voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Bericht
door JanWessel » vr 04 aug, 2006 11:11
Ik open toch maar een nieuw topicje omdat ik er niet wijs uit wordt hoe de Bentley de nummering van de pin-out van de APC-stekker rekent...
Op het net kwam ik deze afbeelding tegen van een APC/DI-ECU bij een 9000:
Ik vroeg me af of je bij de 25-pins APC-connector van een 900 op dezelfde manier moet tellen.
-
bennie
- Geregistreerd lid
Bericht
door bennie » vr 04 aug, 2006 12:14
Draai het schroefje aan de achterkant van de stekker los en wip het binnenwerk eruit.
Hier aan de binnenkant staat de nummering!!!
Gr, Bennie
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Bericht
door JanWessel » vr 04 aug, 2006 12:16
bennie schreef:Draai het schroefje aan de achterkant van de stekker los en wip het binnenwerk eruit.
Hier aan de binnenkant staat de nummering!!!
Gr, Bennie
Kijk, dat zijn de tips

(Staat dus noch in de Haynes, noch in de Bentley)
dank!
-
bennie
- Geregistreerd lid
Bericht
door bennie » vr 04 aug, 2006 12:21
wat ben je van plan dan?!

-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Bericht
door JanWessel » vr 04 aug, 2006 12:26
bennie schreef:wat ben je van plan dan?!

Voorlopig niet zoveel

Sander heeft me een offerte gedaan voor een Stage 1 + extra goodies, maar het feit dat mijn T16S op basisdruk rijdt, ligt vooralsnog aan de APC-componenten. Ik ben gister begonnen met doormeten en daar kwam al een kaduuke klopsensor aan het licht. Nu wil ik de weerstand van de druksensor meten, maar om niet gelijk het halve dashboard eruit te moeten lichten wilde ik eerst de Ohmse weerstand over die sensor meten, en dat kan via de Connector bij de APC. (als je de nummering weet) Daarnaast wilde ik even checken waar ik mijn klopledje moet doorlussen, als de Stage 1 erin gaat.

-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Bericht
door JanWessel » vr 04 aug, 2006 12:54
Check, check, dubbelcheck. Met dank aan Bennie: de nummering is geheel duidelijk nu.
De weerstand bij 1 atmosfeer van de drukmeter is tussen de 8 en 10 ohm. Volgens de Bentley klopt dat. Nu dus ergens een handpomp regelen met manometer, zodat ik de drukmeter geheel kan uitstluiten uit de groep mogelijke probleem-veroorzakers.