900 classic FPT op LPG?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
karel koekjes
Geregistreerd lid

Bericht door karel koekjes » vr 19 mei, 2006 18:36

Sorry even niet topic bijgehouden.Heb er destijds zelf lpg ingebouwd en daarna laten keuren.Er zit een solex origine verdamper in,merk gms,een mengstuk van 30 mm en geen labda fopper.Heb een drukcompensatieleiding tussen de verdamper en de buis van de intercooler gezet.Heb nog bijna al het vermogen over.Als de auto van voor 7-1990 is,volstaat g1 wettelijk.Na deze maand moet je een g2 installatie hebben.Heb laatst een offerte gezien van eu 1600 voor een g3 installatie.Dit was een italiaans systeem,geen vloebare injectie,met 4 injectoren. G1/g2 kost veel minder maar dan heb je het nadeel van een mengstuk en een groter turbo lag.

GMe
Geregistreerd lid

Bericht door GMe » wo 31 mei, 2006 19:20

Sander schreef:Het gaat gebeuren: komende week wordt er een Landi LSI LPG systeem in de Saab gebouwd (bij dezelfde inbouwer als waar GMe zijn installatie heeft gekocht).
Het is niet goedkoop, maar na wat speurwerk lijkt het wel een mooi systeem (zonder kans op back-fire e.d.).

Groeten,
Sander
Nou Sander, de Landi LPG installatie zal er nu inmiddels wel bij je inzitten. Wat is je ervaring en wat hebben ze er precies ingebouwd? MED of MATRIX rail? En hebben ze het zaakje goed ingeregeld gekregen? Ben zeeeer benieuwd naar je ervaring!

GMe
Geregistreerd lid

Bericht door GMe » ma 19 jun, 2006 8:14

Geloof nu toch dat er iemand in dit topic enorm uit zijn nek heeft zitten lullen over de aanschaf van een LPG installatie. :oops:

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » ma 19 jun, 2006 11:57

GMe schreef:Geloof nu toch dat er iemand in dit topic enorm uit zijn nek heeft zitten lullen over de aanschaf van een LPG installatie. :oops:
Tja, het is alleen uitgesteld, eerst moet ie weer probleemloos gaan rijden... Ik hoop overigens niet dat ik op tempo van het forum de inbouw moet uitvoeren... ;)

GMe
Geregistreerd lid

Bericht door GMe » ma 19 jun, 2006 12:45

Nou als je zelf zegt dat 'komende week' de boel wordt ingebouwd dan heeft Theo Noy de boel al wel voor je besteld hoor. Zo niet ......... dan weet ik wel genoeg :roll: Succes met de voortgang :wink:

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » ma 19 jun, 2006 13:08

GMe schreef:Nou als je zelf zegt dat 'komende week' de boel wordt ingebouwd dan heeft Theo Noy de boel al wel voor je besteld hoor. Zo niet ......... dan weet ik wel genoeg :roll: Succes met de voortgang :wink:
Fijn voor je dat je dan genoeg weet, das altijd lekker.

Sander

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 19 jun, 2006 13:23

geduld is een schone zaak! 8)

davidjoost

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » ma 17 jul, 2006 21:40

davidjoost schreef:ja je moet er wat voor over hebben....! gelukkig kun je de terugreis op lpg doen :) :wink:

ik zou niet besparen op de kosten, je hebt een mooie auto met een bijzondere motor, verpest die nou niet met een verkeerde installatie....

voor zover ik weet zijn eigenlijk alleen Prins en Vialle goede merken LPG-installaties, en zoals je weet heb ik mij er behoorlijk in verdiept! :D

davidjoost
Niet verpesten is op benzine laten lopen :lol:
snap niet een turbo auto op gas :idea: waarom rijd je dan geen diesel ofzo?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 18 jul, 2006 11:24

@ joachiem: geloof mij, de 2.3 Turbo met 250pk die in onze 9-5 Aero zit, rijdt een stuk lekkerder dan vrijwel de meeste diesels, en is daarbij nog een stuk stiller en sneller ook!

verder is het rijden op gas ook nog eens goedkoper dan diesel en beter voor het milieu

davidjoost

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » di 18 jul, 2006 12:04

word de motor niet te warm op lpg? (ivm turbo)

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 18 jul, 2006 12:26

in sommige gevallen wel... bij onze vorige 9-5 (een 2.0t) kwam er een scheurtje in een van de kleppen, bij km-stand 100.000... toen moest er een nieuwe cilinderkop op à 2000 euro (incl. montage), echter een verbeterde waardoor het probleem geen tweede maal zou voorkomen...

dit voorbeeld toont wel aan dat het wat de risico's betreft niet uit maakt of je nou een lpt of een fpt op gas zet, bij beide heb je kans op een koprevisie... maar soms gebeurt dat ook helemaal niet....

davidjoost

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » di 18 jul, 2006 18:02

Milieu :roll: wie denkt daar nog aan vandaag de dag?
Diesel is wel dik zuinig he,en veel koppel!
Voor veel kilometers zou ik denk ik ook voor g3 gaan maar dan zonder turbo!

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 18 jul, 2006 18:09

joachiem schreef:Milieu :roll: wie denkt daar nog aan vandaag de dag?
Heb jij je nooit afgevraagd waar die mooie bruine deken op 100 meter hoogte vandaan komt als je op een zonnige dag naar een willekeurige grote stad kijkt?
Wat zijn die winters de laatste tijd mild en de zomers de laatste tijd warm hè? Nog een paar jaartjes wachten en ons landje is ongeveer de helft zo groot omdat de zeespiegel een paar meter is gestegen... helaas leert de geschiedenis dat de mensheid liever de put dempt nadat het kalf verdronken is.

Gas is goed, ethanol is beter, maar da's een andere discussie ;)

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 18 jul, 2006 20:36

en zolang je nog maar op 1 plaats in Nederland Ethanol kan tanken voor een liter-prijs waar zelfs de benzine-rijder van schrikt, is dit nog geen reëel alternatief....

lpg is op dit moment praktisch gezien het milieu-vriendelijkst

of je moet de fiets pakken :wink:

davidjoost

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 18 jul, 2006 21:28

Jep, maar die literprijs is dan ook geheel te danken aan de Nederlandse overheid die te schijterig is om eens wat echte stappen richting nieuwe energiebronnen te zetten. (Wilden ze ook niet een tijd geleden LPG afschaffen?) Aan de ontwikkelingen te zien zal europa er straks niet veel aan verliezen als de dijken hier breken ;)

Dan zullen we trouwens nog hard moeten fietsen ;)

Plaats reactie