Speektuning Toppppp

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
ArjenH
Geregistreerd lid

Speektuning Toppppp

Bericht door ArjenH » di 01 aug, 2006 21:27

8) Zo weer terug van vakantie, en ik vind dat ik het toch nog even hier moest acherlaten. Heb bij Speektuning een upgrade naar 185 pk besteld en een turbotdrukmeterje. Helaas twee keer moeten rijden omdat de eerste keer het houdertje voor de meter niet paste. Maar super service van Sander, waren ze allemaal maar zo!! :D

En het rijden, jah jullie rijden allemaal met veel mer peekaas, maar ik ben er erg blij mee. Vind um super trekken, geeft een herlijk gevoel, nu nog het traktor onderstel aanpassen. Vooral tussenacceleratie is echt behoorlijk meer geworden, helemaal teverden !

Groet Arjen :lol:

Ewout900
Geregistreerd lid

Re: Speektuning Toppppp

Bericht door Ewout900 » di 01 aug, 2006 21:50

ArjenH schreef:Vooral tussenacceleratie is echt behoorlijk meer geworden, helemaal teverden !

Groet Arjen :lol:
Ik zal de hard optrekkende Saabs hier in Hilversum in de gaten houden... Je hebt een 9-3 van 2000, toch? Wat voor koeleure?

ArjenH
Geregistreerd lid

De koeleure

Bericht door ArjenH » wo 02 aug, 2006 16:58

Nou hij is black, dan valt ie minder op :D En ggoed naar beneden kijken, ik vlieg namelijk vooral laag :lol:

hitcham
Geregistreerd lid

Bericht door hitcham » za 05 aug, 2006 11:05

Zouden de remmen ook al ge-upgrade moeten worden? Wanneer je de pk's besteld hebt omdat je er ook flink gebruik van kan maken kan ik me voorstellen dat ook een goede vertraging belangrijk is.
Geleerd van een ritje (meerijden) in een getunede BMW M3 weet ik inmiddels dat goede remmen niet alleen een veilig idee is, het geeft ook een enorme kick om zo enorm hard te kunnen afremmen voor een bocht...

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » za 05 aug, 2006 11:44

Dikkere remmen zijn zeker leuk.
De standaard saabremmen zijn eigenlijk wel makkelijk te upgraden in diverse stages.
Gebruik betere blokken (zoals bijvoorbeeld de ferodo ds2500) +/- 110 euro
Monteer de remmen van de 9-3 viggen of 9-5 aero. (verschil is de remtang die de klauw 1 cm verder naar buiten zet zodat er een 2 cm grotere schijf in kan. Deze remtang zit ook op de zwaardere opels) Hier kan je de eigen blokken dan op laten zitten.
Of je neemt een combi van beide bovenstaande.
Let wel op dat je minimaal 16" saab wielen hebt. Mijn 16" winterbanden passen net (met plaklood eigenlijk al net niet meer).

Remt heel veel beter.

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Speektuning Toppppp

Bericht door sander69 » za 05 aug, 2006 21:47

ArjenH schreef:8) Zo weer terug van vakantie, en ik vind dat ik het toch nog even hier moest acherlaten. Heb bij Speektuning een upgrade naar 185 pk besteld en een turbotdrukmeterje. Helaas twee keer moeten rijden omdat de eerste keer het houdertje voor de meter niet paste. Maar super service van Sander, waren ze allemaal maar zo!! :D
op wat voor type saab was dat, hoe is dat gebeurd en wat heeft het gekost???

als ik zo vrij mag zijn

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » zo 06 aug, 2006 2:06

Volgens mij heeft Arjen een 9-3 LPT (upgrade naar FPT).

@Arjen: als ik me niet vergis hebben we bij Speek een colaatje met elkaar gedronken. Klopt dat?

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » zo 06 aug, 2006 9:07

hitcham schreef:Zouden de remmen ook al ge-upgrade moeten worden? Wanneer je de pk's besteld hebt omdat je er ook flink gebruik van kan maken kan ik me voorstellen dat ook een goede vertraging belangrijk is.
Geleerd van een ritje (meerijden) in een getunede BMW M3 weet ik inmiddels dat goede remmen niet alleen een veilig idee is, het geeft ook een enorme kick om zo enorm hard te kunnen afremmen voor een bocht...
Ze hoeven nog niet geupgrade te worden, de remmen voor de LPT, FPT en aero (9-3) zijn gelijk, pas op de viggen vind je grotere schijven. Het is natuurlijk wel leuk!

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » do 10 aug, 2006 21:39

Klopt Brinky, that was me 8) en ut was een lPteetje en nu een soort en met van HPteetje

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » do 10 aug, 2006 21:40

en nu op naar het vervangen van het vectra dweilonderstel, hopen dat speek dit leest...... :-)

West
Geregistreerd lid

Bericht door West » wo 13 dec, 2006 13:52

Voor welk onderstel ga je?
Ik ben ook nog in dubio.

Plaats reactie