Auto is uitgelijnd. Mooi voor 't verbruik en de slijtage.
Het APK centrum had met het fixen van mijn luchtprobleem ook wat remvloeistof op mijn verder smetteloze velgen laten vallen... en er niet vanafgehaald. Daar is nu een plek lak afgebladderd. Naast dat ze de bumperlip op de brug reden toch wel een teken van onzorgvuldig met mijn auto omgaan, dus voor deze auto een ander adres zoeken.
Paar puntjes nog:
- Remmen nog niet helemaal goed ontlucht
- Ratel bij koude start, alleen na lang stilstaan. Klinkt als ketting. Spanner?
- Afstelling. Ik krijg nu boostcut lijkt het, bij langer dan ~2 seconden volgas. Morgen loggen. Hij mag ook rijker onder vollast. Nu 12,5/13AFR ipv 11.
Voorlopig nog even voorzichtig dus! Half april naar KC is nu het plan. Afhankelijk van de uitkomst daar, misschien nog nokkenassen wisselen... maar eerst maar even zien.
Ik had een vermogensdoel maar het bruikbare vermogen 'oppervlak onder de curve' is me ook belangrijk dus ik kijk het wel even aan.
2002 9-3ss 1.8t Project
-
evo
- Donateur (2x)

Re: 2002 9-3ss 1.8t Project
Wat suf datvze zo met andermans spul om gaan. Zonde!
Succes!
Succes!
-
Pogostick
- Geregistreerd lid
Re: 2002 9-3ss 1.8t Project
Weekendje eifel (Nordschleife) achter de rug. Onderweg een paar sprintjes gedaan op de autobahn. Een vriend met een 991 GT3 was weliswaar sneller maar het verschil was kleiner dan verwacht, dat valt me niks tegen! Natuurlijk hoop ik dat 'ie straks nog ietsje sneller is
. Ook in de Eifel is het lachen.

Bij hele lage belasting is die een beetje bokkig, alsof de 630cc injectoren wat moeite hebben met de kleine hoeveelheden die ze moeten inspuiten... dat kan netter afgeregeld denk ik. Ook de boostcontrol staat nog uit vanwege eerdere problemen, dat leverde nog wel eens wat flutter en gebok op op de autobahn wanneer hij eigenlijk meer druk opbouwde dan hij nodig had. Ik denk dat ik even kijk of ik die zelf weer aanzet om de boel netjes terug te kunnen regelen, want de oplossing om dan maar helemaal gas los te laten (= bypass open) rijdt niet zo handig.
Alles top tot er een koelslang af vloog tijdens een sportieve rit door de Eifel. Die zal 'iemand' niet helemaal goed vastgezet hebben...
Na wat provisorisch sleutelwerk en wat water gehaald door vrienden weer op weg; het was tijd om naar huis te gaan.
Waarschijnlijk vocht in een stekker, want noodloop (max 150-160) en na teveel misfires nog meer noodloop: max 90 ongeveer. Uit-aan zorgt dat ik weer even 120+ kan rijden, en op die manier kom ik thuis.
Thuis diagnosestekker eraan (die had ik op zich mee kunnen nemen, net als gereedschap) en P023D: het blijkt dat er een verschil tussen druksensoren zit (of zat) van 12kPa of meer, tussen sensoren. Gisterochtend motor op contact, sensoren uitlezen (voor het starten), 6 kPA verschil. DTC wissen, starten..... probleem opgelost. Fijn, problemen die verdampen.
De rollenbank is een maandje uitgesteld ivm andere prioriteiten.

Bij hele lage belasting is die een beetje bokkig, alsof de 630cc injectoren wat moeite hebben met de kleine hoeveelheden die ze moeten inspuiten... dat kan netter afgeregeld denk ik. Ook de boostcontrol staat nog uit vanwege eerdere problemen, dat leverde nog wel eens wat flutter en gebok op op de autobahn wanneer hij eigenlijk meer druk opbouwde dan hij nodig had. Ik denk dat ik even kijk of ik die zelf weer aanzet om de boel netjes terug te kunnen regelen, want de oplossing om dan maar helemaal gas los te laten (= bypass open) rijdt niet zo handig.
Alles top tot er een koelslang af vloog tijdens een sportieve rit door de Eifel. Die zal 'iemand' niet helemaal goed vastgezet hebben...
Na wat provisorisch sleutelwerk en wat water gehaald door vrienden weer op weg; het was tijd om naar huis te gaan.
Waarschijnlijk vocht in een stekker, want noodloop (max 150-160) en na teveel misfires nog meer noodloop: max 90 ongeveer. Uit-aan zorgt dat ik weer even 120+ kan rijden, en op die manier kom ik thuis.
Thuis diagnosestekker eraan (die had ik op zich mee kunnen nemen, net als gereedschap) en P023D: het blijkt dat er een verschil tussen druksensoren zit (of zat) van 12kPa of meer, tussen sensoren. Gisterochtend motor op contact, sensoren uitlezen (voor het starten), 6 kPA verschil. DTC wissen, starten..... probleem opgelost. Fijn, problemen die verdampen.
De rollenbank is een maandje uitgesteld ivm andere prioriteiten.