(Sport)demper voor 9000 2.3i

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Nielz
Geregistreerd lid

(Sport)demper voor 9000 2.3i

Bericht door Nielz » wo 01 mar, 2006 10:00

De achterdemper van mijn 9000 2.3i is aan vervanging toe want deze is namelijk lek. Nu zit ik te overwegen om er een sportdemper voor in de plaats te monteren. Aangezien ik hier nog niet zoveel kennis over heb zit ik met een aantal vragen..:
- Sportdemper of toch een gewone demper?
- Moet ik het hele uitlaatsysteem vervangen wanneer ik een sportdemper wil/ is dit aan te raden?
Ik heb wat op websites rondgekeken en de meeste sportuitlaten/systemen zijn voor een turbo.
- waar kan ik een goede sportdemper verkrijgen?

gr Niels

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » wo 01 mar, 2006 11:56

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 01 mar, 2006 12:56

Als je 9000 maptun getuned is, is een sportuitlaat wel aan te bevelen... :wink:

John.K
Geregistreerd lid

Bericht door John.K » wo 01 mar, 2006 13:01

Heeft bij sebring niets voor de 9000, evt in duitsland halen scheelt veel.

Anders 1 laten maken bij EPS.

Groet

John

Nielz
Geregistreerd lid

Bericht door Nielz » wo 01 mar, 2006 13:46

brinky schreef:Als je 9000 maptun getuned is, is een sportuitlaat wel aan te bevelen... :wink:
Ghehe nee ik heb een standaard 2.3i en er zit nu dus ook een standaard demper op :wink:

viggen
Geregistreerd lid

Bericht door viggen » wo 01 mar, 2006 23:03

SIMONS heeft een sportuitlaat voor je 9000I uit rvs voor niet te veel euro ik dacht rond de 400 van af de cat

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 01 mar, 2006 23:06

Ik heb wel een simons onder mijn 2.3i. Maar die is zeker niet RVS. Klinkt beschaafd. en ziet er goed uit onder de achterbumper.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 01 mar, 2006 23:33

Ik heb een Abbott zitten op een 2.3i
Zie http://www.abbottracing.com/
Wel niet de goedkoopste, en met enkel een einddemper alleen zal je niet veel verschil merken.
Sebring heeft ook wat; deze is fijner dan die van Abbott, en de helft goedkoper.
En dan heb je ook nog de eerder genoemde Simons; en misschien wel nog een paar.

autopilot
Geregistreerd lid

Bericht door autopilot » do 02 mar, 2006 18:11

Onder mijn 9000 2.0LPT is een Aero achterdemper gemonteerd. Klinkt goed: zwaarder dan de gewone demper maar niet storend. Was niet eens zo duur, weet alleen niet of het op een 2.3i past.

Nielz
Geregistreerd lid

Bericht door Nielz » di 07 mar, 2006 12:58

Ik denk dat ik toch voor een set vanaf de kat ga. Die van Ferrita is niet de goedkoopste maar wel compleet van rvs. Bedankt voor jullie reacties/adviezen. :lol:

Nielz
Geregistreerd lid

Bericht door Nielz » do 16 mar, 2006 17:41

viggen schreef:SIMONS heeft een sportuitlaat voor je 9000I uit rvs voor niet te veel euro ik dacht rond de 400 van af de cat
Deze heb ik dus besteld. De set is vanaf de kat. In totaal viel me het bedrag nog best mee, namelijk 315 euro. De demper van SIMONS is niet van rvs, alleen het eindstuk is mij verteld.
Eind van de maand is de uitlaat binnen. :D :headbang2: :bullie:

Schematisch ziet het er zo uit:
Afbeelding

Plaats reactie