dump valve
-
bobkoppert
- Geregistreerd lid
dump valve
Op mijn 9000 2.3 LPT automaat is een Hirsch stage 1 set gemonteerd; op zich functioneert dit prima, alleen komt bij volgas en kick-down het vermogen er nogal bruusk uit, vaak met doorslaande wielen. Na het opschakelen lijkt het vermogen vervolgens terug te vallen. Ook lijkt het alsof er soms meer en dan weer minder vermogen voorhanden is. Zou dit met een andere dump valve gelijkmatiger zijn? Elk-parts adverteert met een DV waarbij dit het geval zou zijn. Of zou een andere downpipe helpen?
-
ArvidD
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid
Re: dump valve
bobkoppert schreef:Op mijn 9000 2.3 LPT automaat is een Hirsch stage 1 set gemonteerd; op zich functioneert dit prima, alleen komt bij volgas en kick-down het vermogen er nogal bruusk uit, vaak met doorslaande wielen.
Ja raar hè met 200 pk's op de voorwielen
Ik weet niet hoe ver je in toeren terugvalt maar het kan zijn dat je terugvalt naar een toerental waar je turbo nog geen voldoende druk opbouwt.bobkoppert schreef:Na het opschakelen lijkt het vermogen vervolgens terug te vallen. Ook lijkt het alsof er soms meer en dan weer minder vermogen voorhanden is. Zou dit met een andere dump valve gelijkmatiger zijn? Elk-parts adverteert met een DV waarbij dit het geval zou zijn. Of zou een andere downpipe helpen?
Ik ben geen 9000lpt expert dus ik weet niet of er al een dump valve opzit maar dat kan wel helpen. Als er al 1 opzit kan een dumpvalve met een andere veer en een grotere doorlaat misschien een beetje helpen.
Ik denk zelf dat als je een auto gaat tunen dat je ook alle restricties moet oplossen. Als je alleen chipt dan geef je eigenlijk teveel geld uit omdat je niet het maximale eruit haalt. Je standaard uitlaat is dan een restrictie. Dus los van de symptomen zal een andere uitlaat dus altijd helpen.
-
ArvidD
- Geregistreerd lid
klopt, basisstappen 1 en 2 van tuning blijven het verbeteren van de luchtinlaat en het uitlaatsysteem. Een goede ecu remap houdt hier namelijk ook rekening mee of kunnen worden ingeprogrammeerd voor extra opbrengt.Ik denk zelf dat als je een auto gaat tunen dat je ook alle restricties moet oplossen. Als je alleen chipt dan geef je eigenlijk teveel geld uit omdat je niet het maximale eruit haalt.
-
bobkoppert
- Geregistreerd lid
-
Erik
- Lid van verdienste
-
bobkoppert
- Geregistreerd lid
-
ArvidD
- Geregistreerd lid
dit is even gekleurd, maar wij doen tegenwoordig hiervoor de Kompact Serie van Turbosmart, in de 25mm versie en Dual Port, ideaal voor de gevoelige moderne motoren (zijn dealer hiervan)
Maar ook de GFB (go fast bits) Hybrib schijnt goed te zijn. Allemaal producten uit australie waar ze echte turbogekken zijn

Maar ook de GFB (go fast bits) Hybrib schijnt goed te zijn. Allemaal producten uit australie waar ze echte turbogekken zijn
-
Erik
- Lid van verdienste
erik schreef:viewtopic.php?t=14824
Je moet dan ook nog een dop regelen om de inlaatzijde af te sluiten.
-
bobkoppert
- Geregistreerd lid
Ik begrijp je hint, maar ik vind deze in relatie tot de nieuwprijs wel erg duur. als je dan ook nog een dop moet regelen... Maar begrijp ik het goed dat een dumpvalve universeel is? Deze komt kennelijk van een 9/3 en ik heb een 9Kerik schreef:erik schreef:viewtopic.php?t=14824
-
MXL
- Geregistreerd lid
degene voor de 9000 kan je ook voor de 9-3 trionic 5 motoren gebruiken, voor de trionic7 heb je weer een bypassvalve nodig ipv een blow-offvalvebobkoppert schreef:Ik begrijp je hint, maar ik vind deze in relatie tot de nieuwprijs wel erg duur. als je dan ook nog een dop moet regelen... Maar begrijp ik het goed dat een dumpvalve universeel is? Deze komt kennelijk van een 9/3 en ik heb een 9Kerik schreef:erik schreef:viewtopic.php?t=14824
-
Erik
- Lid van verdienste
-
gerbengtt
- Geregistreerd lid
Re: dump valve
idd een bov moet de oplossing zijn...klinkt ook nog eens leuk!bobkoppert schreef:Op mijn 9000 2.3 LPT automaat is een Hirsch stage 1 set gemonteerd; op zich functioneert dit prima, alleen komt bij volgas en kick-down het vermogen er nogal bruusk uit, vaak met doorslaande wielen. Na het opschakelen lijkt het vermogen vervolgens terug te vallen. Ook lijkt het alsof er soms meer en dan weer minder vermogen voorhanden is. Zou dit met een andere dump valve gelijkmatiger zijn? Elk-parts adverteert met een DV waarbij dit het geval zou zijn. Of zou een andere downpipe helpen?
en houd je turbo op druk... gr gerben
-
sander69
- Donateur (2x)