het Red Box DI/APC mysterie: foto's van de binnenkant op p.5

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » vr 03 aug, 2007 11:32

ja ik baal er ook stevig van en ik snap er niks van, binnenkort zal ik ze beide eens openschroeven en foto's ervan plaatsen....

mijn navigatie doet het trouwens ook niet goed meer als die Red Box erin zit, blijkbaar krijgt hij dan een 2x zo hoge speedpulse! :? Ik had een keer een maximumsnelheid van 336km/u staan...! :shock: Toen de Black Box er weer in zat deed de navi in een keer weer normaal! :o

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » vr 03 aug, 2007 11:42

Ding is behekst

Afbeelding

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » vr 03 aug, 2007 14:55

Ik vraag me af wat ik nu richting de verkopende partij zal doen, de Red Box weer doorverkopen terwijl ik weet dat hij niet goed werkt bij mij voelt ook niet goed. Die 70 euro was eigenlijk gewoon weggegooid geld, om over die brandstofdrukregelaar nog maar niet te spreken... :roll:

Cheungy
Geregistreerd lid

Bericht door Cheungy » zo 05 aug, 2007 14:03

Hoi Dj,

Ik heb nog een rode kast liggen voor je 9000 die heeft ook bij mijn in gezeten. omdat ik me auto verkoop, verkoop ik de rode kast apart.
bij mijn schiet hij wel de rode in en kom je op 1.2 á 1.3 bar piek en 1.1 á 1.2 bar constant.
Je moet wel octaan 98 gaan rijden met de rode kast.... want anders is het over met je motor (Evaring mee motor in de soep gereden met toppen en 95 in)

Laat het maar weten of je hem wilt overkopen. bij mijn heef t goed gewerkt.

groetje Cheungy

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » zo 05 aug, 2007 15:03

Cheungy schreef:Ik heb nog een rode kast liggen voor je 9000 die heeft ook bij mijn in gezeten.
Klinkt inmiddels wel als een goede optie...
davidjoost schreef:om over die brandstofdrukregelaar nog maar niet te spreken...
Laten we het daar inderdaad maar niet over hebben....

Sander

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » zo 05 aug, 2007 17:32

@ Cheungy: Bedankt voor het aanbod maar ik heb een 2.0-liter en geen 2.3 zoals jij. Ik neem aan dat het dan niet goed zal werken... :( Ik tank trouwens altijd 98 hoor...

@ Sander: Jij krijgt binnenkort je 3.0bar fpr terug! :wink:

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » zo 05 aug, 2007 23:09

davidjoost schreef:@ Sander: Jij krijgt binnenkort je 3.0bar fpr terug! :wink:
Damn, weg vette deal ;)

Sander

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 06 aug, 2007 18:13

Ik heb de Red Box nu opengeschroefd en de inhoud voor jullie op de foto gezet. Het enige wat mij opvalt is dat vreemde stuk 'isolatiegum'/kauwgum achtig iets bij de contacten aan de kant van waar de stekker er in gaat. Wat zou dit zijn en hoort het zo? Het is voelt in ieder geval hard aan....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat denken jullie ervan...? Mijn Saab is even 2 weken op vakantie met het zwarte DI/APC kastje gemonteerd, dus tegen die tijd zal ik die ook wel eens openschroeven om de inhoud te bekijken... :roll:

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » ma 06 aug, 2007 20:00

Het kauwgum achtig iets zal waarschijnlijk ooit zijn aangebracht om water/vocht tegen te houden,het schijnt nogal vaak voor te komen dat er bij de stekker vocht binnen komt met alle gevolgen van dien :wink:

.........................................misty

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 06 aug, 2007 20:13

maar volgens mij valt er niets aan af te stellen intern, zoals bij het APC-kastje van een 900 en vroege 9000 turbo, toch?

ervani
Geregistreerd lid

Bericht door ervani » ma 06 aug, 2007 20:13

kan ook warmte geleidende pasta zijn

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » ma 06 aug, 2007 20:38

Wat mij opvalt is dat een van de zwarte chips gescheurd is :shock:

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 06 aug, 2007 20:41

@ Vyv: Ik dacht even, "VERDOMD!" :shock: maar nu ik het beter bekeken heb is het gelukkig geen scheur maar een kloddertje isolatiespul ofzo.... in ieder geval zit de 'scheur' niet aan de zijkant van het zwarte plastic en ligt het streepje wat je ziet erop als een soort reliëf..... geen scheur dus!!

t464120
Geregistreerd lid

Bericht door t464120 » ma 06 aug, 2007 21:44

je kan mss al je componenten nameten op hun werking, kan zijn dat er componenten defect zijn...

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » ma 06 aug, 2007 21:56

Het is wellicht ook handig om alle solderingen na te lopen en te kijken of er 'wit uitgeslagen' solderingen bij zijn. Deze dan met een soldeerboutje (met nadruk op de 'tje') even opnieuw laten vloeien. Voor solderingen aan IC-pootjes en transistoren is het verder verstandig om voor het solderen aan de component-zijde een krokodillenbekje op het betreffende pootje te zetten voor wat extra warmte-afvoer.

Plaats reactie