Misschien iets nederlandsmarky schreef:Injectie schreef:en die kon je niet op een andere manier borgen?
Is er trouwens een reden dat je de kettingspanner weer terugplaats? gewoon dat plaatje met ingekorte bouten zou toch ook kunnen?
ja, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk gaat...
weglaten balansas ketting B234R
-
B235R
- Lid van verdienste
Re: weglaten balansas ketting B234R
-
Injectie
- Moderator
2 boutjes zijn goedkoper als een nieuwe spanner ja.
Of de oude spanner terugplaatsen. Is nog goedkoper hoef je ook geen nieuwe boutjes te kopen
.
Of de oude spanner terugplaatsen. Is nog goedkoper hoef je ook geen nieuwe boutjes te kopen
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
marky schreef: ja, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk gaat...
euh....is wat Desmond zegt niet eenvoudiger? Het plaatje kan ik denk ik gewoon van blik maken?
-
Injectie
- Moderator
Beetje rooie pakking ertussen en klaar.
-
Marc
- Lid van verdienste
Vergeet niet dat je plaatje bestand moet zijn tegen een oliedruk van 4.5bar. Door de oude spanner er weer op te monteren is de druk gelijkmatiger verdeeld over het plaatje dan wanneer je enkel het plaatje monteert.
Door het plaatje te monteren sluit je de werking van de spanner af, een nieuwe hoef je daar dus niet voor te monteren.
Het zou jammer zijn als je het achteraf om die reden weer helemaal moet demonteren.
Door het plaatje te monteren sluit je de werking van de spanner af, een nieuwe hoef je daar dus niet voor te monteren.
Het zou jammer zijn als je het achteraf om die reden weer helemaal moet demonteren.
-
Injectie
- Moderator
kijk das nou net het antwoord wat ik wou horen.
Verder heb je de lange geleider dusdanig ingekort dat enkel de borgende functie op de andere geleider behouden blijft. Als ik het goed heb gezien.
Binnenkort maar eens een 2.3I zonder balansasketting de weg op sturen dan.
Marky bedankt voor deze uitleg
Verder heb je de lange geleider dusdanig ingekort dat enkel de borgende functie op de andere geleider behouden blijft. Als ik het goed heb gezien.
Binnenkort maar eens een 2.3I zonder balansasketting de weg op sturen dan.
Marky bedankt voor deze uitleg
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
mooi antwoord.......dr.Marky. Dankjewelmarky schreef:Vergeet niet dat je plaatje bestand moet zijn tegen een oliedruk van 4.5bar. Door de oude spanner er weer op te monteren is de druk gelijkmatiger verdeeld over het plaatje dan wanneer je enkel het plaatje monteert.
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
komende zaterdag gaan we eerst mijn 99 ems-turbo weer aan de praat maken, als er dan nog tijd over is gaat het B204L blok uit elkaar.
HEt blok wordt dan voorzien van een nieuwe laklaag en de cilinderkop wordt alvast weggebracht.
maandag dus weer wat nieuwe foto's
HEt blok wordt dan voorzien van een nieuwe laklaag en de cilinderkop wordt alvast weggebracht.
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
99 ems loopt weer, maar heb geen tijd voor de andere gehad...speektuning schreef:komende zaterdag gaan we eerst mijn 99 ems-turbo weer aan de praat maken, als er dan nog tijd over is gaat het B204L blok uit elkaar.
wat is een weekend toch kort
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Het motorblok is eindelijk helemaal kaal! Nu wordt het tijd om het blok te gaan spuiten en daarna weer om het blok op te gaan bouwen.
Weet iemand zo de aanhaalmomenten van krukas, drijfstangen etc.? HEb momenteel even geen beschikking over deze informatie
Weet iemand zo de aanhaalmomenten van krukas, drijfstangen etc.? HEb momenteel even geen beschikking over deze informatie
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Zo....even terug van weggeweest. Afgelopen zaterdag heb ik mijn nieuwe zuigers gemonteerd op de 2,3 drijfstangen en heb ik het motorblok voorzien van een mooi zwart lakje. Verder is mijn uitlaatspruitstuk met glasparels netjes gestraald, ziet er weer echt als nieuw uit (met dank aan mijn collega's). Alle aluminium delen van de motor zijn ook weer netjes
ontvet en schoongemaakt, zodat het monteren straks een wat leukere klus wordt.
Mijn cilinderkop heeft ook een drastische verjongingskuur begaan. Nieuwe klepzittingen, klepgeleiders, klepsteelrubbers etc. werden in mijn bestaande cilinderkop ingebouwd. Dus ook dit onderdeel is weer compleet
als nieuw.
Aankomende zaterdag ga ik beginnen met de opbouw van het motorblok, dus a.s. maandag weer wat nieuwe foto's.
ontvet en schoongemaakt, zodat het monteren straks een wat leukere klus wordt.
Mijn cilinderkop heeft ook een drastische verjongingskuur begaan. Nieuwe klepzittingen, klepgeleiders, klepsteelrubbers etc. werden in mijn bestaande cilinderkop ingebouwd. Dus ook dit onderdeel is weer compleet
als nieuw.
Aankomende zaterdag ga ik beginnen met de opbouw van het motorblok, dus a.s. maandag weer wat nieuwe foto's.
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Shit......foto toestel vergeten mee te nemen. Maar ja, dit weekend dan maar. Er viel toch nog weinig te zien. Wel ff een foto van de wintersport toegevoegd....Saabje in sneeuw.....
Wisten jullie trouwens dat als je van een Sensonic een "gewone" wilt maken dat je moet gaan boren in het schutbord? Ik nu dus wel. Een voorziening maken voor de steun voor het koppelingspedaal en een gat waar het koppelingspompje doorheen komt.
Wisten jullie trouwens dat als je van een Sensonic een "gewone" wilt maken dat je moet gaan boren in het schutbord? Ik nu dus wel. Een voorziening maken voor de steun voor het koppelingspedaal en een gat waar het koppelingspompje doorheen komt.
-
Marc
- Lid van verdienste
Dat is voor alle NG's zo wanneer je de koppeling hydraulisch wilt maken, een dikke klotejob overigens...speektuning schreef:

-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
ja juist ja......zo ziet het eruit als je de klus klaar hebt. (FU** werk!!!)
ben er de hele zaterdag middag mee bezig geweest en heb nu nog steeds mijn stuurtje op de passagierstoel liggen
ben er de hele zaterdag middag mee bezig geweest en heb nu nog steeds mijn stuurtje op de passagierstoel liggen
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Er staan voor de liefhebbers weer een aantal nieuwe foto's in mijn galerij.
Het blok is nu bijna compleet opgebouwd! Ging best nog veel tijd in zitten. Met name omdat je wat extra, niet standaard, dingen moet doen. Zoals balansas kettinggeleider inkorten en een plaatje maken voor achter de kettingspanner. Al met al een hele klus. Ik hoop dat ik aankomende zaterdag zo ver kom dat het motorblok er aan het einde van de dag weer in "hangt". Moet eigenlijk wel, want met 5 weekjes moet deze auto de caravan weer richting Italie (oid) gaan verplaatsen.
In de galerij staan foto's van de opbouw. De nieuwe foto's zijn nog even zonder commentaar, dit komt later deze week wel!
Nog een vraagje waar ik mee zit:
De onderste steun van de dynamo, waar ook de aandrijfas door gaat. Kan ik deze van een 9-3 monteren op mijn blok? Ik heb nl. een 9-3 aandrijfas (2002), en deze past dus niet in de oude steun. Wie weet raad??
groeten Sander
Het blok is nu bijna compleet opgebouwd! Ging best nog veel tijd in zitten. Met name omdat je wat extra, niet standaard, dingen moet doen. Zoals balansas kettinggeleider inkorten en een plaatje maken voor achter de kettingspanner. Al met al een hele klus. Ik hoop dat ik aankomende zaterdag zo ver kom dat het motorblok er aan het einde van de dag weer in "hangt". Moet eigenlijk wel, want met 5 weekjes moet deze auto de caravan weer richting Italie (oid) gaan verplaatsen.
In de galerij staan foto's van de opbouw. De nieuwe foto's zijn nog even zonder commentaar, dit komt later deze week wel!
Nog een vraagje waar ik mee zit:
De onderste steun van de dynamo, waar ook de aandrijfas door gaat. Kan ik deze van een 9-3 monteren op mijn blok? Ik heb nl. een 9-3 aandrijfas (2002), en deze past dus niet in de oude steun. Wie weet raad??
groeten Sander