vernauwing meer pk?
-
teo
- Geregistreerd lid
vernauwing meer pk?
ik heb mij laten wijsmaken dat als je een vernauwing maakt in 1 van de darmen die naar uw apc gaat dat je meer pk's wint,is er iets van waar of niet iemand enig idee?
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Re: vernauwing meer pk?
Je bedoelt de slangetjes?teo schreef: darmen
Als dit zo is...... Je krijgt een piek in de turbodruk waardoor er heel tijdelijk meer vermogen is. Daarna zal de turbodruk zich weer zoveel mogelijk herstellen.
Een betere optie is om de APC kast zelf aan te passen. Hiermee kun je veel beter de turbodruk gecontroleerd laten toenemen dan wanneer je zomaar een slangetje dichtknijpt.
APC kasten aanpassen is al veel over geschreven...kunt eens de zoekfunctie gebruiken
-
RoccoH
- Donateur (5x)

-
gerbengtt
- Geregistreerd lid
bij mijn subaru zit er een sproeiertje in een van de slangen.teo schreef:ik heb mij laten wijsmaken dat als je een vernauwing maakt in 1 van de darmen die naar uw apc gaat dat je meer pk's wint,is er iets van waar of niet iemand enig idee?
dat sproeiertje is 1,2 mm... als je er een kleinere in doet, 1,1 mm
icm met een fcd heb je idd meer turbodruk en een hogere piek.
die fcd MOET! er in zitten... anders heb je steeds een fuelcut.
ik weet alleen niet of saab dit ook heeft! gr gerben
-
bennie
- Geregistreerd lid
Dit is idd de beste optie!!!!!speektuning schreef:
Een betere optie is om de APC kast zelf aan te passen. Hiermee kun je veel beter de turbodruk gecontroleerd laten toenemen dan wanneer je zomaar een slangetje dichtknijpt.
APC kasten aanpassen is al veel over geschreven...kunt eens de zoekfunctie gebruiken
Is idd ook al erg veel over geschreven!!!
Gr, Bennie
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Jouw Subaru geeft geen APC en dus ook niet de slangetjes waar teo het hier over heeft...gerbengtt schreef:bij mijn subaru zit er een sproeiertje in een van de slangen. dat sproeiertje is 1,2 mm... als je er een kleinere in doet, 1,1 mm icm met een fcd heb je idd meer turbodruk en een hogere piek. die fcd MOET! er in zitten... anders heb je steeds een fuelcut. ik weet alleen niet of saab dit ook heeft! gr gerbenteo schreef:ik heb mij laten wijsmaken dat als je een vernauwing maakt in 1 van de darmen die naar uw apc gaat dat je meer pk's wint,is er iets van waar of niet iemand enig idee?
-
gerbengtt
- Geregistreerd lid
dat klopt idd... maar omdat hij het over een slang 'afknijpen'had,dacht ikRoccoH schreef:Jouw Subaru geeft geen APC en dus ook niet de slangetjes waar teo het hier over heeft...gerbengtt schreef:bij mijn subaru zit er een sproeiertje in een van de slangen. dat sproeiertje is 1,2 mm... als je er een kleinere in doet, 1,1 mm icm met een fcd heb je idd meer turbodruk en een hogere piek. die fcd MOET! er in zitten... anders heb je steeds een fuelcut. ik weet alleen niet of saab dit ook heeft! gr gerbenteo schreef:ik heb mij laten wijsmaken dat als je een vernauwing maakt in 1 van de darmen die naar uw apc gaat dat je meer pk's wint,is er iets van waar of niet iemand enig idee?
dat hij mijn verhaal bedoelde...
gr gerben
-
teo
- Geregistreerd lid
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Niet de klep aanpassen maar de APC kast. Zie: www.900aero.com > TECH > APC moddifying. Ook het forum daar biedt antwoord op alle APC vragen.teo schreef:waar kan ik meer info vinden hoe je de apc klep aanpast?en een spaghetti uitlaat win je daar veel pk's mee?
-
RoccoH
- Donateur (5x)

-
teo
- Geregistreerd lid
-
Thom
- Donateur

spruitstuk
Ik had aangenomen dat als het speciaal gemaakt wordt, dit ook voor de 900 kan. Of zit ik daar naast?