OBD of chip tuning
-
9-3Vector
- Geregistreerd lid
OBD of chip tuning
Wat kun je het beste laten doen voor een Saab 9-3 1.8t? OBD of chiptuning? En is het zo dat bij OBD tuning de garage er niet achter kan komen en je dus de garantie behoud?
Laatste vraag, waar kun je dit het beste en goedkoopste doen?
Laatste vraag, waar kun je dit het beste en goedkoopste doen?
-
9-3Vector
- Geregistreerd lid
-
Erik
- Lid van verdienste
Even off topic. Het kost de eigenaren van het forum geld voor de ruimte die in beslag genomen wordt. Als we allemaal antwoorden gaan herhalen vind ik dit een beetje zonde en het scheelt een hele hoop zoekwerk voor diegene die wel de zoekfunctie probeert alvoren een vraag te stellen.davidjoost schreef:maar wat kost het nou om ff antwoord te geven...?![]()
Het uiteindelijke zoekresultaat wordt toch Hirsch, Maptun, of een andere gerenommeerde saabtuner. Of dit nou OBD gaat of met een andere compu......het blijft chiptuning.
Je zal niet een keuze moeten maken uit de goedkoopste, maar wat valt binnen je budget en welke past dan beter bij je. Hierover staan al behoorlijk wat ervaringen vermeld.
-
9-3Vector
- Geregistreerd lid
-
(R)ed
- Lid van verdienste
-
9-3Vector
- Geregistreerd lid
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Red Arrow schreef:Wanneer ze je pjoeter checken kunnen ze gewoon teruglezen wat er aan programmas in staan.
Bij de 9-3 SS is het altijd ODB tuning. Maar ik zou dan nog steeds Hirsch of Maptun prefereren
Ben ik in het geheel met je eens, doordachte aan saab gerelateerde tunning. En met hirsh behoud je de garantie ook nog eens.
Als je het dan toch stiekem wil doen is speedparts mischien een optie, daar kan je de fabrieks instelling terug zetten en het kastje verwijderen
Maar of dat geen digitale sporen na laat
-
Maarten
- Lid van verdienste
Re: OBD of chip tuning
Goedkoopste?.......Zou ik niet eens overwegen.9-3Vector schreef:...waar kun je dit het beste en goedkoopste doen?
Beste?..........Hirsch Performance, zonder meer. Zij zijn de enige die via Saab toegang hebben tot de informatie aangaande de kenvelden in de ECU.
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Re: OBD of chip tuning
Maarten schreef:
Goedkoopste?.......Zou ik niet eens overwegen.
Goedkoop is in sommige gevallen geen duurkoop he? Sommige "leveranciers" hebben geen bedrijfspand en duur personeel
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
-
9-3Vector
- Geregistreerd lid
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
-
9-3Vector
- Geregistreerd lid