weglaten balansas ketting B234R
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Re: weglaten balansas ketting B234R
Auto loopt weer........
moet eerst nog even poosje stationair gaan draaien, want loopt nog niet
echt super....
moet eerst nog even poosje stationair gaan draaien, want loopt nog niet
echt super....
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
jazeker wel!!erik schreef:Timing van distributie wel goed?
wijt het meer aan de klepstoters die nog niet vol zitten met olie. Heb de auto gister een 30 minuten stationair laten draaien en je merkt dat ie al veel beter loopt. Ga er zaterdag een stukje meer rijden, denk dat ie daarna mooier gaat lopen.
-
MISTY
- Geregistreerd lid
vraagje;hoe lang zou zoiets duren bij een 900c?(olie op klepstoters)
bvd Misty
bvd Misty
-
Erik
- Lid van verdienste
Het lijkt me toch dat een motor zo gemaakt zou moeten zijn dat binnen hele korte tijd olie op alle cruciale punten zou moeten zijn? Dit i.v.m. motorschade
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Ja dit zou je inderdaad wel denken. Toch het blijkt het anders te zijn. Na het weekend zal ik laten horen of het goed is gekomen.erik schreef:Het lijkt me toch dat een motor zo gemaakt zou moeten zijn dat binnen hele korte tijd olie op alle cruciale punten zou moeten zijn? Dit i.v.m. motorschade
Al wel gemerkt dat het uitlaatgeluid toch een stukje heftiger is!
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
De auto loopt en SUPER goed ook nog eens..........
Vooral het koppel onderin kun je al goed weten. Ik zal er maar eens een paar duizend kilometer rustig mee aandoen. Ik zal moeite hebben mijn rechtervoet te beheersen.
Project is nu bijna ten einde......
Alleen zag ik vanmorgen een plasje versnellingsbakolie onder de auto liggen. Misschien dat ie een teveel aan olie er uit gooit? 2 liter staat toch voorgeschreven? Ik moet dit na het weekend eens checkuh.
Vooral het koppel onderin kun je al goed weten. Ik zal er maar eens een paar duizend kilometer rustig mee aandoen. Ik zal moeite hebben mijn rechtervoet te beheersen.
Project is nu bijna ten einde......
Alleen zag ik vanmorgen een plasje versnellingsbakolie onder de auto liggen. Misschien dat ie een teveel aan olie er uit gooit? 2 liter staat toch voorgeschreven? Ik moet dit na het weekend eens checkuh.
-
MXL
- Geregistreerd lid
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Bedankt voor het opzoeken van de inhoud.MXL schreef:Het is 1.8 liter officieel, maar pas bij 1,9 liter loopt de olie uit de niveauplug.. Dus als er twee liter olie in is gegaan zal hij dat er niet uitpersen.Injectie schreef:1,6 of 1,8 liter. Ik weet het nooit zeker.
Ik heb vanavond gekeken waar de lekkage wegkomt, en dat is bij de rechteraandrijfkering. Dit betekent dus dat ik as zaterdag weer bezig moet. Multiriem en dynamo eraf, fuseekogel weer los, aandrijfas met lager eruit en dan hopen dat deze keerring makkelijk te vervangen is.
ik gok op weer een halve dag werk.
Voor de rest gaat de auto als de brandweer. Wel is het zo dat zelfs bij gebruik van de Viggen koppelingsplaat de koppeling bij volgas nog doorslipt. Iemand nog een suggestie voor een nog iets sterkere koppelingsset?
-
B235R
- Lid van verdienste
In raalte zit een goed bedrijf, die specifieke wensen kan vervullenspeektuning schreef: Voor de rest gaat de auto als de brandweer. Wel is het zo dat zelfs bij gebruik van de Viggen koppelingsplaat de koppeling bij volgas nog doorslipt. Iemand nog een suggestie voor een nog iets sterkere koppelingsset?
-
RedArrow43
- Geregistreerd lid
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid