Hallo liefhebbers,
Ineens heb ik een probleem. Eerst rook ik verbrande olie, ik keek onder de kap en zag dat er een blauwe walm uit de turbine zijde van de turbo kwam. Ook zag ik rondom de aansluiting met het uitlaat spruitstuk olielekkage. Hier mag toch geen olie kunnen komen?????
Later die dag kreeg ik witte rookpluimen uit de uitlaat, eerst af en toe met opschakelen, later ook met gewoon gas geven. Met uitrollen geen rook. Ik het nu de waste gate maar tijdelijk helemaal open laten staan, maar hij blijft roken. Ik heb nog niets lossgeschroefd. Wel oliepeil gecontroleerd, die was inderdaad vrij snel naar minimum gezakt. Koelwater was okee, ook geen bubbels of smurrie.
Iemand met gelijke ervaringen???? Voorlopig wil ik er niet in rijden, ik zet zeg maar echt de straat in een rookgordijn.
Motorisch merk ik geen enkel verschil, loopt als een zonnetje.
Please help.
900 S Turbo 1992 165.000 km
turbo defect? Witte / blauwe rook
-
MISTY
- Geregistreerd lid
-
Destiny
- Geregistreerd lid
probleem verholpen
Inmiddels een 2e hands turbo op de kop kunnen tikken en alle problemen weer uit de wereld. Rijdt als een geit. Kan het overigens kwaad als de turbodrukmeter mij verteld dat ik halverwege het rode gebied zit? Betreft hier een 900 T16 S uit 1992. Omgebouwd van LPT naar FPT.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Re: probleem verholpen
Als een geit ??? Da's niet zo goed hoor, de Belgen onder ons zullen gelijk aan de Citroën 2CV denken.Destiny schreef:Inmiddels een 2e hands turbo op de kop kunnen tikken en alle problemen weer uit de wereld. Rijdt als een geit.
-
MISTY
- Geregistreerd lid
Re: probleem verholpen
In het rode gebied rijden kan heel goed,maar het mooist is een extra drukmeter om het exact te meten.Destiny schreef:Inmiddels een 2e hands turbo op de kop kunnen tikken en alle problemen weer uit de wereld. Rijdt als een geit. Kan het overigens kwaad als de turbodrukmeter mij verteld dat ik halverwege het rode gebied zit? Betreft hier een 900 T16 S uit 1992. Omgebouwd van LPT naar FPT.