LSD is van Abbott Racing en ik heb er ongeveer 800 euro voor betaald excl. montage. Montage is ook nog eens iets van 800 euro (bedragen incl. btw).
Kost dus best wel wat, ondanks dat ik een heel scherpe prijs heb gekregen: inbouwen is ook erg tijdsintensief, want je versnellingsbak moet uitgebouwd en gedemonteerd worden. Ik heb de montagetijden bij Abbott nog opgevraagd en daar kost het in- en uitbouwen van het LSD in de versnellingsbak (als ik het goed uitleg en begrepen heb...) een stuk minder tijd. Ze hebben dan ook veel meer ervaring. Wel is opvallend dat de tijden die ze opgeven, excl. uit- en inbouwen is van de versnellingsbak zelf. En dat kost ook de nodige tijd.
Abbott rekent ongeveer 6,5 uur voor het inbouwen van het LSD in de versnellingsbak. En volgens Abbott mag een dealer hiervoor 9 uur rekenen. En daarbij komt dus het uit- en inbouwen van de versnellingsbak.
Maar goed, ik ben erg blij met deze aanwinst; vooral in de lage versnellingen (1e en 2e) moet ik zelfs nu nog wel eens een beetje bijsturen bij vol gas, maar zonder LSD zou je er nog veel meer last van hebben. Auto ligt nu echt heel stabiel op de weg!
Als je altijd heel rustig rijdt, heb je LSD natuurlijk niet nodig. Maar LSD is mijns inziens niet alleen geschikt voor de hele stoere rijders onder ons, ook met een beetje sportief rijgedrag profiteer je ervan.
Misschien leuk om een keer een test te doen met iemand die geen LSD heeft, maar ook veel vermogen?
LSD zou eigenlijk een standaard optie moeten zijn voor de Aero...