Brembo's gemonteerd

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
SpeekTuning
Geregistreerd lid

Brembo's gemonteerd

Bericht door SpeekTuning » zo 09 apr, 2006 15:18

Eindelijk is het wachten beloond!

Afgelopen zaterdag kon ik mijn nieuwe Brembo remmen voor de voorzijde monteren. De rode 4-zuiger klauwen glommen de doos uit.

Afbeelding
De grootte van de schijven is 314mm, dat is 6mm groter dan de originele 9-5 Aero schijven die ik eronder had zitten.

De montage is op zich niet zo moeilijk geweest, ware het niet dat de boutjes waarmee de schijf op de naaf vast zit zich uiteraard niet makkelijk los lieten draaien waardoor ik genoodzaakt was om mijn boormachine om hulp te vragen.

Afbeelding
Tot slot kwam ik erachter dat ik iets te snel ben geweest met het monteren. Ik heb nu de linker schijf rechts zitten en vice versa... ... Dit heeft te maken met de groeven op de schijf. Deze moeten dus nog een keertje worden omgewisseld.

De Brembo's komen zover naar buiten dat de 18" wielen op dit moment niet meer passen. Ik moet hier spacers voor gaan bestellen. Vandaar dat de 17" winterwielen als resultaat op de foto staat.

De grotere foto's staan in mijn foto gallerij!

Afbeelding
Afbeelding

s95ae
Geregistreerd lid

Bericht door s95ae » zo 09 apr, 2006 21:57

Maarreh, hoe remt het? :?

Maarten
Lid van verdienste

Re: Brembo's gemonteerd

Bericht door Maarten » zo 09 apr, 2006 22:29

speektuning schreef:De Brembo's komen zover naar buiten dat de 18" wielen op dit moment niet meer passen.
De Brembo's zijn inderdaad erg breed. Ze pasten maar nét achter mijn Hirschvelgen. Montage met originele Saabvelgen gaat niet lukken. Je moet dan met spacers gaan werken.
Afbeelding
Afbeelding

De Brembo's in combinatie met 314mm SportSedan Aero schijven remmen goed. Vooral op het circuit hoop ik er profijt van te hebben.
De 308mm Viggen/Aeroremmen die ik hiervoor op mijn NG900 had, deden qua remkracht echter niet veel onder voor de Brembo's. De 308mm combinatie is gebruikt ook nog wel eens te vinden en heeft een betere prijs/prestatie verhouding. De Brembo's remmen beter, maar zijn ook een stuk duurder.

Rooie Cabrio
Geregistreerd lid

Re: Brembo's gemonteerd

Bericht door Rooie Cabrio » ma 10 apr, 2006 8:59

speektuning schreef: Tot slot kwam ik erachter dat ik iets te snel ben geweest met het monteren. Ik heb nu de linker schijf rechts zitten en vice versa... ... Dit heeft te maken met de groeven op de schijf. Deze moeten dus nog een keertje worden omgewisseld.
Bekend probleem :oops:

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » ma 10 apr, 2006 23:00

s95ae schreef:Maarreh, hoe remt het? :?
Het gevoel is al een stuk beter. Echter wil ik de schijven nog niet echt 'inremmen' daar ik de schijven nog niet goed om gemonteerd heb.

Inmiddels heb ik spacers besteld zodat ik hopenlijk binnenkort weer de 18" kan gaan monteren.

Sander

viggen
Geregistreerd lid

Bericht door viggen » za 15 apr, 2006 14:37

Met deze brembo moet je de ferodo 2500 gebruiken de remmen van speedparts(bij de kit) bijten niet zo goed

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » za 15 apr, 2006 14:42

viggen schreef:Met deze brembo moet je de ferodo 2500 gebruiken de remmen van speedparts(bij de kit) bijten niet zo goed
bedankt voor tip! Ik vind trouwens dat het best wel goed remt in vergelijking tot de 308mm set.

Bij het vervangen van de blokken zal ik deze Ferodo's eens proberen. Had ze ook al op de vorige remmerij zitten en daar bevielen ze ook goed.

Plaats reactie