B204 -> B206 in Ascona-B:
- tanisha
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14140
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
Als je de kop er af hebt zie je wel of je alleen de kleppen af kunt schrijven of meer.
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 30 okt, 2012 22:48
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
De schade is beperkt gebleven tot 8 kromme uitlaatkleppen, wat pakkingen en wat uurtjes werk. Intussen loopt de motor weer als een zonnetje
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 30 okt, 2012 22:48
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
Promotiefilmpje voor 'AVIA Festival on Wheels', zondag 6 mei in Albergen:
https://www.youtube.com/watch?v=S3qWyWpAE1M&t=36s" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=S3qWyWpAE1M&t=36s" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 30 okt, 2012 22:48
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
Ik heb al een hele tijd niets meer van me laten horen, maar in dit geval is dat vooral omdat ik intussen ook een andere circuitauto heb gebouwd (waarbij ik niet voor een Saab motor heb gekozen; moest een V8 worden).
Het is niet dat ik de Saab in de Ascona niet meer gebruik of zo, in tegendeel, sinds april 2018 (alweer 2 jaar dus) doet de B206-Turbo het als een zonnetje. Alleen maar rijden en af en toe wat modificaties aan de Ascona (die is beter dan ooit). Ik heb er dus nog steeds heel veel plezier van. Het is wat mij betreft een heel mooie oplossing om hobbymatig betrouwbaar/langdurig veel vermogen te hebben (in tegenstelling tot de peperdure hoogtoerige oudere zelfaanzuigers van Opel).
Dit bericht is dus alleen ter bevestiging dat deze B2*4/6 motoren echt zeer geschikt zijn om langdurig hoog te belasten, waarbij de kosten nog enigszins te overzien blijven (wanneer je het brandstofverbruik op circuit even buiten beschouwing laat 1:2,5-3 , maar dat zijn flexibele kosten)
Het is niet dat ik de Saab in de Ascona niet meer gebruik of zo, in tegendeel, sinds april 2018 (alweer 2 jaar dus) doet de B206-Turbo het als een zonnetje. Alleen maar rijden en af en toe wat modificaties aan de Ascona (die is beter dan ooit). Ik heb er dus nog steeds heel veel plezier van. Het is wat mij betreft een heel mooie oplossing om hobbymatig betrouwbaar/langdurig veel vermogen te hebben (in tegenstelling tot de peperdure hoogtoerige oudere zelfaanzuigers van Opel).
Dit bericht is dus alleen ter bevestiging dat deze B2*4/6 motoren echt zeer geschikt zijn om langdurig hoog te belasten, waarbij de kosten nog enigszins te overzien blijven (wanneer je het brandstofverbruik op circuit even buiten beschouwing laat 1:2,5-3 , maar dat zijn flexibele kosten)
- evo
- Donateur (2x)
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
Leuk om te weten dat ie nog steeds rijdt!
Beetje jammer van al die mooie circuit dagen zo, maar ben je in het najaar nog wat van plan met de ascona? Had zelf al dolgraag op het nieuwe Zandvoort een paar rondjes willen rijden met die rammel bak van me... (nee, ze staat niet vermeld in mijn onderschrift ), maar is het nog niet van gekomen...
Ik lees overigens nu pas wat er met je verstelbare wielen is gebeurt. Zonde, maar fijn dat de schade beperkt is gebleven. Ik heb zelf jaren probleemloos met die wielen rondgereden. Heb ze nog liggen. Zijn eruit gegaan toen ik custom 276 gr assen ben gaan rijden en ik ze niet meer nodig had.
Groet!
Beetje jammer van al die mooie circuit dagen zo, maar ben je in het najaar nog wat van plan met de ascona? Had zelf al dolgraag op het nieuwe Zandvoort een paar rondjes willen rijden met die rammel bak van me... (nee, ze staat niet vermeld in mijn onderschrift ), maar is het nog niet van gekomen...
Ik lees overigens nu pas wat er met je verstelbare wielen is gebeurt. Zonde, maar fijn dat de schade beperkt is gebleven. Ik heb zelf jaren probleemloos met die wielen rondgereden. Heb ze nog liggen. Zijn eruit gegaan toen ik custom 276 gr assen ben gaan rijden en ik ze niet meer nodig had.
Groet!
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
leuk om te horen, ik moest laats bij het zien van filmpjes over saab op de ring nog aan je denken
heb je nog linkjes voor kijkplezier?
heb je nog linkjes voor kijkplezier?
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 30 okt, 2012 22:48
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
Dit heb ik intussen naast de Ascona (ook mooi speelgoed). Ook helemaal van A-Z zelf opgebouwd. De uitlaat zit nog een beetje gekke fluit toon in soms, maar dat is opgelost intussen. Loopt erg hard zo'n ding met LS376/525 crate engine.
https://www.youtube.com/watch?v=9Zz4-JYvqMY
https://www.youtube.com/watch?v=9Zz4-JYvqMY
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 30 okt, 2012 22:48
- Regio: Deutschland - Duitsland