Navigatie inbouwen

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
polo
Geregistreerd lid

Navigatie inbouwen

Bericht door polo » ma 27 feb, 2006 20:05

ben dus sinds 2 maanden in het bezit van een 9-3 Sporthatch en nu zou ik graag een navigatie laten inbouwen.... Inclusief wat multimedia..;

Ben dus op zoek naar een goede correcte inbouwer liefst belgië maar grens is geen probleem. Denk aan een kenwood of VDO, heb nu reeds de 300w geluidsinstallatie maar zou graag een kenwood met touchscreen laten inbouwen en daar wringt het schoentje want geen din openingen...

Heeft iemand ervaring met hoewel het niet voorzien het toch mooi te laten inbouwen in het dashbord, mal laten maken enz...

Graag uw reactie !

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » ma 27 feb, 2006 22:05

Saab NL heeft een mooie Panasonic oplossing

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » ma 27 feb, 2006 22:49

Hanm ja mar het scherm zit dan op de plaats van de asbak en ik graag mijn radio en eventueel verluchtingsroosters eruit gesmeten om daar een touchscreen etc. in te bouwen....

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » do 02 mar, 2006 1:13

binnekort afspraak met ARC in Antwerpen om te kijken wat mogelijk is met Kenwood..... Bedoeling is om de saabradio deruit te gooien, als het moet de luchtroosters en daar een touchscreen te zetten ... Iemand ervaring mee ?

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » do 02 mar, 2006 9:03

denk niet dat dit wonderen gaat doen voor een eventuele inruil over een paar jaar. Waarom heb je niet de orginele saab navi genomen?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 07 mar, 2006 17:25

welke **** gaat nou weer zijn luchtroosters verwijderen?!?!?! :shock: :roll:

zou voor mij inderdaad een reden zijn zo'n auto niet te nemen.....

davidjoost

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » vr 10 mar, 2006 14:41

beste,

mag ik u er even op wijzen dat omdat je een geode naviagtie wenst en je eventueel dat luchtrooster erit zou smijten niet dadelijk wil zeggen dat je een idioot bent. Persoonlijk vindt ik de ingenieurs van saab redelijk idoot om absoluut geen mogelijk te voorzien om deze zaken in te bouwen. heb voordien de test met de saabnavigatie gedaan en dat stelde niet veel voor in mijn ogen. Dus gekozen voor de zwaartste installatie zonder navi en deze dan nadien zelf in te laten bouwen.... Nu we zien wel ....

Bedankt voor de bijdrage....

Szábló
Geregistreerd lid

Bericht door Szábló » vr 10 mar, 2006 19:58

Is een scherm van vdo in je achteruitkijkspiegel niet een optie voor je navigatie?

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » zo 12 mar, 2006 21:41

hidioh inderdaad die vdo in de achteruitkijkspiegel zou een oplossing kunnen zijn maar in eerste instantie wil ik een volledige multimediapac dus inclusief tv, dvd, enz...

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » zo 12 mar, 2006 22:16

De Saab radio mag er niet uit, het is eigenlijk geen radio maar heet officieel een ICM.

De radio zelf zit eigenlijk achter het ACC paneel.

Het verzorgt de aansturing en regeling van diverse andere componeneten
zoals SID en SIDC.

Als je dit er uit zal halen zullen er diverse storingen in de auto optreden.

Rene.

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » di 14 mar, 2006 0:02

Rene, bedankt voor de reactie maar kan je wat extra info geven wat er exact niet meer zal werken ? Ik heb reeds wat nagekeken en mijn infotainement systeem is eigenlijk niet meer dan een normale radio dus zi eniet dadelijk problemen maar alle info is welkom.... Ik er echt niemand die dit reeds gedaan heeft ?

Nu ja opbouwscherm kan ook altijd nog....

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » di 14 mar, 2006 19:49

vandaag bij ARC in Antwerpen geweest, vraag is als men de radio eruit smijt hoeveel diepte men daarachter ter beschikking heeft, blijkbaar zit het meeste deel achter de cd-speler en heeft men boven maar een cm of 5-6 .... Klopt dit ? Iemand ervaring mee ? Alpine zou een oplossing hebben....

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » di 14 mar, 2006 21:27

Ik heb al verteld dat SID en SIDC niet zal werken als je de ICM (voor veel mensen de radio) er uit haalt.
Bovendien zal de O-bus nderbroken zijn.

Rene.

polo
Geregistreerd lid

Bericht door polo » do 16 mar, 2006 2:53

ok al bedankt voor de info MAAR wat bedoel je met de o-bus onderbroken ?

Nu dat mij sid niet werkt maakt me eigenlijk geen bal uit daar er toch zo goed als niks opstaat, radiozender, temperatuur, data en nog 2 opties van de boordcomputer die in het niets vallen met de moglijkheden van een multimediasysteem....

Belangrijker is zelf indien ik het eruit gooi dat er maar 6 cm ruimte is dus enkel touchscreen want men wist niet wat erachter zat mocht dit ook op te lossen zijn zou ik kunnen gaan kijken voor een dubbel din kenwood ...

Dus momenteel enkele opties, alpine touchscreen, kenwood dubbel din plaats genoeg - diep genoeg - of opbouw gaan werken .... vdo - kenwood of alpine alles kan dan....

Bedoeling is headunit met navigatie, digitale tv, dvd dakscherm achteraan .....

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » do 16 mar, 2006 3:03

De halve auto hangt qua electronica aan die SID. Dit betekent dus dat zonder de SID een hoop niet werkt. Wegdoen is dus geen optie.

Plaats reactie