Vanaf 4000rpm begint hij te horten en stoten. Ik rij op G3 en benzine. Op G3 is het vooral het haperen en op benzine is het vooral een vermogens tekort wat optreedt
Nu ben ik eerder terug geweest naar Houthalen waarbij bleek dat de bougies erg veel verschil maken. Na vervanging van de bougies, reed de auto weer als een speer. Vrij snel daarna wordt het vooral op benzine snel weer minder. Op gas blijft hij nog een tijd goed lopen.
Afgelopen weekend heb ik de bougies eruit getrokken omdat ik weer vermogen tekort kwam. De bougies zaten er overigens pas zo'n 13000km in en stonden op zo'n 1,1 mm. Ik heb ze terug gebogen naar 1,0 mm en dat geeft al een heel verschil in trekkracht maar het haperen is nog niet helemaal verdwenen en op benzine levert hij ook nog te weinig power naar mijn zin.
Officieel zouden de bougies, hoewel ik verschillende verhalen hoor, een afstand moeten hebben van 1mm.
Vraag1; zou ik de afstand naar 0,9 mm kunnen terug brengen zonder dat dit schadelijk is of problemen geeft? Ik heb namelijk het gevoel dat dat wellicht nog iets zou kunnen schelen.
Vraag 2; zou ik er race bougies nr8 (koude) in kunnen zetten aangezien ik ook op gas (wordt heter) rij en zou dat een verbetering zijn?
Het betreft hier een T5 motor (154-->205pk) en nr 7 bougies.
Graag jullie mening hierover.
Psy