H*l & ver**menis.....

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Marc
Lid van verdienste

Re: H*l & ver**menis.....

Bericht door Marc » wo 16 mar, 2005 23:18

Ik laat het water altijd af. Als je wil kan je het opvangen in een emmer zodat je het achteraf opnieuw kan gebruiken.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » wo 16 mar, 2005 23:52

doktorevil schreef:Aanstaande zaterdag ga ik mijn turbo wisselen....
Ik heb de haynes en bentley al gelezen (niet dat daar veel instaat over dit onderwerp, maar toch) daar staat steeds dat ik het water uit het blok moet laten lopen....

Moet dat echt? Kan ik niet een knoop in die leidingen leggen en dan snel effe wisselen?
De leiding naar de turbo is een stukje metaal en dan slang! hier kan je een griptang op zetten en op de retour leiding ook. :wink:
Ik zie dat je het bochtje ook over moet zetten :x de bouten kunnen erg vast zitten (die van het spruistuk ook) spuit ze daarom goed in met WD40 om afbreken te voorkomen!

Succes!
Gr, Bennie

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » do 17 mar, 2005 10:20

Goede tips, bedankt!

Nog even over dat water, is het water uit het blok halen voldoende of moet ik het gehele systeem legen??

Grt,

Tijn

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » do 17 mar, 2005 14:47

Gehele systeem, tenzij je er griptangen op zet! :wink:

Gr, Bennie

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » zo 20 mar, 2005 4:23

Zo.....Het ding zit erop...
Vanochtend....Correctie: Gisterochtend om 10:00 uur begonnen. Nu net thuis.....Tis nu 03:18.. :(

Valt ook niet mee....Eerst de oude 'lospeuteren', dan erachter komen dat je een turbo voor een 9000 hebt.. :cry: Toch zijn de typenummers gelijk... :?:

Nu ja, eind goed, al goed...Boost is goed, nu maar even afwachten of de wastegate actuator goed blijft zitten, want die heb ik iets moeten verdraaien. Foto's volgen daar heb ik nu effe geen zin meer in :wink:

Tot straks / morgen.

Tijn

Plaats reactie