Druk LPT
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: Druk LPT
Over welke auto heb je het?? Veel informatie is terug te vinden in de carbase van www.autoweek.nl
-
Manic
- Lid van verdienste
Dan hebben we het uiteraard over de maximum druk die de turbo levert, bij de lpt wordt de turbodruk alleen aangesproken wanneer er om gevraagd wordt, dus bij lage toerentallen accelereren.verde900 schreef:af fabriek een lpt 0,4bar en een fpt 0,8 bar
Gr,
Dennis
-
slow en low (pressure)
- Geregistreerd lid
Ja goede vraag Flèche Rouge. Ik ben heel erg nieuw in deze scene... sorry
. Maar ik weet dat de saab 900 modellen uit de tachtiger jaren met een K-jetronic systeem geleverd zijn. Ik vraag me af of dat ook van toepassing is op de turbo (speciaal de LPT) modellen. Wie kan daar meer informatie over geven.
Alvast vriendelijk bedankt,
Jan Willem
Alvast vriendelijk bedankt,
Jan Willem
-
Oliver
- Geregistreerd lid
LPT ga je nooit met K-jetronic vinden, dat waren enkel de achtkleppers.
16 kleppers zijn Bosch, en de meeste (alle?) lpt's zijn Lucas.
-
Maarten
- Lid van verdienste
................of Lucas.Oliver schreef:16 kleppers zijn Bosch
Kijk maar eens bij de 16 klepper van Tijn onder de kap
-
slow en low (pressure)
- Geregistreerd lid
K-jetronic is toch ook van Bosch? Maar anyways, zijn er dan 8 klepper motoren met een gewone turbo en K-jetronic geleverd?
met vriendelijke groet,
Jan Willem
met vriendelijke groet,
Jan Willem
-
Marc
- Lid van verdienste
Over wat hebben we het anders? Ik denk trouwens dat elke turbomotor zo werkt, niet enkel de lptManic schreef:Dan hebben we het uiteraard over de maximum druk die de turbo levert, bij de lpt wordt de turbodruk alleen aangesproken wanneer er om gevraagd wordt, dus bij lage toeren accelerenverde900 schreef:af fabriek een lpt 0,4bar en een fpt 0,8 bar
-
Manic
- Lid van verdienste
Wanneer je met een constante snelheid en met nihile weerstand rijdt (dus niet berg op) levert de turbo geen druk. Eigenlijk alleen bij acceleren in de lage toerentallen, dus niet over het hele toerengebied.
-
Maarten
- Lid van verdienste
Wat je zegt klopt helemaal, maar ligt natuurlijk voor de hand.......als je op lage snelheid constant rijdt, is er geen turbodruk nodig. Bij hogere snelheden is er echter wel degelijk turbodruk bij een constante snelheid.Manic schreef:Wanneer je met een constante snelheid en met nihile weerstand rijdt (dus niet berg op) levert de turbo geen druk.
Meestal wordt de maximum druk bereikt tussen 2000 en 3000 toeren, maar bij accelereren vanaf 4500 toeren vliegt de turbodrukmeter ook richting het rode gebied. Op een HPT kan je dat zien. Een LPT heeft geen turbodrukmeter en bouwt minder druk op, maar dat wil niet zeggen dat je bij hogere toerentallen niet op turbodruk rijdt.Eigenlijk alleen bij acceleren in de lage toerentallen, dus niet over het hele toerengebied.
-
slow en low (pressure)
- Geregistreerd lid
Maar als ik me niet vergis is er toch gewoon een saab 900i turbo geleverd. En de i was een k-jetronic systeem?
Nog even over turbo's, het ligt toch ook aan je uitlaatsysteem wanneer je turbo begint en ophoudt? Veelal levert het vergroten van je uitlaatklep al meer vermogen op.
Op wat voor manier worden de blokken nog extra gekoeld om de extra termische belasting van een turbo te weerstaan? Zuigerbodemkoeling en of intercoolers?
groet Jan Willem
Nog even over turbo's, het ligt toch ook aan je uitlaatsysteem wanneer je turbo begint en ophoudt? Veelal levert het vergroten van je uitlaatklep al meer vermogen op.
Op wat voor manier worden de blokken nog extra gekoeld om de extra termische belasting van een turbo te weerstaan? Zuigerbodemkoeling en of intercoolers?
groet Jan Willem
-
Hannes
- Forum Admin
Alle turbo's zijn i.
Maar welk systeem voor die inspuiting wordt gebruikt verschilt. Bosch mechanisch/electronisch, Lucas (electronisch).
Sommige turbo's hebben inderdaad een intercooler maar de extra koeling van het blok moet komen van de andere thermostaat (82) en de olie koeler.
Tenminste zo is het bij mijn 8v Turbo (intercooler).
Hannes
Maar welk systeem voor die inspuiting wordt gebruikt verschilt. Bosch mechanisch/electronisch, Lucas (electronisch).
Sommige turbo's hebben inderdaad een intercooler maar de extra koeling van het blok moet komen van de andere thermostaat (82) en de olie koeler.
Tenminste zo is het bij mijn 8v Turbo (intercooler).
Hannes
-
joachiem
- Geregistreerd lid
16klepers zijn bosch?mijn ftp 16v is lucas?en een lpt is toch een 16kleper.Oliver schreef:LPT ga je nooit met K-jetronic vinden, dat waren enkel de achtkleppers.