voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
SimonA50
Bericht
door SimonA50 » ma 24 mei, 2004 15:28
Ik heb een 9000 cse 2.3 lpt van 1997, deze is voorzien van Maptun-software..... Maar nu, ik wil een Turbodrukmeter in de auto!
Nu heb ik wat rondgeneust op het internet en wel een paar mooie gevonden van oa van Greddy en Omori
Nu hebben ze de keuze uit mechanische en electronische meters in 52mm en 60mm. Mijn vraag is: Kun je in de Saab een electronische meter plaatsen?
en dit heb ik op het oog
http://www.racerwheel.com/tp-16001202.html
-
SimonA50
Bericht
door SimonA50 » zo 13 jun, 2004 10:04
Ik kan het binnenkort zelf beantwoorden want ik heb er eentje gekocht en wel deze

These are GReddy's top of the line gauges. By splitting up the gauge into 3 main parts: (head, datalink & sensor) extra features like a warning point with a warning light, peak recall, and a peak mode can be added. The large 60mm (2.36") dial is easy read because of the clear markings and wide 270deg. sweep. The Pearl White and Black units are backlit Green while the Silver meters are backlit in Orange. Special gauges for Air Fuel Ratio, 3.0kg/cm2 Boost, and a line of Silver gauges are only available in this Electronic Warning Series.
-
Maarten
- Lid van verdienste
Bericht
door Maarten » zo 13 jun, 2004 13:23
De exta features zijn erg leuk, zeker de peak recall

.
Waar ga je de turbodrukmeter inbouwen, tegen de A-stijl of in het dashboard?
-
SimonA50
Bericht
door SimonA50 » zo 13 jun, 2004 16:09
hij komt eerst op het dashboard maar later wil ik hem in de A-stijl bouwen.
(Heb hem op Ebay gekocht voor 99 Dollar, normaal kost ie 220 Dollar, en het is een slinternieuwe)
-
SimonA50
Bericht
door SimonA50 » di 22 jun, 2004 18:31
Hiep hiep hoera!!
Heb de Turbodruk meter vandaag gekregen, nu nog inbouwen
Heb gelijk even een foto van het spul gemaakt

-
bram
- Geregistreerd lid
Bericht
door bram » di 22 jun, 2004 19:46
simon toch geen offciele Saabmeter kunnen vinden.
mooie meter heb je daar.
Nadeel....... wij hebben maar een LPT met 0,50 bar. dus veel aan een meter tot 2 bar zullen wij niet hebben.
heel veel plezier met inbouwen en mocht je nog vragen hebben over het demonteren van het dashboard, ik ben de expert, haha.
gr Bram
-
SimonA50
Bericht
door SimonA50 » di 22 jun, 2004 19:52
Hej Bram,
Ik had 0,5 bar maar als het goed is laad ie nu 1,2 bar met dank aan MapTun

-
bram
- Geregistreerd lid
Bericht
door bram » di 22 jun, 2004 20:52
SimonA50 schreef:
Ik had 0,5 bar maar als het goed is laad ie nu 1,2 bar met dank aan MapTun

dan is het de moeite waard.
Over 8 maanden laat ik er ook een Stage 1 in plaatsen. Hoeveel bar heeft een 2.0 LPT dan, toch niet 1,2?
-
Marc
- Lid van verdienste
Bericht
door Marc » di 22 jun, 2004 21:16
Piek tussen 1.1 en 1.3 bar en dan ongeveer 1 bar
-
bennie
- Geregistreerd lid
Bericht
door bennie » vr 18 feb, 2005 20:37
SimonA50: Waar zijn al die extra kabeltjes kastje en stekkertjes voor?
Ik heb bij Biesheuvel vandaag een VDO meter besteld tot 1,5 bar, heeft deze dan ook dat extra spul erbij?
-
SimonA50
Bericht
door SimonA50 » vr 18 feb, 2005 21:03
Het is een electronische meter, heb dus geen vacuümslang naar de meter zelf lopen. Dat kasje behuist de electroniek. Ik kan de maximale laaddruk later doormiddels van een druk op de knop terug zien ook kun je instellen bij welke laaddruk hij een allarm moet afgeven. verder is de verlichting in precies de zelfde kleur als het overige in de auto. De meter is van Greddy (60mm)
-
Psychotic
- Geregistreerd lid
Bericht
door Psychotic » wo 09 mar, 2005 23:10
Ik heb er zojuist naar gekeken en moet zeggen dat het een zeer goeie weergave is van werkzaamheden. Petje af !
Alleen die digitale meter vind ik maar niks, liever een analoge zoals die van Simon
Hey Simon, ik zie geen fotootje en hoe zit dat met het 'later aflezen'

Je hebt een electronische, waar sluit je dat ding op aan ?
Wel leuk zo'n ding, moet ik ook nog hebben

-
SimonA50
Bericht
door SimonA50 » zo 17 apr, 2005 21:11
Hier nog een fototje van de meter in het donker waarvan de verlichting geheel overeen komt met de rest. (ik zal de rest later eens op de foto zetten)

-
bram
- Geregistreerd lid
Bericht
door bram » zo 17 apr, 2005 21:24
ziet er heel erg mooi uit!!