Tunen & automatische versnellingsbak
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 13:16
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Tunen & automatische versnellingsbak
Stop je maptun computer eens in een vergelijkbare auto (even aanmelden bij dealer) en je weet of het aan Maptun of aan je bak (computer) ligt.
Maarja, zonder zelf actie te ondernemen en te gaan testen ben je van anderen afhankelijk, en ik begrijp best dat die niet zitten te springen op een lastige diagnose stellen / veel testen tijd investeren.
Maarja, zonder zelf actie te ondernemen en te gaan testen ben je van anderen afhankelijk, en ik begrijp best dat die niet zitten te springen op een lastige diagnose stellen / veel testen tijd investeren.
- Peter van den Heuvel
- Geregistreerd lid
- Berichten: 451
- Lid geworden op: za 25 dec, 2004 16:48
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: Tunen & automatische versnellingsbak
Ik begrijp dat frits 9-3 vandaag zijn tuning door Maptun laat doen; ben benieuwd !
2002 9-3 se stage 1 Steel Gray (RIP)
1992 900 S cabrio Talladega Red
1992 900 S cabrio Talladega Red
- frits 9-3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 276
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Tunen & automatische versnellingsbak
Nou dat is nog niet gelukt. Er schijnt een fout in het systeem van Maptun te zitten. Wordt aan gewerkt door Maptun.
Geduld is een schone zaak.
Geduld is een schone zaak.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, Volvo V70 D5 Summum, Volvo XC60 D3 naar Volvo XC70 D4 (5 cil, 2014) en Saab Cabriolet 1.8t Hirsch.
- frits 9-3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 276
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Tunen & automatische versnellingsbak
Hmmm, vandaag maar weer eens gebeld of er al een oplossing is. Schijnt toch een lastig probleem te zijn. Men is in contact met "Zweden" het zal mij benieuwen.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, Volvo V70 D5 Summum, Volvo XC60 D3 naar Volvo XC70 D4 (5 cil, 2014) en Saab Cabriolet 1.8t Hirsch.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 416
- Lid geworden op: ma 30 jul, 2012 19:25
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Tunen & automatische versnellingsbak
Ondertussen al nieuws???frits 9-3 schreef:Hmmm, vandaag maar weer eens gebeld of er al een oplossing is. Schijnt toch een lastig probleem te zijn. Men is in contact met "Zweden" het zal mij benieuwen.
Saab 9-3, 1.8t vector, 2003
Daan Van Rillaer
Belgie
Daan Van Rillaer
Belgie
- frits 9-3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 276
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Tunen & automatische versnellingsbak
Ja, helaas wel. Heb je even?
Waarom helaas? Nadat ik mijn auto terug kreeg na de tuning liep hij bij doortrekken niet soepel. Ik merkte enig inhouden bij hogere toerentallen. Gelijk na 80 km op de terugreis naar huis de melding Limited Performance. Daar heb ik ervaring mee, helaas. Met name als het om de combinatie EGR/roetfilter gaat
Direct de garage gebeld en afgesproken dat ik de volgende ochtend gelijk zou komen. In de avond nog eens getest, LP was weg maar inhouden hetzelfde. Bij de garage aangekomen de volgende ochtend was uitlezen niet mogelijk. Naar later bleek een losse draad bij mijn stekker.
Dat is opgelost, foutmelding kon niet meer uitgelezen worden maar men constateerde wel dat mijn roetfilter vol zat.
Die hebben ze geregenereerd via de Tech 2 en ik kreeg de auto weer mee. Toen liep hij wel beter. Echter na ca 600 km weer een PL melding vanmorgen
Weer terug naar de garage en uitlezen. En ja hoor, waar ik al bang voor was: Weer roetfilter verstopt. Weer een regeneratie en ik heb de maptun tuning er nu eerst maar weer af laten halen. De garage had het over mogelijk lekkende slangen en intercooler, maar het probleem kwam na het tunen en ik heb geleerd dat het gevolg van een verandering eerst weer terug gebracht moet worden naar de standaard alvorens verdere stappen te ondernemen. Dat is dus gebeurd. Maptun er eerst maar weer af. Nu eerst maar een tijdje rijden om te zien of het terug komt na 500-600km. Dan zou er weer een regeneratie gedaan moeten zijn vanuit het motormanagement van mijn auto.
Waarom helaas? Nadat ik mijn auto terug kreeg na de tuning liep hij bij doortrekken niet soepel. Ik merkte enig inhouden bij hogere toerentallen. Gelijk na 80 km op de terugreis naar huis de melding Limited Performance. Daar heb ik ervaring mee, helaas. Met name als het om de combinatie EGR/roetfilter gaat
Direct de garage gebeld en afgesproken dat ik de volgende ochtend gelijk zou komen. In de avond nog eens getest, LP was weg maar inhouden hetzelfde. Bij de garage aangekomen de volgende ochtend was uitlezen niet mogelijk. Naar later bleek een losse draad bij mijn stekker.
Dat is opgelost, foutmelding kon niet meer uitgelezen worden maar men constateerde wel dat mijn roetfilter vol zat.
Die hebben ze geregenereerd via de Tech 2 en ik kreeg de auto weer mee. Toen liep hij wel beter. Echter na ca 600 km weer een PL melding vanmorgen
Weer terug naar de garage en uitlezen. En ja hoor, waar ik al bang voor was: Weer roetfilter verstopt. Weer een regeneratie en ik heb de maptun tuning er nu eerst maar weer af laten halen. De garage had het over mogelijk lekkende slangen en intercooler, maar het probleem kwam na het tunen en ik heb geleerd dat het gevolg van een verandering eerst weer terug gebracht moet worden naar de standaard alvorens verdere stappen te ondernemen. Dat is dus gebeurd. Maptun er eerst maar weer af. Nu eerst maar een tijdje rijden om te zien of het terug komt na 500-600km. Dan zou er weer een regeneratie gedaan moeten zijn vanuit het motormanagement van mijn auto.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, Volvo V70 D5 Summum, Volvo XC60 D3 naar Volvo XC70 D4 (5 cil, 2014) en Saab Cabriolet 1.8t Hirsch.
- iluvsanela
- Donateur (2x)
- Berichten: 1719
- Lid geworden op: di 01 jan, 2013 22:03
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Tunen & automatische versnellingsbak
Roetfilter en DPF verdwijntruukje doen?
Verkocht: Saab 9-3 SS 1.8t Vector '03 Steel Grey
Opvolger: Honda FR-V 1.7i '05 Donkergrijs 6 zits "Japanse Multipla"
Opvolger: Honda FR-V 1.7i '05 Donkergrijs 6 zits "Japanse Multipla"
-
- Donateur
- Berichten: 556
- Lid geworden op: di 24 sep, 2013 14:42
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Tunen & automatische versnellingsbak
Ik vind het toch een beetje gek dat de werking van de dpf-filter en de egr-klep niet word aangepast. Toen ik bij de alfaclub was pastte de huistuner Squadra de werking van die twee stukken aan bij de recentere modellen of als het mogelijk was bij de oudere modellen volledige uitschakeling. Omdat van een diesel toch geweten is dat ie wat extra gaat roeten als ie getuned word. Dus klinkt het vrij logisch dat de roetfilter sneller vol gaat zitten dus de tussentijd van de regeneratie moet vervroegd om hem niet te doen verstoppen. En de egr-klep moet vroeger toe omdat de wagen dan meer zuurstof vraagt. En als ie dat niet krijgt denkt ie dat er iets mis is met de klep. Met foutmeldingen als gevolg als dat niet aangepast word. Dit is mij toen verteld bij de tuning van mijn alfa door hem. Is trouwens de grondlegger van de tuning dus een expert op dat gebied.
- frits 9-3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 276
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Tunen & automatische versnellingsbak
Auto rijdt nu prima, je merkt uiteraard wel dat er nu minder power is, maar hij is zelfs zuiniger dan voor het tunen. Verbruik ligt nu op 5.8 liter op de cruisecontrol bij ruim 120 km/u. Dat was rond de 6.3-6.5. Komend weekend staat er een lange rit op het programma richting Duitsland. Ca. 850 km heen en terug. Ben benieuwd.
T.a.v. de hiervoor genoemde aanpassingen door Peeke: Zou dat dan niet in het Maptun programma verwerkt moeten zijn?
T.a.v. de hiervoor genoemde aanpassingen door Peeke: Zou dat dan niet in het Maptun programma verwerkt moeten zijn?
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, Volvo V70 D5 Summum, Volvo XC60 D3 naar Volvo XC70 D4 (5 cil, 2014) en Saab Cabriolet 1.8t Hirsch.
- frits 9-3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 276
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Tunen & automatische versnellingsbak
Daar ben ik weer. Na ca 1100km vanuit de Duitsland trip toch weer een Limited Performance Melding. Om een lang verhaal kort te maken zijn nu mijn verstuivers gedemonteerd en naar Diesel Buchli in Harderwijk gestuurd. Blijkt dat 1 verstuiver toch defect is. Wordt vervolgd.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, Volvo V70 D5 Summum, Volvo XC60 D3 naar Volvo XC70 D4 (5 cil, 2014) en Saab Cabriolet 1.8t Hirsch.
- frits 9-3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 276
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Tunen & automatische versnellingsbak
Verstuiver is inmiddels vervangen, maar het probleem is nog steeds niet weg. Gisteravond laat na 600 km gereden te hebben na de plaatsing van de nieuwe verstuiver met een regeneratie weer een Limited Performance melding
Morgen maar weer naar de garage.
Ik heb een vermoeden wat er aan de hand kan zijn, maar daarover wil ik eerst even navraag doen.
Morgen maar weer naar de garage.
Ik heb een vermoeden wat er aan de hand kan zijn, maar daarover wil ik eerst even navraag doen.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, Volvo V70 D5 Summum, Volvo XC60 D3 naar Volvo XC70 D4 (5 cil, 2014) en Saab Cabriolet 1.8t Hirsch.
- frits 9-3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 276
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Tunen & automatische versnellingsbak
Weer een regeneratie gedaan en nog een hernieuwde aanmelding gedaan van de vervangen onderdelen. Dat was n.l. vorig jaar ook een keer fout gegaan en daarna heb ik 30.000 km zonder problemen gereden, totdat ik de Maptun deed.....
Na 680 km was het vanmorgen weer raak.
Dus vanmorgen maar gelijk weer doorgereden en een regeneratie gedaan bij de garage en Maptun er weer af laten halen. Nu eerst maar weer kilometers maken om te zien hoe lang dit goed gaat.
Om moedeloos van te worden.
Na 680 km was het vanmorgen weer raak.
Dus vanmorgen maar gelijk weer doorgereden en een regeneratie gedaan bij de garage en Maptun er weer af laten halen. Nu eerst maar weer kilometers maken om te zien hoe lang dit goed gaat.
Om moedeloos van te worden.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, Volvo V70 D5 Summum, Volvo XC60 D3 naar Volvo XC70 D4 (5 cil, 2014) en Saab Cabriolet 1.8t Hirsch.
-
- Donateur (3x)
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 16 apr, 2014 22:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Tunen & automatische versnellingsbak
Dat de meeste tuners op het forum de ttid's nog niet kunnen tunen, daarvoor moet je dan dus naar de grotere tuners (zoals maptun) die wat meer vragen.[/quote]
wie zijn de tuners van het forum?
wie zijn de tuners van het forum?
http://www.tafelvanjou.nl/boomstamtafel" onclick="window.open(this.href);return false;
- johnb52
- Donateur (7x)
- Berichten: 10781
- Lid geworden op: za 04 feb, 2012 15:44
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: Tunen & automatische versnellingsbak
G-Ice en Evo zijn de bekendere, voor mij dan.
Saab 9-5 2.3T SE '98 g-iced, stage 1 (sold)
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007
- iluvsanela
- Donateur (2x)
- Berichten: 1719
- Lid geworden op: di 01 jan, 2013 22:03
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Tunen & automatische versnellingsbak
zie boven?iluvsanela schreef:Roetfilter en DPF verdwijntruukje doen?
Verkocht: Saab 9-3 SS 1.8t Vector '03 Steel Grey
Opvolger: Honda FR-V 1.7i '05 Donkergrijs 6 zits "Japanse Multipla"
Opvolger: Honda FR-V 1.7i '05 Donkergrijs 6 zits "Japanse Multipla"