Zie http://www.bsrab.se/ Al eerder plaatste ik een ervaring, maar nu het vervolg.
Recent kocht ik een dergelijke tuningmodule. Instalatie was simple en het verschil groot. Iedereen die zijn Saab (of andere auto) getuned heeft kent het verschil. Voor de duidelijkheid: mijn vorige Saab 9-3 was getuned door Hirsch. Toen ik mijn SS kocht was Hirsch nog geen optie en na 3 jaar heb ik dus (uit kostenoverwegingen en de mogelijkheid zelf te kunnen instaleren) gekozen voor de PPC van BSR.
Helaas werkt de tuning niet feilloos. De auto heeft erge last van vibraties wanneer ik in de 5e versnelling gas geef van 80 -> 120. Hoe meer gas hoe erger de vibraties. De vibraties zijn zowel hoor- als voelbaar.
Daarbij is mijn topsnelheid beperkt tot 211 (exact). Heuvel op of heuvel af: het blijft 211!! De auto loopt duidelijk tegen een snelheidsbegrenzer op.
Met name ook gezien deze laatste eigenschap zoek ik de trillingen in de aansturing van het motormanagement en niet in versnellingsbak of andere onderdelen die nu te maken krijgen met een aanmerkelijk hoger koppel.
Ik heb uiteraard BSR hiervan op de hoogte gesteld.
Op mijn eerste mail kreeg ik geen reactie.
Op mijn tweede mail, dreigende met een aansprakelijkheidstelling indien schade ontstaat door een gebrekkig product (soms heb ik mijn beroep mee
Ik ben benieuwd naar hun reactie. Mijn ervaring is echter dat mijn volgende Saab weer door de dealer wordt gechipt ipv via een bestelling uit het buitenland.
M.