basis druk check engine maar wel turbo?
-
moprakke
- Geregistreerd lid
basis druk check engine maar wel turbo?
Sinds vandaag heb ik het volgende probleem bij mijn 1990 T16. De turbo/APC meter blijft op zijn uitgangspositie staan, maar verder zit er geen beweging in. Mijn check engine lampje begint na (korte) tijd te branden en gaat niet meer uit.
Ik heb wel het idee dat ik de turbo druk voel bij het acceleren.
Ik heb gezocht op het forum, maar kon het antwoord niet vinden. Iemand die iets weet?
Kan het uberhaupt dat turbo druk meter stil blijft staan, maar je wel turbo druk hebt?
Ik heb gezocht op het forum, maar kon het antwoord niet vinden. Iemand die iets weet?
Kan het uberhaupt dat turbo druk meter stil blijft staan, maar je wel turbo druk hebt?
-
John.K
- Geregistreerd lid
Re: basis druk check engine maar wel turbo?
Luchtlekkage denk ik, slangetje naar de meter vanaf de inlaat los?moprakke schreef:Sinds vandaag heb ik het volgende probleem bij mijn 1990 T16. De turbo/APC meter blijft op zijn uitgangspositie staan, maar verder zit er geen beweging in. Mijn check engine lampje begint na (korte) tijd te branden en gaat niet meer uit.
Suc6
John
-
MISTY
- Geregistreerd lid
-
keukenschrijver
- Geregistreerd lid
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
moprakke
- Geregistreerd lid
opgelost!
Er hingen inderdaad 2 vacuum slangetjes los, 1 bij de onsteking en 1 van de turbo druk meter. Ik heb ook gezien dat de slangetjes wat poreus worden, leuk mini projectje om deze eens te gaan vervangen.
Kan het zo zijn dat ik met de 2 losse slangetjes méér turbo druk had dan normaal?
Dat gevoel had ik namelijk...
Er hingen inderdaad 2 vacuum slangetjes los, 1 bij de onsteking en 1 van de turbo druk meter. Ik heb ook gezien dat de slangetjes wat poreus worden, leuk mini projectje om deze eens te gaan vervangen.
Kan het zo zijn dat ik met de 2 losse slangetjes méér turbo druk had dan normaal?
Dat gevoel had ik namelijk...
-
John.K
- Geregistreerd lid
-
MISTY
- Geregistreerd lid
-
brinky
- Donateur

-
Vyv