Turbo

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
bennie
Geregistreerd lid

Turbo

Bericht door bennie » vr 17 feb, 2006 19:06

Ik denk dat de turbo aan zijn einde is, hij begint boven de 0.6 bar erg te suizen net of er ergens een lek ofzo zit :? .

Heb alles al nagelopen en niks kunnen vinden, de turbo werkt gewoon nog goed en haald makkelijk de einddruk van 1.6 bar. (1 keertje geprobeerd :lol: )

Als er toch een andere turbo in moet dan meteen een goede!

Nu zag ik deze op speuders staan maar weet niet of de flens op het spruitstuk past:

http://www.speurders.nl/autosdiversen/t ... t28rs.2.99

Is er iemand die mij er wat meer over kan uitleggen en adviseren?

Mvg, Bennie

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 17 feb, 2006 21:42

Heb je de drieweg klep ook al getest? Hiero vind je meer info over hoe je die kan testen.

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » za 18 feb, 2006 0:29

Flenzen passen niet!!

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » za 18 feb, 2006 1:04

Red Arrow schreef:Flenzen passen niet!!
Koot en Bie hadden in 'de 2 klisjee mannetjes' een heeeeeel andere betekenis voor het woordje 'flenzen' :wink:

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » za 18 feb, 2006 11:57

Heb de inlaatbuis er nog even af gehad en gevoeld of er speling zit op de turbo as, en idd zit er erg veel speling op de as zowel verticaal als horizontaal en dit had hij een paar maand geleden nog niet, het is dus zeker de turbo die aan zijn einde is.

Gr, Bennie

johnssons
Geregistreerd lid

Bericht door johnssons » ma 20 feb, 2006 12:37

Ik weet niet of je op zoek bent naar een turbo, ik heb er een liggen voor een 900 T8

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » di 21 feb, 2006 19:58

Bedankt voor het aanbod maar wil er wel graag een watergekoelde in hebben en het liefst weer een Mitsubishi.

Ik ga bij Elferink even kijken wat ze nog hebben liggen om er tijdelijk om te schroefen en ondertussen ga ik mijn kapotte reviseren en evt andere schoepen erin maar ben mij hierop nog aan het orienteren wat het beste is.

Gr, Bennie

Danny Tieman
Geregistreerd lid

Bericht door Danny Tieman » di 21 feb, 2006 21:16

Heb zelf nog weinig ervaring met een turbo.
nu lees ik Mitsubishi!! zijn turbo's gewoon uitwisselbaar? en waarom een turbo van Mitsubishi?

Danny

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » ma 27 mar, 2006 22:36

Heb intussen een TE05 12B op de kop kunnen tikken voor een goede prijs (wel tweedehands).

Ik ga mijn oude laten reviseren bij C&E turbochargers, en wil er dan meteen een 16G schoep in hebben, evt kogellagers, sterkere wastegate en andere dingen die de levensduur en prestaties verhogen :twisted: .

Iemand bekend met C&E?

Gr, Bennie

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » ma 27 mar, 2006 22:49

Yep, ben daar aan het informeren bij Casper naar de TD04 HL#18T. Krijg wellicht morgen antwoord.

Gr,
Peter

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » ma 27 mar, 2006 22:52

easy schreef:Yep, ben daar aan het informeren bij Casper naar de TD04 HL#18T. Krijg wellicht morgen antwoord.

Gr,
Peter

Laat hier maar even weten wat jou bevindingen zijn over C&E :wink: .

Merk wel dat ze op mail niet reageren! :?

Gr, Bennie

Plaats reactie