interessant voor de tuningfreaks?>infodagen van MAPTUN..
-
turboflix
- Donateur

interessant voor de tuningfreaks?>infodagen van MAPTUN..
hallo allemaal,
Er wordt hier regelmatig gevraagd naar verschillen tussen Hirsch/Maptun/Speedparts en noem maar op.
Misschien is het volgende interessant voor een aantal van jullie:
voor zover ik begrepen heb komen de techneuten/eigenaren van MAPTUN naar Nederland.Dat is vrijdag 30 juni & zaterdag 1 juli 2006.
Het wordt georganiseerd door Saab Tholen in Bergen op Zoom.
Fredrik Bengtsson van MapTun zal dan persoonlijk aanwezig zijn om o.a. tegen een speciale prijs auto's individueel te tunen, vragen te beantwoorden, speciale producten te tonen enz enz.
op www.maptun.nl kun je info vinden.
grtz,
flix
Er wordt hier regelmatig gevraagd naar verschillen tussen Hirsch/Maptun/Speedparts en noem maar op.
Misschien is het volgende interessant voor een aantal van jullie:
voor zover ik begrepen heb komen de techneuten/eigenaren van MAPTUN naar Nederland.Dat is vrijdag 30 juni & zaterdag 1 juli 2006.
Het wordt georganiseerd door Saab Tholen in Bergen op Zoom.
Fredrik Bengtsson van MapTun zal dan persoonlijk aanwezig zijn om o.a. tegen een speciale prijs auto's individueel te tunen, vragen te beantwoorden, speciale producten te tonen enz enz.
op www.maptun.nl kun je info vinden.
grtz,
flix
-
Estatic
- Geregistreerd lid
http://www.saabtuning.nl/
Prijzen zijn absoluut niet verkeerd hoor !
Mijne is al voorzien.
Ik heb wel wat vragen voor Fredrik. Nog iemand ?
Gezellie
Prijzen zijn absoluut niet verkeerd hoor !
Mijne is al voorzien.
Ik heb wel wat vragen voor Fredrik. Nog iemand ?
Gezellie
-
Edjes
- Geregistreerd lid
-
Psychotic
- Geregistreerd lid
..goed dat je het hier even post turboflix
, ik heb namelijk anderhalve geleden week al opdracht gegeven om mijn 93 SS te tunen naar stage1 maar toen gaven ze niets aan over deze dagen... Ik zit nu te wachten tot de ECU gearriveerd is.
Prijs van 1029,- op hun site klopt overigens al een tijdje niet, mij is verteld dat het momenteel 940,- is. Blijkbaar hebben ze het nog steeds niet aangepast
Lijkt me wel leuk om de Saab speciaal door Fredrik te laten tunen en de prijs is ook leuk! Heb trouwens al eens een mailconversatie met hem gehad nadat ik mijn eerste Saab door Toni had laten tunen met maptun stage1. Betrof toen een golvende turbodruk door een te slappe actuatorveer.
[EDIT] Vandaag ff gebeld en vrijdag 30 juni rond 13:00 uur ben ik aan de beurt
Hoewel ik hem al eerder had besteld, wordt de tuning dan direct gedaan door Fredrik dus de ECU wordt niet gewisseld maar direct 'geflashed'
Goeie service dus. Er schijnt aardig wat animo te zijn...
Psy
Prijs van 1029,- op hun site klopt overigens al een tijdje niet, mij is verteld dat het momenteel 940,- is. Blijkbaar hebben ze het nog steeds niet aangepast
Lijkt me wel leuk om de Saab speciaal door Fredrik te laten tunen en de prijs is ook leuk! Heb trouwens al eens een mailconversatie met hem gehad nadat ik mijn eerste Saab door Toni had laten tunen met maptun stage1. Betrof toen een golvende turbodruk door een te slappe actuatorveer.
[EDIT] Vandaag ff gebeld en vrijdag 30 juni rond 13:00 uur ben ik aan de beurt
Psy
-
900T-R
- Geregistreerd lid
-
turboflix
- Donateur

-
DaanS
- Geregistreerd lid
Huidige ECU flashen --> ook omkeerbaar?
Ik heb mij net opgegeven voor de ECU-flash aanbieding. Dit is dus anders dan normaal waarbij ze dus de originele ECU vervangen voor een ECU van Maptun. Bij deze aanbieding wordt de originele ECU geflashed naar Stage 1.
Twee vragen:
1. Heeft dit hezelfde resultaat als een ECU van Maptun erin zetten? D.w.z. 225 pk/340Nm?
2. Is deze flash ook weer terug te draaien naar de originele instellingen?
Als laatste vraag. Maar deze is al meer gesteld... toch hoor ik het graag nog een keer, je kan niet genoeg gerust gesteld worden om je aankoop te rechtvaardigen
3. Wat is de exacte invloed op de betrouwbaarheid. Tips wat betreft gebruik koppeling, warmdraaien, etc. zeer welkom.
Twee vragen:
1. Heeft dit hezelfde resultaat als een ECU van Maptun erin zetten? D.w.z. 225 pk/340Nm?
2. Is deze flash ook weer terug te draaien naar de originele instellingen?
Als laatste vraag. Maar deze is al meer gesteld... toch hoor ik het graag nog een keer, je kan niet genoeg gerust gesteld worden om je aankoop te rechtvaardigen
3. Wat is de exacte invloed op de betrouwbaarheid. Tips wat betreft gebruik koppeling, warmdraaien, etc. zeer welkom.
-
Maarten
- Lid van verdienste
Re: Huidige ECU flashen --> ook omkeerbaar?
Het enige verschil is dat het nu in Bergen op Zoom gebeurt en niet in Örebro.DaanS schreef:Heeft dit hezelfde resultaat als een ECU van Maptun erin zetten? D.w.z. 225 pk/340Nm?
Als je een stage 1 computer besteld krijg je een gebruikte ECU met de Maptunsoftware. De oude die jij inlevert wordt gebruikt om Maptunsoftware op te zetten en die gaat weer naar de volgende klant.
Waarom zou je dat willen?DaanS schreef:Is deze flash ook weer terug te draaien naar de originele instellingen?
De motor van mijn 900 is al jarenlang "gechipt" en er is motorisch nooit schade ontstaan.DaanS schreef:Wat is de exacte invloed op de betrouwbaarheid. Tips wat betreft gebruik koppeling, warmdraaien, etc. zeer welkom.
Wel heb je kans dat latente gebreken aan het licht komen nu alles iets zwaarder belast wordt. Een poreuze intercoolerslang zou nu kunnen gaan scheuren door de hogere turbodruk en een DI-cassette die aan het eind van zijn Latijn is kan het nu ook eerder begeven. Als je Saab volledig in orde is voordat je gaat tunen is er niets aan de hand.
De versnellingsbak is het zwakste punt van een getunede Saab. Zolang je je niet laat verleiden tot stoplichtsprintjes is de kans op versnellingsbakschade bij een stage 1 erg klein.
-
Psychotic
- Geregistreerd lid
Re: Huidige ECU flashen --> ook omkeerbaar?
Geld dat ook nog bij de 93SS of heeft die een andere 'nieuwe' versnellingsbak? De overbrengingsverhouding (tandwielen) schijnt in ieder geval wel heel anders te liggen bij de SS...Maarten schreef: De versnellingsbak is het zwakste punt van een getunede Saab. Zolang je je niet laat verleiden tot stoplichtsprintjes is de kans op versnellingsbakschade bij een stage 1 erg klein.
-
Maarten
- Lid van verdienste
-
Spec.4
- Geregistreerd lid
-
DaanS
- Geregistreerd lid
Allen bedankt voor de reacties. Mijn auto is volgens het boekje onderhouden en ik heb al de veel voorkomende Saab problemen al gehad.
Heb wel veel pech gehad hoor:
1. Koppeling is vervangen (de oude koppeling maakte een schurend geluid bij het aangrijpen);
2. Temperatuursensor van de motor vervangen (ging van koud naar warm en weer terug);
3. DI-cassette vervangen (auto startte niet meer);
4. SID vervangen (pixels);
5. Stabilisatorstangrubber vervangen (kraakte bij elke drempel).
Vond ik toch wel erg veel ellende voor een 2e hands Saab uit de Select serie. Maargoed, nu is alles al een tijdje probleemloos. Mag hopen dat het zo blijft. Ik heb nog tot 18 oktober 2006 garantie.
Heb wel veel pech gehad hoor:
1. Koppeling is vervangen (de oude koppeling maakte een schurend geluid bij het aangrijpen);
2. Temperatuursensor van de motor vervangen (ging van koud naar warm en weer terug);
3. DI-cassette vervangen (auto startte niet meer);
4. SID vervangen (pixels);
5. Stabilisatorstangrubber vervangen (kraakte bij elke drempel).
Vond ik toch wel erg veel ellende voor een 2e hands Saab uit de Select serie. Maargoed, nu is alles al een tijdje probleemloos. Mag hopen dat het zo blijft. Ik heb nog tot 18 oktober 2006 garantie.
-
Manic
- Lid van verdienste
-
Estatic
- Geregistreerd lid