waxle schreef: originaliteitsfreak
..................
Verdenk eerder die bougie die stuk was,cilderkoppaking tusse 2en 3 lekwaxle schreef:inclusief onderzoek rekent hij zo'n €750 Ex. Daar licht hij de kop voor, vlakt-ie 'm, schuurt hij de kleppen in en plaatst hij de pakking. Afstellen en vloeistoffen zitten daar dan ook bij.
Ik laat hem het doen, want doorrijden is erg onverstandig met zo'n pingelende motor. Dan loop ik de kans dat het alleen maar erger wordt.
@michail-1: Ik heb juist op vloeistof en olie gebruik gelet (bubbels in je olie of drek in de koelvloeistof), maar niks. De enige tekenen van de diagnose waren: heel licht 'dansen' in het stationaire toerental, pingelen, en dat compressieverschil. (wat ook niet dramatisch groot was)

Bennie had iets vergelijkbaars. Kleine onbeduidende klachten, maar verder niet echt grote drivability-problemen. Dat had die van mij dus ook, en dat niet op druk komen was dus deels te wijten aan een vastzittende wastegate. Wel goed dat ik mede daardoor ben gaan zoeken, want anders had ik er nog lang mee doorgereden. Het compressieverschil bij mij was veel minder, geloof minder dan 1 bar, terwijl het bij bennie enkele bar's was.bennie schreef:het probleem is ook niet zo heel erg de auto rijd overigens erg goed alleen als de auto warm is en stationaire draait loopt hij een beetje onrustig en kucht af en toe huh? Ik denk dat het met de bypass valve te maken heeft deze blijft een beetje los staan (stationare) iemand hier
ervaring mee?
Da's naar zeg. Is ook geen raar verhaal. Als je een oudere auto eenmaal opentrekt dan blijf je vaak dingen tegenkomen. Aan de andere kant. Straks is ie dan wel weer h-e-l-e-m-a-a-l vers en dartelt ie als een jong kalf in een wei met sappig gras..........of zoietswaxle schreef:Ken je dat van die zwakste schakel?
Ik ben dat dus aan den lijve aan het ondervinden.
Wat een vreselijke domper zeg...![]()
True-ism... ik heb overwogen om 'm in de verkoop te gooien, maar ik denk dat-ie in deze staat niet bijster veel opbrengt. Laat ik het erop houden dat-ie er alleen maar beter op wordt.marq101 schreef:Aan de andere kant. Straks is ie dan wel weer h-e-l-e-m-a-a-l vers en dartelt ie als een jong kalf in een wei met sappig gras..........of zoiets
Vervelende is dat het gelijk allemaal zoveel knaken kost.waxle schreef:True-ism... ik heb overwogen om 'm in de verkoop te gooien, maar ik denk dat-ie in deze staat niet bijster veel opbrengt. Laat ik het erop houden dat-ie er alleen maar beter op wordt.marq101 schreef:Aan de andere kant. Straks is ie dan wel weer h-e-l-e-m-a-a-l vers en dartelt ie als een jong kalf in een wei met sappig gras..........of zoiets