Uitlaat

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Hans SV
Geregistreerd lid

Uitlaat

Bericht door Hans SV » do 02 feb, 2006 21:07

Heb toch besloten om voor een downpipe te gaan , maar welke kan ik het beste nemen? Gewoon een 3 jt downpipe of daarbij meteen alles nemen vanaf de turbo tot eindpijp? Ga de accu verplaatsen naar waar nu luchtfilterbak staat. En daarna waarschijnlijk alles af laten stellen bij beek autoracing. Ook lijkt het me wel wat om de group9 performance red series injectoren erbij te nemen (zijn niet eens zo duur) dan wel de 30lb zijn 180 dollar. Ook een rrfpr zal er dan wel bijkomen maar dat zullen de mannen bij van beek me wel kunnen vertellen wat ik het beste kan kopen.

Wat denken jullie ervan??

Hans

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 02 feb, 2006 22:35

Ik zou zeggen, ga ervoor. Ik denk dat een downpipe het meeste uit zal maken. Vaak wordt de accu naar de kofferbak verplaatst. Ik wil te zijner tijd ook een downpipe als deze uitlaat het begeven heeft.

Ik weet niet of het nodig is om andere injectoren te nemen als het 'tunen' hierbij blijft. Is vast wel wat over op het forum te vinden. Ook over de benzine druk al dan niet met rising rate is al geschreven.

Afstellen door van Beek lijkt me 1 van de beste ideeen. Je kan wel allerlei 'go faster goodies' er tegenaan gooien maar als het niet afgesteld is dan loopt het toch beroerd.

succes

Twan
Geregistreerd lid

Bericht door Twan » vr 03 feb, 2006 23:06

Hans, heb je de originele uitlaat er nog onder zitten? Ik zou als ik jou was dan de hele pijp vervangen. Of i.i.g. de kat vervangen, dat had bij mij veel effect. Trouwens, ik ben gisteren door de apk gekomen zonder de kat, inclusief emissie test. :D :D :D

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » za 04 feb, 2006 23:05

Dus geen U9 op kenteken Twan?

joachiem
Geregistreerd lid

Re: Uitlaat

Bericht door joachiem » za 04 feb, 2006 23:06

Hans SV schreef:Heb toch besloten om voor een downpipe te gaan , maar welke kan ik het beste nemen? Gewoon een 3 jt downpipe of daarbij meteen alles nemen vanaf de turbo tot eindpijp? Ga de accu verplaatsen naar waar nu luchtfilterbak staat. En daarna waarschijnlijk alles af laten stellen bij beek autoracing. Ook lijkt het me wel wat om de group9 performance red series injectoren erbij te nemen (zijn niet eens zo duur) dan wel de 30lb zijn 180 dollar. Ook een rrfpr zal er dan wel bijkomen maar dat zullen de mannen bij van beek me wel kunnen vertellen wat ik het beste kan kopen.

Wat denken jullie ervan??

Hans

Wat ga je met de injectors doen?

Hans SV
Geregistreerd lid

Bericht door Hans SV » zo 05 feb, 2006 13:23

Ga eerst downpipe bestellen , even een vraag, bij speektuning staat een set van jt van 300 euro dat is zonder downpipi neem ik aan? Dus kompleet van turbo tot eindstuk zit je dan op 500euro ? is wel redelijke prijs lijkt mij. Ik heb geen kat eronder zitten en einddemper is ook vervangen door een pijp.
Injectoren ga ik eerst even voor informeren bij van beek.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » zo 05 feb, 2006 13:27

Hans SV schreef:Ga eerst downpipe bestellen , even een vraag, bij speektuning staat een set van jt van 300 euro dat is zonder downpipi neem ik aan? Dus kompleet van turbo tot eindstuk zit je dan op 500euro ? is wel redelijke prijs lijkt mij. Ik heb geen kat eronder zitten en einddemper is ook vervangen door een pijp.
Ja, da's zonder downpipI.......

Speek adviseerde de uitlaat met tussendemper en einddemper. Zou anders wel erg luid worden. Leuk op korte stukjes maar erg vermoeiend op lange ritten.

Als deze uitlaat het begeeft ga ik ook eerst voor de downpipi.

Twan
Geregistreerd lid

Bericht door Twan » zo 05 feb, 2006 16:19

joachiem schreef:Dus geen U9 op kenteken Twan?
Helaas wel.

starsky
Geregistreerd lid

Bericht door starsky » ma 06 feb, 2006 4:00

hallo, ik overweeg een zg "brads" downpipe die netjes over de wastegate van de mitsu teo5 past en geen accu-relocatie behoeft. heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil zon ding hebben maar heb geen idee hoe ze t doen. De JT is al n hele verbetering tov de standaard "knik" maar ik vind m wel n beetje boers en voor mn gevoel loopt ie onnodig lang rechtdoor.
joachiem schreef:
Dus geen U9 op kenteken Twan?

Helaas wel
Als de datum eerste toelating op het kenteken vóór 01-01-1993 is kun je rustig je kat gedagzeggen. na deze datum wordt er gemeten volgens 4 gassen test en liggen de toleranties helaas te hoog om zonder kat te doorstaan. Je hebt alleen n zeer geringe kans dat bij een zeer uitgebreide verkeerscontrole iemand opmerkt dat je m hoort te hebben terwijl je m niet hebt. zover ik weet (niet alles!)

Hans SV
Geregistreerd lid

Bericht door Hans SV » wo 08 feb, 2006 16:52

Heb ondertussen de uitlaat besteld vanaf de turbo tot eindpijp.
Een 3inch JT. Duurt even voordat hij binnen is maar het moet wel de moeite waard zijn denk ik. Injectoren w8 ik nog even mee eerst kijken wat het gaat doen als hij met deze uitlaat afgesteld gaat worden.

Twan
Geregistreerd lid

Bericht door Twan » wo 08 feb, 2006 17:19

starsky schreef:hallo, ik overweeg een zg "brads" downpipe die netjes over de wastegate van de mitsu teo5 past en geen accu-relocatie behoeft.
Waar heb je die gezien?

starsky
Geregistreerd lid

Bericht door starsky » wo 08 feb, 2006 20:43

Op de engelse forums, central, 900aero, tsn, etc.
foto:http://www.saabphotos.com/gallery/Brads-downpipe te bestellen via: http://www.kcsaab.com/
geloof wel dik 500 usd zonder kat maar dan heb je ook echt wat.
kaan geen JT tegenop :wink:

Twan
Geregistreerd lid

Bericht door Twan » wo 08 feb, 2006 23:38

Hmmm, duidelijke informatie is niet al te makkelijk te vinden, morgen ga ik eens verder zoeken. Lijkt een mooie optie!

Hans SV
Geregistreerd lid

Bericht door Hans SV » do 09 mar, 2006 23:31

Hij is binnen , heb hem net opgehaald bij sander.
En wat een dikke pijp :!:

Nu snel monteren :D

Nog Bedankt Sander , foto's volgen.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 09 mar, 2006 23:39

Twan schreef:
joachiem schreef:Dus geen U9 op kenteken Twan?
Helaas wel.
Waneer er U9 op het kenteken staat is de kat met korting (subsidie) van de overheid onder de auto gezet.
Er onder vandaan halen kan, mits je wél aan de emissietest voldoet.

Mijn kat is ook weg en na wat testen weet ik dat de mijne er nét wél onder moet met de APK, het is niet anders. Ze komt net niet door de emissietest.

Succes!

Laat ff weten hoe het met de uitlaat gaat, ik zit het namelijk ook te overwegen.

Groet,

Eelco

Plaats reactie