lpg en >200 pk: welke modellen, welke motoren, tuning

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » ma 16 jul, 2007 10:32

jwaterink schreef: Vialle heeft standaard 4 injectoren, de lpt is immers niet meer nodig, 4 injectoren is 200pk maximum daarboven loopt de auto te arm en krijgt hij het verrekte warm.
Hoe zit dat met die 50 PK per injector? Ik kan snappen dat iedere injector een max cm3 per seconde of minuut in kan spuiten. IK kan ook snappen dat hij max X bar kan verdragen. Maar 50 PK per injector snap ik niet.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 16 jul, 2007 12:52

Tsjah het is denk ik ook een beetje een schatting, maar de ervaring leert wel dat je er niet al te ver boven moet gaan zitten. Blijkbaar hebben de meeste motoren toch ongeveer de zelfde hoeveelheid lpg nodig om tot een bepaald vermogen te komen.... (??)
wat de opbrengst van een 5e injector is weet ik niet, die heeft natuurlijk meer tijd om in te spuiten maar is volgens mij ook begrensd op de hoeveelheid van 1 injector om back-fires te voorkomen. Toch beweert men bij onze gas inbouwer dat onze Aero nog rustig gechipt kan worden. Wellicht gaan we dit nog doen als de koprevisie die bij Trionic 7's vaak na een ton op gas rijden nodig is achter de rug is....

Plaats reactie