ik weet dat mijn turbo wat minder aan het worden is. Weet je de staat van je turbo?
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Het stomme is dat ik de badp waarde nergens meer terugvind in OpenSid.
-
brian76
- Donateur (3x)

Das maf, je bent al wel de verschillende menu's doorgelopen, volgens mij heb je er 6 en ook nog een 0 (nul)
Even uit mijn hoofd staat de badp in menu 0 of 1
Even uit mijn hoofd staat de badp in menu 0 of 1