vernauwing meer pk?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
teo
Geregistreerd lid

vernauwing meer pk?

Bericht door teo » ma 12 jun, 2006 23:26

ik heb mij laten wijsmaken dat als je een vernauwing maakt in 1 van de darmen die naar uw apc gaat dat je meer pk's wint,is er iets van waar of niet iemand enig idee?

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Re: vernauwing meer pk?

Bericht door SpeekTuning » ma 12 jun, 2006 23:32

teo schreef: darmen
Je bedoelt de slangetjes? :D

Als dit zo is...... Je krijgt een piek in de turbodruk waardoor er heel tijdelijk meer vermogen is. Daarna zal de turbodruk zich weer zoveel mogelijk herstellen.

Een betere optie is om de APC kast zelf aan te passen. Hiermee kun je veel beter de turbodruk gecontroleerd laten toenemen dan wanneer je zomaar een slangetje dichtknijpt.

APC kasten aanpassen is al veel over geschreven...kunt eens de zoekfunctie gebruiken

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » di 13 jun, 2006 13:35

Als je de juiste slang (W) van de solenoid afknijpt heb je meer vermogen... maar gooi dan maar gelijk je APC uit je auto en trek je wastegate dan maar van je turbo want die hebben dan toch geen enkel nut meer... alleen maar dood gewicht, en gewichtsbesparing is ook een vorm van tunen he! :P

gerbengtt
Geregistreerd lid

Bericht door gerbengtt » di 20 jun, 2006 20:51

teo schreef:ik heb mij laten wijsmaken dat als je een vernauwing maakt in 1 van de darmen die naar uw apc gaat dat je meer pk's wint,is er iets van waar of niet iemand enig idee?
bij mijn subaru zit er een sproeiertje in een van de slangen.
dat sproeiertje is 1,2 mm... als je er een kleinere in doet, 1,1 mm
icm met een fcd heb je idd meer turbodruk en een hogere piek.
die fcd MOET! er in zitten... anders heb je steeds een fuelcut.
ik weet alleen niet of saab dit ook heeft! gr gerben

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » wo 21 jun, 2006 23:08

speektuning schreef:
Een betere optie is om de APC kast zelf aan te passen. Hiermee kun je veel beter de turbodruk gecontroleerd laten toenemen dan wanneer je zomaar een slangetje dichtknijpt.

APC kasten aanpassen is al veel over geschreven...kunt eens de zoekfunctie gebruiken
Dit is idd de beste optie!!!!! 8)

Is idd ook al erg veel over geschreven!!! :wink:

Gr, Bennie

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » do 22 jun, 2006 10:04

gerbengtt schreef:
teo schreef:ik heb mij laten wijsmaken dat als je een vernauwing maakt in 1 van de darmen die naar uw apc gaat dat je meer pk's wint,is er iets van waar of niet iemand enig idee?
bij mijn subaru zit er een sproeiertje in een van de slangen. dat sproeiertje is 1,2 mm... als je er een kleinere in doet, 1,1 mm icm met een fcd heb je idd meer turbodruk en een hogere piek. die fcd MOET! er in zitten... anders heb je steeds een fuelcut. ik weet alleen niet of saab dit ook heeft! gr gerben
Jouw Subaru geeft geen APC en dus ook niet de slangetjes waar teo het hier over heeft...

gerbengtt
Geregistreerd lid

Bericht door gerbengtt » vr 23 jun, 2006 1:17

RoccoH schreef:
gerbengtt schreef:
bij mijn subaru zit er een sproeiertje in een van de slangen. dat sproeiertje is 1,2 mm... als je er een kleinere in doet, 1,1 mm icm met een fcd heb je idd meer turbodruk en een hogere piek. die fcd MOET! er in zitten... anders heb je steeds een fuelcut. ik weet alleen niet of saab dit ook heeft! gr gerben
Jouw Subaru geeft geen APC en dus ook niet de slangetjes waar teo het hier over heeft...
dat klopt idd... maar omdat hij het over een slang 'afknijpen'had,dacht ik
dat hij mijn verhaal bedoelde...

gr gerben

teo
Geregistreerd lid

Bericht door teo » do 29 jun, 2006 21:33

waar kan ik meer info vinden hoe je de apc klep aanpast?en een spaghetti uitlaat win je daar veel pk's mee?

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » do 29 jun, 2006 21:44

teo schreef:waar kan ik meer info vinden hoe je de apc klep aanpast?en een spaghetti uitlaat win je daar veel pk's mee?
Niet de klep aanpassen maar de APC kast. Zie: www.900aero.com > TECH > APC moddifying. Ook het forum daar biedt antwoord op alle APC vragen.

Thom
Donateur
Donateur

spaghetti

Bericht door Thom » do 29 jun, 2006 23:08

als je een spaghetti-uitlaat vind meld het dan even hier, die zijn vreselijk duur en zeldzaam. Vermogenswinst schijnt max. 10 PK te zijn. Voornaamste winst is dat de turbo beter oppakt of op toeren blijft.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » vr 30 jun, 2006 0:11

je wint veel meer met een 3" downpipe (ruime bocht vanaf de turbo naar de uitlaat ipv de standaard haakse bocht) zodat de turbo beter de uitlaatgassen kwijt kan. wel even je accu verplaatsen.

teo
Geregistreerd lid

Bericht door teo » zo 02 jul, 2006 14:52

voor mij is het geen probleem voor een spaghetti uitlaat te vinden kan het eventueel laten maken

Thom
Donateur
Donateur

spaghetti

Bericht door Thom » zo 02 jul, 2006 21:08

nou ik ben geinteresseerd in een spaghetti uitlaatspruitstuk voor een 900T16, liefst van RVS. Kun je mij hier aan helpen?

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » zo 02 jul, 2006 23:57

De auto in kwestie is een 9000 aero en geen 900 :wink:

Thom
Donateur
Donateur

spruitstuk

Bericht door Thom » ma 03 jul, 2006 13:12

Ik had aangenomen dat als het speciaal gemaakt wordt, dit ook voor de 900 kan. Of zit ik daar naast?

Plaats reactie