zelf tunen?
-
teo
- Geregistreerd lid
zelf tunen?
zou het gaan dat je zelf uw wagen kunt tunen met een paar ingreepjes zoals de turbodruk of software, vernauwing in turbo darm.... zonder beroep te doen bij "de" tuners zoals hirsch maptun ...wat toch al een hoop geld kost?
bestaat er zo een low budget tuning?
bestaat er zo een low budget tuning?
-
Maarten
- Lid van verdienste
Ik denk een 9000.
Low budget tuning:
Manual boost control monteren. Met een MBC schakel je wel een beveiligngsfunctie van Trionic uit, dus het houdt een zeker risico in.
Altijd met schoon luchtfilter/bougies rijden.
Heatplate in inlaatspruitstuk verwijderen. Dit onderdeel is echter niet alle jaargangen gemonteerd.
Low budget tuning:
Manual boost control monteren. Met een MBC schakel je wel een beveiligngsfunctie van Trionic uit, dus het houdt een zeker risico in.
Altijd met schoon luchtfilter/bougies rijden.
Heatplate in inlaatspruitstuk verwijderen. Dit onderdeel is echter niet alle jaargangen gemonteerd.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
het lijkt me toch een vorm van geld proberen te besparen op de verkeerde plaats..... tuners zijn niet voor niks zo 'duur', hun kits zijn uitgebreid getest, o.a. op betrouwbaar en prestaties, dus denk nou maar niet dat jij het als onervaren leek beter denkt te kunnen afstellen...
de 9000 Aero is een mooie wagen dus verpest hem nou niet door er zelf mee te gaan 'klooien'
is hij trouwens niet snel genoeg voor je?
7,5 sec naar de 100 en een top van 240 lijkt me wel aardig namelijk!
davidjoost
de 9000 Aero is een mooie wagen dus verpest hem nou niet door er zelf mee te gaan 'klooien'
davidjoost
-
Aero_9000
Om even te mierenneuken: 6.9 sec. naar de 100
Verder idd zonde om ermee te gaan prutsen. Je kan natuurlijk katalysator eronder vandaan halen. Maar als je eenvoudig meer vermogen wilt, bijv. stage 1 van Maptun erin; is alleen je ECU kastje en dan zit je op 270pk en 420nm
Dat is vrij simpel zelf te doen en je kan het ook weer zo terug zetten om hem weer origineel te maken (wel je originele ECU houden dus).
Succes.
Groet,
Sjoerd
Succes.
Groet,
Sjoerd
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
Aero_9000
Wel eerst zeker weten voordat je iets zegt heh
Maar even op een rijtje dan:
9000 Aero H5: 224 pk, 342 nm, 6.9 s (0-100), top 240 km/h
9000 Aero A4: 200 pk, 294 nm, 8.5 s (0-100), top 235 km/h
Davidjoost was waarschijnlijk in de war met een 200pk fpt handbak. Die heeft: 200 pk, 323 nm, 7.5 s (0-100), top 235 km/h.
Back on Topic!
Maar even op een rijtje dan:
9000 Aero H5: 224 pk, 342 nm, 6.9 s (0-100), top 240 km/h
9000 Aero A4: 200 pk, 294 nm, 8.5 s (0-100), top 235 km/h
Davidjoost was waarschijnlijk in de war met een 200pk fpt handbak. Die heeft: 200 pk, 323 nm, 7.5 s (0-100), top 235 km/h.
Back on Topic!
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
Aero_9000
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Hee Sjoerd,
Ben inderdaad nog te jong om te rijden (helaas) nog twee jaartjes...
De gegevens van Autoweek kloppen niet, die geven de zelfde 0-100 tijd op als voor de normale 2.3T automaat, 8.5 seconden. De Aero gaat in 7.5 seconden naar de honderd.
Is trouwens een lekkere vlotte auto he?
Groetjes,
Sjoerd
Ben inderdaad nog te jong om te rijden (helaas) nog twee jaartjes...
De gegevens van Autoweek kloppen niet, die geven de zelfde 0-100 tijd op als voor de normale 2.3T automaat, 8.5 seconden. De Aero gaat in 7.5 seconden naar de honderd.
Is trouwens een lekkere vlotte auto he?
Groetjes,
Sjoerd
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Davidjoost, ik weet helaas (nog) niet hoe ie stuurt etc. wel dat ie voor een automaat als een beest trekt!
Vooral de acceleraties van 80-120 en zelfs boven de 120 gaan erg snel! Ik denk dat jou 9-5 Aero nog iets verfijnder is, en iets minder last heeft van een turbogat, hoewel dat in de 9000 Aero ook niet echt aanwezig is. Licht er eigenlijk maar net aan hoe hard je rijdt, het is echt van, gas geven, boem en daar ga je
Vooral de acceleraties van 80-120 en zelfs boven de 120 gaan erg snel! Ik denk dat jou 9-5 Aero nog iets verfijnder is, en iets minder last heeft van een turbogat, hoewel dat in de 9000 Aero ook niet echt aanwezig is. Licht er eigenlijk maar net aan hoe hard je rijdt, het is echt van, gas geven, boem en daar ga je
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid