Rammel wastegate actuator

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
gijs70
Geregistreerd lid

Rammel wastegate actuator

Bericht door gijs70 » zo 30 jul, 2006 16:09

Het stangetje van de wastegate/actuator van mijn 900 T16S (1993) rammelt behoorlijk. Ik heb onlangs een veer gehangen aan het stangetje, maar toen schoot deze los van de wastegate en had ik geen turbodruk meer.
Heb het stangetje weer aan de wastegate gehangen. Ik weet eigenlijk niet of er een borgring opzat, maar kan geen gaatje in het pinnetje van het schuifje van de wastegate (aan de onderkant van het turbohuis) ontdekken. Gerammel is nu weer terug.

Heeft iemand een betere oplossing voor het gerammel (behalve een nieuwe turbo kopen). is er een betere wastegate c.q. actuator te krijgen?

bennie
Geregistreerd lid

Re: Rammel wastegate actuator

Bericht door bennie » zo 30 jul, 2006 22:47

gijs70 schreef: Ik weet eigenlijk niet of er een borgring opzat, maar kan geen gaatje in het pinnetje van het schuifje van de wastegate (aan de onderkant van het turbohuis) ontdekken. Gerammel is nu weer terug.

Heeft iemand een betere oplossing voor het gerammel (behalve een nieuwe turbo kopen). is er een betere wastegate c.q. actuator te krijgen?
Er zit een gat in, hier kun je een veiligheidsspeld doorheen steken :wink: .

heb nog wel een goed uitlaatslakkenhuis liggen van een Mitsubishi Te 05, evt wastegate,s ook wel :wink:

Gr, Bennie

Plaats reactie