95 2.0t tunen???

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Zweedsekracht
Geregistreerd lid

95 2.0t tunen???

Bericht door Zweedsekracht » do 20 mei, 2004 1:11

hallo,
ik ben nieuw hier en ik heb een vraag hoe kan ik de saab 2.0t van een kennis de pk's van 150 naar meer tunen? ik ben een leek op dat gebied..

zelf een 2.3T maar daar hoef ik niks aan te veranderen, die is al rap genoeg..tenzij...???

en heeft er iemand tips om de turbo tot zijn recht te laten komen?

alvast bedankt!

Jarod 8)

Marc
Lid van verdienste

Re: 95 2.0t tunen???

Bericht door Marc » do 20 mei, 2004 3:07

Hallo Jarod,

Neem hier eens een kijkje:

www.hirsch-performance.ch

www.maptun.com

Zoals je ziet, mogelijkheden genoeg :wink:

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » do 20 mei, 2004 11:47

Je kan meer vermogen uit je 2,0 LPT halen door het monteren van een andere ECU. Dit is de computer die de motor aanstuurt. In de software van de ECU is de regeling van de turbodruk, ontsteking, inspuiting, etc. vastgelegd. Door de software te veranderen, kunnen deze parameters een andere waarde krijgen waardoor de motor meer vermogen gaat leveren.
Als het gaat om een 150 pk LPT heb je een T7 variant van de software nodig. Bij een zogenaamde stage 1 tuning hoeft er niets veranderd te worden, behalve de ECU. Bij een 154 pk T5 versie had er ook nog een solenoïde klep gemonteerd moeten worden. Dit is de magneetventielkep die de wastegate actuator aanstuurt.

Afbeelding