is 170 PK genoeg????
-
Jacow
- Geregistreerd lid
is 170 PK genoeg????
Vandaag heb ik een 9000 LPT met 170 pK gekocht en ik heb het idee dat de auto al getuned is zo trekt dat ding:-) Als dat niet het geval is wil ik de MapTun wel eens voelen...die schijnt naar 245 PK te gaan in Stage 1.
Is dat overdreven of blijven je hersenen gewoon op z'n plaats zitten tijdens accelereren?
groetjes,
Jacow
Is dat overdreven of blijven je hersenen gewoon op z'n plaats zitten tijdens accelereren?
groetjes,
Jacow
-
marq101
- Geregistreerd lid
Re: is 170 PK genoeg????
Als je ze hebt..........Jacow schreef:Vandaag heb ik een 9000 LPT met 170 pK gekocht en ik heb het idee dat de auto al getuned is zo trekt dat ding:-) Als dat niet het geval is wil ik de MapTun wel eens voelen...die schijnt naar 245 PK te gaan in Stage 1.
groetjes,
Jacow
Is het een automaat?
Vind 245pk best veul. Mag met zo'n voorwielaandrijver best iets minder. Is ook aardiger voor je aandrijflijn.
-
Erik
- Lid van verdienste
170pk is natuurlijk niet weinig en kan ook genoeg zijn. Het enige probleem met turbo's en vermogen is dat je op een gegeven moment went aan het vermogen en dan weer meer wilt. Ik was erg blij met mijn 185pk tot ik een tijdje rond heb gereden met behoorlijk veel meer (technische storing).Jacow schreef:Vandaag heb ik een 9000 LPT met 170 pK gekocht en ik heb het idee dat de auto al getuned is zo trekt dat ding:-) Als dat niet het geval is wil ik de MapTun wel eens voelen...die schijnt naar 245 PK te gaan in Stage 1.
groetjes,
Jacow
Gefeliciteerd met jouw auto en geniet van het vermogen, tegen de tijd dat je eraan gewend bent kan je altijd nog op zoek naar iets meer. (ke kan dan ook een tweedehands originele 200pk ecu overwegen)
-
Jacow
- Geregistreerd lid
Kun je die ongestraft zo overplaatsen of moet je nog meer aanpassen?erik schreef:(ke kan dan ook een tweedehands originele 200pk ecu overwegen)Jacow schreef:Vandaag heb ik een 9000 LPT met 170 pK gekocht en ik heb het idee dat de auto al getuned is zo trekt dat ding:-) Als dat niet het geval is wil ik de MapTun wel eens voelen...die schijnt naar 245 PK te gaan in Stage 1.
groetjes,
Jacow
Waar vind je zo'n tweedehands ECU?
Ach op je 18e begin je al af te takelen, ook wat herseninhoud betreft...ik mag voorlopig niet klagen:-)
groetjes,
Jacow
-
MXL
- Geregistreerd lid
Ik ben niet zo in de 9000, maar volgens mij is de 2.3t en 2.3T gelijk kwa hardware pas bij de aero zit er een andere turbo en zuigers op.Jacow schreef:Kun je die ongestraft zo overplaatsen of moet je nog meer aanpassen?erik schreef:(ke kan dan ook een tweedehands originele 200pk ecu overwegen)Jacow schreef:Vandaag heb ik een 9000 LPT met 170 pK gekocht en ik heb het idee dat de auto al getuned is zo trekt dat ding:-) Als dat niet het geval is wil ik de MapTun wel eens voelen...die schijnt naar 245 PK te gaan in Stage 1.
groetjes,
Jacow
Waar vind je zo'n tweedehands ECU?
Ach op je 18e begin je al af te takelen, ook wat herseninhoud betreft...ik mag voorlopig niet klagen:-)
groetjes,
Jacow
Naast de ecu heb je ook nog de apcklep (driewegklep, solenoidvalve) nodig en wat vacuumslang. Dit is allemaal zo te monteren. Bij de 9000 hoef je volgens mij niet de ecu aan te melden maar kan je hem zo inpluggen
-
Marc
- Lid van verdienste
De 9000 2.3 turbo motoren zijn allemaal hetzelfde, van de lpt tot de aero. Het verschil zit hem in de software, de apc klep en de turbo( TD04 voor de aero)MXL schreef:
Ik ben niet zo in de 9000, maar volgens mij is de 2.3t en 2.3T gelijk kwa hardware pas bij de aero zit er een andere turbo en zuigers op.
Naast de ecu heb je ook nog de apcklep (driewegklep, solenoidvalve) nodig en wat vacuumslang. Dit is allemaal zo te monteren. Bij de 9000 hoef je volgens mij niet de ecu aan te melden maar kan je hem zo inpluggen
Het aanmelden gaat zonder problemen indien de wagen geen VSS heeft (optie vanaf 95 dacht ik). Als je een auto hebt met VSS zal je ook een ecu moeten hebben die VSS heeft, omgekeerd maakt het niet uit.
-
turboflix
- Donateur

-
Jacow
- Geregistreerd lid
Re: tunen
Inderdaad heb ik m'n ECU verwisseld voor een 200PK-versie en dat merk je, ik ben overigens nu wel weer aan het wennen. Dat zou betekenen dat ik binnenkort eens ga kijken bij Speektuning of ik Stage1 bij hem kan laten plaatsen.Hendriks9000 schreef:ben benieuwd of het tunen al heeft plaats gevonden bij de vraagsteller, wat de ksoetn zijn en door wie hij heeft het laten uitvoeren?
ook ik heb een 2.3 ltp nl met 'slechts' 170pk
Die ruil-ECU kostte mij niet zoveel: 150 euro met inruil van de oude.
groetjes,
Jacow
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
-
B235R
- Lid van verdienste
-
John.K
- Geregistreerd lid
Ach zie alles in perspectief, een 99 met 145 pk is veel een 93 met 145pk niet, tja.
Je, na verloop van tijd wen je maar kan je het nog op de weg overbrengen en is het comfortabel, ook in de regen?
Met de 93 lukt dat wel en kan je normaal rijden, met de cobra niet maar die zit ook tegen de 400pk. en weegt maar 760 kilo.
Je, na verloop van tijd wen je maar kan je het nog op de weg overbrengen en is het comfortabel, ook in de regen?
Met de 93 lukt dat wel en kan je normaal rijden, met de cobra niet maar die zit ook tegen de 400pk. en weegt maar 760 kilo.