Saab 9-3 2.0 LPT 2000 tunen

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
ArjenH
Geregistreerd lid

Saab 9-3 2.0 LPT 2000 tunen

Bericht door ArjenH » zo 26 mar, 2006 11:31

Hey hallo allemaal,

Ben toch nog is even gaan rond kijken om te tunen omdat ik stage I eigenlijk iets te vind. Zijn jullie bekend met : www.tuning-factory.nl ?

Zij kunnen het volgende leveren :+

Deze auto kan zeer zeker getuned worden middels OBD tuning.
De vermogenstoename zal ongeveer 40 a 45 pk zijn en een koppeltoename van 45nm.
De auto wordt bij ons op de vermogenstestbank getuned en afgesteld.
De kosten voor zo'n tuning zijn 500 Euro inclusief BTW en montage.

en ook zij doen het volgende :

Wij kunnen eventueel altijd rekening houden met de slijtage en kilometerstand. Blijkt bij het testen in originele toestand dat er iets mis is met uw auto, dan zullen
wij de tuning meteen stoppen en u adviseren de problemen te laten verhelpen voordat we eraan verder kunnen gaan. prijs € 500,-

Ben benieuwd naar jullie reacties, ze komen mij erg professioneel over en eigenlijk wil ik deze hoeveelheid extra hebben.

Arjen

Szábló
Geregistreerd lid

Bericht door Szábló » zo 26 mar, 2006 15:07

Iets vergelijkbaars doet Ziptuning in o.a. Utrecht en dat lijkt me een stuk dichterbij. http://www.ziptuning.nl/chiptuning_saab.htm

(Proostwetering 103 D
3543 AC Utrecht
Tel: 030-2387575
E-mail: info@ziptuning.nl)

Ik heb er overigens zelf geen ervaring mee, maar ben ook op zoek, net als jij.

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » zo 26 mar, 2006 15:31

ik blijf het maar een lastig verhaal vinden om een keuze te maken, hou jij me ook op de hoogte als je iets gedaan hebt, doe ik dat ook. Ik ben benaderd door ieman d van speektuning, ik geloof dat ik met hem maar in zee ga. Laat het je wel horen

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » zo 26 mar, 2006 22:33

Eén tip doe het verantwoord of doe het niet, dus ik zou zeggen neem een SAABtuner die verstand heeft van het MERK, zoals Maptun, BSR/Speedparts, Abbott of natuurlijk Hirsch.
Ik zou mijn Saabje niet toevertrouwen aan een multimerktuner, Saabs zijn nou éénmaal anders (eigenwijzer) in elkaar gezet dan andere merken :wink:

EJ

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Re: Saab 9-3 2.0 LPT 2000 tunen

Bericht door SpeekTuning » zo 26 mar, 2006 22:51

ArjenH schreef: Deze auto kan zeer zeker getuned worden middels OBD tuning.
.................................. :donot: ............................................

Je hebt het Trionic 5 managementsysteem en deze zijn NIET via de OBD2 te 'tunen'. Deze "chipper" denkt dat 'ie met Trionic 7 te maken heeft.

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » zo 26 mar, 2006 23:07

mijn eerste topic over tuning-factory laat ik maar vallen, denk maar dat ik met speektuning in zee ga, hebben hier al meerdere gedaan volgens mij....

onno2
Geregistreerd lid

Tuning

Bericht door onno2 » di 28 mar, 2006 10:29

Je zal er geen spijt van hebben. Ik rij inmiddels een half jaar met 185PK (Speektuning) rond en nog steeds een dikke grijns als je bij 3000 toeren eens plank gas geeft... Je hebt alleen 1 nadeel, Nederland (met name de randstad) is niet het land bij uitstek voor snelle auto's..

Onno

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » di 28 mar, 2006 13:47

kijk Onno, dat geeft vertrouwen, ik ga het denk ik ook maar doen, had jij ook een 154 pk of een 150 pk ?

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » di 28 mar, 2006 13:55

Als je toch bezig bent, ga dan meteen voor zo'n 200+ pk.

onno2
Geregistreerd lid

Tuning

Bericht door onno2 » di 28 mar, 2006 14:36

Ik had/heb een T7, dus 150 PK's. Computer wisselen en klaar.
Maar het rijdt echt stukken lekkerder, hij pakt ook bij weinig gas geven veel lekkerder op onderin de toeren.
Onno

West
Geregistreerd lid

Bericht door West » di 04 apr, 2006 16:30

Psies gewoon speedparts stage1 bij speektuning pakken, rij ik ook al 6 maanden op. Toppie.

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » di 04 apr, 2006 19:34

thanks boys ik heb het besteld bij hem!!

aero888
Geregistreerd lid

Bericht door aero888 » di 11 apr, 2006 9:41

zag bij elkparts een module om te tunen, zo'n los apparaatje wat onder het stuur hangt en dan na een half uurtje updaten en dan heb je 205 pk ( voor 2,0t 150) is dat verantwoord? hoe zit het met slijtage van je onderdelen, vraag is of die dat kunnen handelen?

Plaats reactie