Ik ken dat.. Mijn Saabje begon ook wat zweverig te worden op hoge snelheid. Het bleek dat de schokdemper rechtsvoor niet helemaal goed vast zat. Nadat dit verholpen was, was de auto veel stabieler. En dan nog is 170+ geen feest. De schokdempers zijn verder nog goed maar denk er toch over om andere veren en dempers te laten monteren. ....Ik kan prima meekomen met de grote jongens op de linkerbaan in Duitsland (maar dan wel met het zweet in de handjes) en dat zie ik graag andersKrizzie schreef:Nog niet verder geweest dan 140 op de GPS (vanwege niet zo voorspelbaar onderstel)
Snelheid
-
Olafje
- Geregistreerd lid
Re: Snelheid
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Heb inmiddels een compleet nieuw onderstel en heb 180 op de teller gehad, toen was het nog een LPT, ging behoorlijk soepel moet ik zeggen!
Geen getril of schokken of iets.
Geen getril of schokken of iets.
-
ReinO
- Donateur (2x)

is nog niet echt bijzonder voor hier maar ben ondertussen tot 103 km per half uur gekomen (in Duitsland): is dat sowieso eigenlijk niet een goed idee?
per half uur klinkt ook minder puberaal.
even kletsen met de buurman staande voor de open motorkap:
' hoe snel gaat ie van jou?
mwaah: bij 120 hou ik er mee op '
per half uur klinkt ook minder puberaal.
even kletsen met de buurman staande voor de open motorkap:
' hoe snel gaat ie van jou?
mwaah: bij 120 hou ik er mee op '
-
Bazzaz
- Geregistreerd lid
met de auto nog maar 180 gereden, de Saab na al het onderhoud maar eens uitlaten in duitsland om te zien wat er in zit..
met de motor getopt op 295 km/h
met de motor getopt op 295 km/h
-
Henk-Jan
- Donateur

Dan heb je volgens mij ook genoeg adrenaline in je lichaam voor een maand of wat.Bazzaz schreef:met de motor getopt op 295 km/h
-
Bazzaz
- Geregistreerd lid
[]
ja kan je weer ff mee voort idd
rij in het zomerseizoen maandelijks amateuristisch motorraces dus ben gewend aan de snelheden
ja kan je weer ff mee voort idd
rij in het zomerseizoen maandelijks amateuristisch motorraces dus ben gewend aan de snelheden
-
Sander86
- Geregistreerd lid
9000 2,0i CS
A31 Emmen - Leer (D)
Continu 217km/h op de teller voor 80km lang.. Weinig wind en rustig!
Op gps zou het iets van 205km/h zijn geweest denk ik..
Auto hield zicht echt goed bleef mooi op temp.. tjah en zuinig nee
Personelijk vind ik een 9000 2.0ics het lekkerst rijden bij 150-160km/h
A31 Emmen - Leer (D)
Continu 217km/h op de teller voor 80km lang.. Weinig wind en rustig!
Op gps zou het iets van 205km/h zijn geweest denk ik..
Auto hield zicht echt goed bleef mooi op temp.. tjah en zuinig nee
Personelijk vind ik een 9000 2.0ics het lekkerst rijden bij 150-160km/h
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Keurige waarde voor een oldtimer zonder turbo
De wat modernere Saab's rijden ook heel prettig bij veel hoger kruissnelheden
De wat modernere Saab's rijden ook heel prettig bij veel hoger kruissnelheden
-
Sander86
- Geregistreerd lid
Dat dacht ik.. Alhoewel vind ik dat je die snelheden niet elke dag moet gaan rijden met een oudere saab..
Niet alleen slecht voor je bankrekening maar ook voor de motor zelf
Voor de rest is de 9000 een echte autobahn cruiser als je het mij vraagt?!
Niet alleen slecht voor je bankrekening maar ook voor de motor zelf
Voor de rest is de 9000 een echte autobahn cruiser als je het mij vraagt?!
-
Sander86
- Geregistreerd lid
Met mijn 9000 2,3T had ik uiteindelijk 250km/h op de teller staan in duitsland en hem in de toeren begrenzer.... Was echt een leuke ervaring maar zal het niet snel weer doen met zo'n oude auto.. Had het stuur met beide handen vast en het trilde goed 
-
tweemeter
- Donateur

met de vorige 9-5 Aero van mijn broertje: 235 op de GPS en toen werd het te druk
.
met mijn 900: 220 op de teller = 208 op de GPS, te druk om harder te gaan en ik vertrouwde het onderstel niet zo. Moet het nog een keer gaan proberen nu ik nieuwe schokbrekers heb.
met mijn vorige 9000: 240+ op de teller.
met de alfa: 200 bij 3500 toeren (1.6 jtd)
met mijn 900: 220 op de teller = 208 op de GPS, te druk om harder te gaan en ik vertrouwde het onderstel niet zo. Moet het nog een keer gaan proberen nu ik nieuwe schokbrekers heb.
met mijn vorige 9000: 240+ op de teller.
met de alfa: 200 bij 3500 toeren (1.6 jtd)
-
AR
- Donateur (2x)

Tijdens de skivakantie in Germany, bij 271km/u op de GPS in de begrenzer. 9-3 2.8T V6 Estate MY2006 (300pk/490nm), BSR, Maptun 3" Downpipe. 18" Hisch, als er geen begrenzer op had gezeten had er nog meer in gezeten hij liep in de begrenzer rond de 5600rpm.
De 9-3 Aero Estate TTiD doet 240 op de teller, BSR Stage 1 220pk/450nm, boven de 220 gaat het allemaal wat trager en je zit al snel aan het maximale toerental.
Gr Arco
De 9-3 Aero Estate TTiD doet 240 op de teller, BSR Stage 1 220pk/450nm, boven de 220 gaat het allemaal wat trager en je zit al snel aan het maximale toerental.
Gr Arco
-
AlexJ
- Donateur

Zo dan, benieuwd wat die V6 zou doen zonder begrenzer. Hoe voelde dat aan, 270? Alles nog onder controle, of duidelijk boven de veiligheidsgrens van deze wagen?
Laatst met werk naar wintersport geweest, interessante gegevens komen dan voorbij in de whatsapp-group, over de auto's van de collega's. Een Audi A5 met 3..0TDI (+/-240pk / 500nm) haalde met 4 personen dus maar iets van 220-230... Viel me wat tegen. Daarintegen ging een Prius Hybrid bijna 190 op gps, terwijl de top op 180 staat volgens Toyota. De Audi A3 waar ik in zat met 2.0TDI en 140pk/320nm ging vlot naar 180, maar daarna langzaam naar 210 (teller). Dit was zo'n beetje de top. De 1.4T uitvoering met beduidend minder koppel had een top van boven 220 (teller). Beide wagens totaal niet stabiel boven de 190. Te slappe vering, denk ik.
Ik ga bijna weer richting Italie, dus zal mijn beestje ook eens uitlaten. Al vermoed ik dat de zwangere vrouw wel zal gaan sputteren als we de 200 passeren.
Laatst met werk naar wintersport geweest, interessante gegevens komen dan voorbij in de whatsapp-group, over de auto's van de collega's. Een Audi A5 met 3..0TDI (+/-240pk / 500nm) haalde met 4 personen dus maar iets van 220-230... Viel me wat tegen. Daarintegen ging een Prius Hybrid bijna 190 op gps, terwijl de top op 180 staat volgens Toyota. De Audi A3 waar ik in zat met 2.0TDI en 140pk/320nm ging vlot naar 180, maar daarna langzaam naar 210 (teller). Dit was zo'n beetje de top. De 1.4T uitvoering met beduidend minder koppel had een top van boven 220 (teller). Beide wagens totaal niet stabiel boven de 190. Te slappe vering, denk ik.
Ik ga bijna weer richting Italie, dus zal mijn beestje ook eens uitlaten. Al vermoed ik dat de zwangere vrouw wel zal gaan sputteren als we de 200 passeren.
-
Michail
- Geregistreerd lid
Gisterenavond/ nacht tussen Frankfurt en Karlsruhe tikte de diesel (170 hirsch paarden) bijna de 240 km/h op teller aan (3800 omw/min in 6). Met gemak kruissnelheden van 200 + kunnen aanhouden. Blok is lekker los aan het komen 
-
AR
- Donateur (2x)

@ Alexj:
Ik heb wel eens ergens gelezen dat de 9-3 280PK 2.8T V6 AERO (B284R) zonder begrenzer 296km/u haalde tijdens testritten van Saab.
Kan alleen even geen bronvermelding vinden.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat de 9-3 280PK 2.8T V6 AERO (B284R) zonder begrenzer 296km/u haalde tijdens testritten van Saab.
Kan alleen even geen bronvermelding vinden.