voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
Hans SV
- Geregistreerd lid
Bericht
door Hans SV » di 28 mar, 2006 20:08
Heb na de montage van een kompleet 3 inch jt uitlaat systeem dus met downpipe last van het volgende: Onbelast gas geven geen probleem maar met rijden vooral in lagere toerentallen is het alsof de motor "verslikt" en beetje tegensputtert ,slaat ook een beetje over net alsof er af en toe een cilinder niet vonkt. heb vaccuum slangen al nagelopen alle stekkers nagekeken. Zou dit de ontsteking kunnen zijn? bougies of kabels? Met de originele uitlaat nooit last van gehad. Soms gaat hij wel ineens goed maar dat is maar een paar tellen, turbo druk heeft hij wel genoeg , moet zelfs de fuel cut wat opschroeven
Iemand idee waar te beginnen.
Accu is ook verplaatst maar alle kabel zitten zoals ze zaten zijn alleen klein beetje langer , hij staat nu waar de luchtfilterbak stond.
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Bericht
door SpeekTuning » di 28 mar, 2006 20:24
Hans SV schreef:Heb na de montage van een kompleet 3 inch jt uitlaat systeem dus met downpipe last van het volgende: Onbelast gas geven geen probleem maar met rijden vooral in lagere toerentallen is het alsof de motor "verslikt" en beetje tegensputtert ,slaat ook een beetje over net alsof er af en toe een cilinder niet vonkt. heb vaccuum slangen al nagelopen alle stekkers nagekeken. Zou dit de ontsteking kunnen zijn? bougies of kabels? Met de originele uitlaat nooit last van gehad. Soms gaat hij wel ineens goed maar dat is maar een paar tellen, turbo druk heeft hij wel genoeg , moet zelfs de fuel cut wat opschroeven
Iemand idee waar te beginnen.
Accu is ook verplaatst maar alle kabel zitten zoals ze zaten zijn alleen klein beetje langer , hij staat nu waar de luchtfilterbak stond.
Hey HAns,
Je hebt de luchthoeveelheidsmeter er ook af gehad en de slangen van de IC? Misschien een slang die toch nog ergens valse lucht trekt?
Sander
-
Hans SV
- Geregistreerd lid
Bericht
door Hans SV » wo 29 mar, 2006 9:03
Zal de slangen er eens opnieuw opzetten misschien ergens scheef gemonteerd inderdaad. misschien helpt dat wel.
-
Hans SV
- Geregistreerd lid
Bericht
door Hans SV » wo 29 mar, 2006 20:14
Heb alle slangen na gekeken zit allemaal goed , rotor en punten waren bijna nieuw toch even opgeschuurd. Luchtmassa meter is heel. Maar nog steeds zelfde verhaal. Bokkig rijden en inhouden. Toch maar de ontsteking na laten kijken of vervroegen. Onbelast in z'n vrij heb je nergens last van alleen belast (rijden) doet hij raar.
-
bennie
- Geregistreerd lid
Bericht
door bennie » wo 29 mar, 2006 20:26
Laat ook even de benzinedruk meten!
Het kan zijn dat de pomp niet genoeg opbrengst geeft.
ik heb er net een nieuwe pomp in gezet in een uurtje tijd

.
Gr, Bennie
-
Koert
- Donateur (2x)

Bericht
door Koert » wo 29 mar, 2006 22:50
De vonkerij kan het moeilijk krijgen met turbodruk. Heb je je bobine al gecheckt? Je kunt eventueel even in het donker kijken of je vonken ziet springen, vooral tussen bobine en het radiateur frame.
Als het probleem in je brandstofdruk zit, dan voel je eerst dat de motor vermogen mist (arm mengsel door te weinig benzine). Dit gaat bij mijn weten niet zo schokkerig als wat jij omschrijft. Plotseling schokken duidt eerder op problemen met de ontsteking.
-
marq101
- Geregistreerd lid
Bericht
door marq101 » wo 29 mar, 2006 23:19
Is het bij accelereren of bij standgas?
-
Hans SV
- Geregistreerd lid
Bericht
door Hans SV » do 30 mar, 2006 9:01
Meest merkbaar bij accelleratie, bij constante snelheid niet, Heel soms slaat hij dan een keer over maar bijna niks.
-
wbsmit
- Geregistreerd lid
Bericht
door wbsmit » do 30 mar, 2006 9:41
Koert schreef:Als het probleem in je brandstofdruk zit, dan voel je eerst dat de motor vermogen mist. Dit gaat bij mijn weten niet zo schokkerig als wat jij omschrijft.
Mijn ervaring is toch dat gebrekkige brandstofdruk ook tot schokkerig rijden en inhouden kan leiden.
Wouter
-
Hans SV
- Geregistreerd lid
Bericht
door Hans SV » do 30 mar, 2006 12:43
Ga vanavond pomp doormeten en brandstof druk opmeten.
Kan het ook te maken hebben dat ik een massa kabel van de accu naar de versnellingsbak verplaatst heb van accu naar op het motorblok net onder inlaatspruitstuk? Massa is toch massa lijkt mij of het nou voor opt blok is of aan de zijkant. De massa op de balk voor bij radiateur heb ik wel laten zitten.
-
wbsmit
- Geregistreerd lid
Bericht
door wbsmit » do 30 mar, 2006 14:16
Gebrekkige massaverbindingen staan er in het algemeen om bekend dat ze voor hele rare problemen kunnen zorgen. Of dat hier ook het geval is durf ik je niet te zeggen. Meten is weten!
Wouter
-
John.K
- Geregistreerd lid
Bericht
door John.K » do 30 mar, 2006 16:03
APC stekker goed vast ?
Tijdstip kan trouwens een graad of 3 vroeger als je deze uitlaat er onder hebt.
Succes
John
-
Hans SV
- Geregistreerd lid
Bericht
door Hans SV » do 30 mar, 2006 18:12
Apc zit ook goed vast.
Ben langs mijn saab garage geweest en vonden dat ik eerst brandstof pomp maar eens moest nakijken of even omsteken met een goede.
-
Hans SV
- Geregistreerd lid
Bericht
door Hans SV » do 30 mar, 2006 19:49
Brandstofpomp werkt wel gewoon , weet alleen niet of hij genoeg druk kan leveren.Misschoen brandstofdruk regelaar?? of gaat die niet zo vaak kapot? Het vreemde vind ik zelf dat hij onbelast dus niet inhoud of bokkig loopt. Dus zou het met turbodruk te maken kunnen hebben dus richting ontsteking?? Hoe kan ik de brandstofpomp testen/doormeten?? De vaccum vervroeger van de ontsteking krijgt ook gewoon vacuum.
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Bericht
door joachiem » ma 03 apr, 2006 20:34
Hans SV schreef:Ga vanavond pomp doormeten en brandstof druk opmeten.
Kan het ook te maken hebben dat ik een massa kabel van de accu naar de versnellingsbak verplaatst heb van accu naar op het motorblok net onder inlaatspruitstuk? Massa is toch massa lijkt mij of het nou voor opt blok is of aan de zijkant. De massa op de balk voor bij radiateur heb ik wel laten zitten.
Volgens mij moet je niet bij je onsteking of uitlaat systeem je massa
weg halen?klinkt als massa dit