30 juni wordt mijn auto 9-3 2.0t geupgrade naar Maptun stg1. Nu lees ik op saabscene dat Maptun de trekkracht in de 1e en 2e versnelling bewust laag houdt om de koppeling niet te veel te belasten.
Drie vragen:
1. Klopt dit? en Zo ja...
2. Wordt de trekkracht dan aangepast naar het maximun dat de org. koppeling aan kan?
3. Of wordt het originele aantal Nm aangehouden in de 1e en 2e versnelling? In mijn geval dus 240 Nm?
Ik ben benieuwd.
1e en 2e versnelling standaard turodruk bij Maptun Stg 1?
-
Maarten
- Lid van verdienste
-
DaanS
- Geregistreerd lid
Beste Maarten,
Dank voor je reactie. Het klopt dus inderdaad dat Maptun rekening houdt in de 1e en 2e versnelling met de versnellingsbak door het koppel te beperken. Vind ik zelf absoluut een geruststellende gedachte. Je ziet at die jongens van Maptun weten waar ze mee bezig zijn. Heel goed!
Mijn verzekering wil weten of ik sneller dan 8,5 sec van 0-100 ga na de Maptun update. Als het koppel in de 1e en 2e versnelling identiek blijft aan de originele settings dan maakt het voor mij qua premie namelijk niet uit.
Kortom, weet jij (of iemand anders) hoe dat dan in z'n werk gaat? Heb ik dan de 1e twee versnellingen gewoon 240 Nm koppel of wordt dan het koppel aangehouden dat in de 1e en 2e haalbaar is? M.a.w. hoeveel wordt het koppel dan beperkt?
Dank voor je reactie. Het klopt dus inderdaad dat Maptun rekening houdt in de 1e en 2e versnelling met de versnellingsbak door het koppel te beperken. Vind ik zelf absoluut een geruststellende gedachte. Je ziet at die jongens van Maptun weten waar ze mee bezig zijn. Heel goed!
Mijn verzekering wil weten of ik sneller dan 8,5 sec van 0-100 ga na de Maptun update. Als het koppel in de 1e en 2e versnelling identiek blijft aan de originele settings dan maakt het voor mij qua premie namelijk niet uit.
Kortom, weet jij (of iemand anders) hoe dat dan in z'n werk gaat? Heb ik dan de 1e twee versnellingen gewoon 240 Nm koppel of wordt dan het koppel aangehouden dat in de 1e en 2e haalbaar is? M.a.w. hoeveel wordt het koppel dan beperkt?
-
Jochen
- Geregistreerd lid
-
MXL
- Geregistreerd lid
Het programma is in alle versnellingen gelijk, het is niet zo dat bij de 1e en 2e versnelling het programma aangepast is.DaanS schreef:Beste Maarten,
-
DaanS
- Geregistreerd lid
-
MXL
- Geregistreerd lid
Tuurlijk is het haalbaar, het is alleen wel aan te raden om het vermogen in de eerste en tweede versnelling voozichtig te gebruiken. Daarnaast is het aan te raden om de bakolie te verversen bij aanvang van de tuning, daarna elke 1 tot 2 jaar herhalen.DaanS schreef:Kortom, overal 340 Nm koppel. Dit is dus gewoon haalbaar aangezien de koppeling max. 400 Nm aan kan?
Zal ook wel even navraag doen bij Tholen als het zo ver is.