Tuningdagen A&P Cars België

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
V-max
Geregistreerd lid

Bericht door V-max » ma 20 aug, 2007 16:04

heb vrijdag een stage 1 laten plaatsen, rijd super alleen slipt de koppeling is hier iets aan te doen, of gewoon andere steken??? iemand raad
bedankt op voorhand

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » ma 20 aug, 2007 16:20

V-max schreef:heb vrijdag een stage 1 laten plaatsen, rijd super alleen slipt de koppeling is hier iets aan te doen, of gewoon andere steken??? iemand raad
bedankt op voorhand
Over welke auto gaat het? kmstand, motorisatie, ... ? :wink:

V-max
Geregistreerd lid

Bericht door V-max » ma 20 aug, 2007 16:44

9000, 2.0 lpt
153000km

en heb 4 weken geleden de koppeling vevangen gehad

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » ma 20 aug, 2007 16:48

V-max schreef:heb vrijdag een stage 1 laten plaatsen, rijd super alleen slipt de koppeling is hier iets aan te doen, of gewoon andere steken??? iemand raad
bedankt op voorhand
Tsja, bij meer vermogen komen eventuele problemen in je aandrijftrein natuurlijk eerder te voorschijn. Ik denk dat het een nieuwe koppeling wordt :?

V-max
Geregistreerd lid

Bericht door V-max » ma 20 aug, 2007 16:50

standaard 15Opk, nu stage 1 met k&n luchtfilter 225pk, maar deze informatie zal je reeds kennen waarschijnlijk.
De 225 paardjes worden zeer wild en agressief los gelaten als je het gaspedaal indrukt, en dan is het al slippend naar 200km/uur.
als ik geleidelijk aan het gaspedaal intrap en hem probeer te laten opbouwen dan lukt het meestal wel.

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » ma 20 aug, 2007 16:53

V-max schreef:standaard 15Opk, nu stage 1 met k&n luchtfilter 225pk, maar deze informatie zal je reeds kennen waarschijnlijk.
De 225 paardjes worden zeer wild en agressief los gelaten als je het gaspedaal indrukt, en dan is het al slippend naar 200km/uur.
als ik geleidelijk aan het gaspedaal intrap en hem probeer te laten opbouwen dan lukt het meestal wel.
Een nieuwe koppeling moet het probleem wel verhelpen. (en anders een blokje onder het gaspedaal)

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » ma 20 aug, 2007 16:53

Duidelijk geval van een koppeling die het vermogen niet meer aan kan volgens mij. En aangezien de koppeling het koppel van een stage 1 normaal aan moet kunnen lijkt het mij dat de koppeling niet fris meer is.

V-max
Geregistreerd lid

Bericht door V-max » ma 20 aug, 2007 16:56

4 weken geleden nieuwe koppeling erin, vliegwiel was wel tweedehands nog in goede staat.
Het vliegwiel de spelbreker dan??
:roll:

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » ma 20 aug, 2007 18:43

V-max schreef:standaard 15Opk, nu stage 1 met k&n luchtfilter 225pk, maar deze informatie zal je reeds kennen waarschijnlijk.
Deze jongen heeft stage 3 gekozen, van slippen / van koppeling voorbanden (als 't droog is) of wat dan ook helemaal geen last.

Wel merk ik dat wanneer de motor warmer wordt / een paar keer op zn staart getrapt is hij niet meer het volle vermogen geeft.

Ik vrees dat of de luchtfilter te veel warme lucht krijgt (open air onder de kap) of de intercooler het niet trekt...

Binnenkort eens kijken of ik niet voor de Toni oplossing kan gaan, luchtfilter op de plaats van de airbox (die zwarte doos achter de voorbumper) en de slang goed isoleren.

p.s. Daantje, werkt dat NOS ding van jou op de intercooler goed? Kun je dat aan en uit zetten of is dat motor aan = NOS aan? Wat verbruikt het aan NOS en wat kost het aan NOS per 1000 KM ofzo?

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » ma 20 aug, 2007 19:13

G-ice schreef:Wel merk ik dat wanneer de motor warmer wordt / een paar keer op zn staart getrapt is hij niet meer het volle vermogen geeft.

Ik vrees dat of de luchtfilter te veel warme lucht krijgt (open air onder de kap) of de intercooler het niet trekt...
Klinkt inderdaad als heat-soak :wink:
Binnenkort eens kijken of ik niet voor de Toni oplossing kan gaan, luchtfilter op de plaats van de airbox (die zwarte doos achter de voorbumper) en de slang goed isoleren.
Ik zag op de site van speektuning een open luchtfilter voor 900NG met een metalen ombouw-plaat. Lijkt dat er daar dus al rekening mee wordt gehouden. Toch eens informeren bij Sander wat nou het fijne daar van is.
p.s. Daantje, werkt dat NOS ding van jou op de intercooler goed? Kun je dat aan en uit zetten of is dat motor aan = NOS aan? Wat verbruikt het aan NOS en wat kost het aan NOS per 1000 KM ofzo?
Volgens mij is NOS voor korte power-bursts, zag op het circuit vrijdag een van de heren na een paar rondes een lege cilinder wegleggen uit de auto en het lijkt me logisch dat'tie met een volle was begonnen :wink:

ZaVo
Geregistreerd lid

Bericht door ZaVo » ma 20 aug, 2007 21:13

viggen schreef:De saab grijze saab cabrio heeft fredrik zondag gemapt, op het filmpje draait de motor nog op basisdruk 0.9 bar en de motor moest nog ingereden worden, wie ik de proefrit nog schuldig ben mag nog altijd langs komen met 550 pk krijg ik nog elke rit schrik :lol: en kunnen we ook een film maken om te laten zien hoe snel 550 pk wel is.
Fijn te horen dat iedereen te vrijdag zich geamuseerd heeft, dit was ook de bedoeling van de trackday.
Mij ben je die rit nog schuldig Toni!!!

Zal ne hint geven wie k ben..

Mister Perfect :lol:

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » ma 20 aug, 2007 21:56

Gremlinnetje:

Daantje heeft NOS om de intercooler te helpen, niet om toe te voegen aan het mengsel in de cylinders... Dus misschien is dat (al dan niet) zuiniger met NOS...

viggen
Geregistreerd lid

Bericht door viggen » di 21 aug, 2007 11:19

V-max, je koppeling kan de koppel niet aan je moet een vliegwiel en koppeling van een 2.3 turbo plaatsen en je probleen zal opgelost zijn

ZAVO, ik weet wie je bent je bent de opel crasher (calibra)

V-max
Geregistreerd lid

Bericht door V-max » di 21 aug, 2007 13:30

thx viggen, eindelijk een duidelijk antwoord.
8)

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » wo 22 aug, 2007 10:05

G-ice schreef:Gremlinnetje:

Daantje heeft NOS om de intercooler te helpen, niet om toe te voegen aan het mengsel in de cylinders... Dus misschien is dat (al dan niet) zuiniger met NOS...
Aha :D

Plaats reactie